  • 21. Data: 2011-06-18 19:50:09
    Temat: Re: Zupełne rozładowanie akumulatora - jak go naładować?
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@g...com>

> [...]
    > kilkadziesiąt godzin zrobiła swoje) rozładowałem dokumentnie mały
    > akumulator w skuterze (aku ma kilkanaście Ah - standard motocyklowy).
    > Podłączyłem go teraz do prostownika, ale coś widzę że nie zastartował z
    > ładowaniem - pewnie ma za niskie napięcie (prostownik z serii
    > 'bezobsługowych'). Jest jakaś szansa na uratowanie ustrojstwa?
    > J.F. pamiętam, że Ty kiedyś uprawiałeś jakieś voodooo z akumulatorem -
    > przypomnisz mi co mam zrobić, żeby wykorzystać szansę?
    > Jestem w fabryce - jedyne co mam to akumulator, prostownik i narzędzie

    Dla ograniczenia prądu ładowania możesz w szereg wpiąć żarówkę. OIDP
    bardzo mocno rozładowane akumulatory ciężko się ładuje właśnie z tego
    powodu, że na dzień dobry biorą za duży prąd.
    --
    A czemu niby ładowanie dużym prądem miałoby powodować "ciężkie ładowanie"
    ???

  • 22. Data: 2011-06-18 19:52:19
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Dominik & Co" <d...@c...invalid>

    > Otóż to. Ja bym tylko dodał, że w braku innego prostownika
    > podłączyłbym drugi akumulator (np. samochodowy), ale przez
    > żarówkę (jakieś 15W) w celu ograniczenia prądu. Po podładowaniu
    > można już podpiąć automatyczną ładowarkę.

    "Automatyczna ładowarka" właśnie na tym polega, że ogranicza prąd :-)

  • 23. Data: 2011-06-19 14:21:26
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-06-18 19:50, niusy.pl pisze:

    > A czemu niby ładowanie dużym prądem miałoby powodować "ciężkie
    > ładowanie" ???

    Bo np. prostownik tyle nie wytrzyma i się wyłączy albo bezpiecznik spali.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 24. Data: 2011-06-19 20:14:35
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Grejon" <g...@g...com>

    > Bo np. prostownik tyle nie wytrzyma i się wyłączy albo bezpiecznik spali.

    To w ogóle nie będzie ładował a nie ciężko.

  • 25. Data: 2011-06-19 21:27:47
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 14:45:49 +0200, J.F napisał(a):

    > Ja bym podlaczyl pod laboratoryjny zasilacz i stopniowo podnosil
    > napiecie, pilnujac niezbyt duzego pradu.
    Zasiłka laboratoryjna to ma ogranicznik prądu i napięcia. Idealna
    ładowarka CC-CV. No, ale nie każdy ma w domu taki zasilacz :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 26. Data: 2011-06-19 21:59:30
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-06-19 20:14, niusy.pl pisze:

    > Użytkownik "Grejon" <g...@g...com>

    > To w ogóle nie będzie ładował a nie ciężko.

    "Ciężkość" polega na tym, że trzeba się trochę nagimnastykować, żeby
    jednak zaczął ładować. Wszystko w życiu bierzesz tak dosłownie?

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 27. Data: 2011-06-20 10:43:41
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 18-06-2011 19:52, niusy.pl rzecze:

    > "Automatyczna ładowarka" właśnie na tym polega, że ogranicza prąd :-)

    Nie tylko. Może też mierzyć napięcie i jeśli będzie poza
    określonymi granicami (także _za niskie_) w ogóle nie zacznie ładować.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 28. Data: 2011-06-21 00:56:05
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Dominik & Co" <d...@c...invalid>

    > Nie tylko. Może też mierzyć napięcie i jeśli będzie poza
    > określonymi granicami (także _za niskie_) w ogóle nie zacznie ładować.

    Po co automatyczna ładowarka miałaby tak działać ?

  • 29. Data: 2011-06-21 01:15:26
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Jun 2011 00:56:05 +0200, niusy.pl wrote:
    >Użytkownik "Dominik & Co" <d...@c...invalid>

    >Po co automatyczna ładowarka miałaby tak działać ?

    -bo tak,
    -bo tak bylo wygodniej,
    -automatycznie rozpoznaje aku 6 i 12V,
    -bo to element zabezpieczenia zwarciowego,
    -bo sie boimy i nie wiemy czego.

    J.

  • 30. Data: 2011-06-21 09:40:08
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 07:49:25 +0200, Seba napisał(a):

    <ciach>

    Akumulator naładowany - ożył po delikatnym potraktowaniu stareńkim
    prostownikiem, reszty dokonala jakaś procesorowa ładowareczka.
    O dziwo akumulator trzyma parametry prądowe, ale pożyjemy to zobaczymy
    czy coś z niego będzie w dłuższej perspektywie.
    Także dzięki za sugestie wszytskim.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.