  • 11. Data: 2011-06-17 10:27:15
    Temat: Re: Zupełne rozładowanie akumulatora - jak go naładować?
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-17 10:11, Seba pisze:

    > U mnie też to nie jest najmniejszy pierdzikółek ;)
    >
    > Nie wiem jaką pojemność ma aku - ale to porządna Yuasa, więc strzelam że
    > te kilkanaście Ah jednak ma.

    Miałem GSF400 była Yuasa 7Ah później kupiłem 9Ah, później miałem Horneta
    600 był 9Ah.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 12. Data: 2011-06-17 10:33:28
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 10:27:15 +0200, Lewis napisał(a):

    > Miałem GSF400 była Yuasa 7Ah później kupiłem 9Ah, później miałem Horneta
    > 600 był 9Ah.

    Tyle, że ten gabarytowo jest większy aniżeli model jaki mam w FZSie - a
    tam mam tak jak Artur, bodajże 14 Ah.
    Zresztą nieważnie, nie to jest moim problemem.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 13. Data: 2011-06-17 10:37:55
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-17 10:33, Seba pisze:

    > Tyle, że ten gabarytowo jest większy aniżeli model jaki mam w FZSie - a
    > tam mam tak jak Artur, bodajże 14 Ah.
    > Zresztą nieważnie, nie to jest moim problemem.

    No właśnie, odpowiedzi uzyskałeś, więc albo dobry prostownik albo
    ładowanie przez żarówkę. ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 14. Data: 2011-06-17 10:41:08
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 10:37:55 +0200, Lewis napisał(a):

    > No właśnie, odpowiedzi uzyskałeś, więc albo dobry prostownik albo
    > ładowanie przez żarówkę. ;)

    Na razie siedzi podpięty do tego co mam. Po pracy powalczę dalej,
    ciekawym czy dam radę go uratować.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 15. Data: 2011-06-17 10:44:20
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-17 10:41, Seba pisze:

    > Na razie siedzi podpięty do tego co mam. Po pracy powalczę dalej,
    > ciekawym czy dam radę go uratować.

    Jak aku jest świeży i nigdy nie miał takich głębokich rozładowań to
    jeszcze trochę Ci posłuży ale odkładaj na nowy wraz z rozpoczęciem
    nowego sezonu.
    Jak go delikatnie ruszysz manualnym prostownikiem to będzie jeszcze
    troche chodzić, broń Boże spięcie kablami z innym naładowanym
    akumulatorem bez żadnego obciążenia między nimi.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 16. Data: 2011-06-17 10:46:28
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-17 10:44, Lewis pisze:

> [...]
    > troche chodzić, broń Boże spięcie kablami z innym naładowanym
    > akumulatorem bez żadnego obciążenia między nimi.

    A i jeszcze jedno, nie żałuj na nowe aku jak zauważysz że ten jednak
    słabo trzyma napięcie i mocno obciąża alternator i regulator motocykla.
    Ja pożałowałem kiedyś na nowe aku bo i tak kończył się sezon to na
    wiosnę kupiłem Nowy akumulator i nowy regulator napięcia (600zł!!)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 17. Data: 2011-06-17 11:28:03
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 10:46:28 +0200, Lewis napisał(a):

> [...]
    > Ja pożałowałem kiedyś na nowe aku bo i tak kończył się sezon to na
    > wiosnę kupiłem Nowy akumulator i nowy regulator napięcia (600zł!!)

    Wiesz, dostępność tego towaru jak i kwota nie są warte tego aby z
    czymkolwiek zwlekać. Jednkaże podejrzewam, że jak go naładuję to będzie
    oki - kiedyś jakiś noname kilka razy tak dostał w kość i działał potem
    bezproblemowo. Tyle, że to było kiedyś.
    Zresztą - pożyjemy, zobaczymy.

    Przy okazji - dzięki wszytskim za porady przekazane "na szybko".

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 18. Data: 2011-06-17 12:37:44
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > 'bezobsługowych'). Jest jakaś szansa na uratowanie ustrojstwa?

    naladowac powoli (zacznij od niskiego napiecia - moze byc bylejaki
    zasilaczyk od dowolnego urzadzenia na 12v. jak podladujesz nieco to dopieto
    ten twoj prostownik zapnij

  • 19. Data: 2011-06-17 14:45:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Użytkownik "Seba" napisał w wiadomości
    >przez niedopatrzenie (nie zamknąłem dokładnie kufra i kontrolka
    >świecąca
    >kilkadziesiąt godzin zrobiła swoje) rozładowałem dokumentnie mały
    >akumulator w skuterze (aku ma kilkanaście Ah - standard motocyklowy).
    >Podłączyłem go teraz do prostownika, ale coś widzę że nie zastartował
    >ładowaniem - pewnie ma za niskie napięcie (prostownik z serii
    >'bezobsługowych'). Jest jakaś szansa na uratowanie ustrojstwa?

    Ja bym podlaczyl pod laboratoryjny zasilacz i stopniowo podnosil
    napiecie, pilnujac niezbyt duzego pradu.

    >Jestem w fabryce - jedyne co mam to akumulator, prostownik i
    >narzędzie
    >wielofunkcyjne ;)

    A zarowkowy probniczek masz ?
    Awaryjnie mozna podlaczyc przez rezystor/zarowke do innego zasilacza,
    lub innego prostownika jesli ten nie startuje.
    A nawet do 12V w samochodzie (przez zarowke). Na poczatek to bym
    jakies 0.1A dal - zarowka 1-2W bylaby dobra.
    12V jest tez w komputerze.

    A naprawde awaryjnie to podlaczyc kablami rozruchowymi do samochodu i
    patrzec co z tego wyniknie :-)

    Ale co ten akumulator jeszcze jest warty to nie gwarantuje, byc moze
    juz nic.

    J.

  • 20. Data: 2011-06-17 16:43:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości
> [...]
    >motocykla. Ja pożałowałem kiedyś na nowe aku bo i tak kończył się
    >sezon to na wiosnę kupiłem Nowy akumulator i nowy regulator napięcia

    Hm, patrzac na te motocyklowe konstrukcje, to raczej byl zbieg
    okolicznosci.

    Gorszy akumulator dla regulatora to moze nawet i lepiej.

    J.