  • 11. Data: 2009-03-30 13:03:52
    Temat: Re: Zostan Czakiem Norisem
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Jeśli to ma być na zasadzie zabawy, to bardzo fajnie to Panu wyszło.
    Prawdopodobieństwo trafienia jest 50%.

    Bo jeśli porównanie, to jest zobrazowaniem nielubianego przeze mnie,
    prymitywnego chwytu "skoro nie widać różnicy to po co przepłacać"?

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 12. Data: 2009-03-30 13:12:44
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Tom01" <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Bo jeśli porównanie, to jest zobrazowaniem nielubianego przeze mnie,
    > prymitywnego chwytu "skoro nie widać różnicy to po co przepłacać"?

    Dlaczego prymitywnego? Ja uważam wręcz przeciwnie. Większość ludzi żyje
    złudzeniami, że droższy sprzęt jest lepszy i że lepszy sprzęt daje lepsze
    wyniki. Tymczasem to tylko mity, ale trzeba mieć jaja by to przyznać bo to
    automatycznie oznacza przyznanie sięprzed samym sobą, że kiepskie wyniki to
    wynik głównie własnej słabości, a nie słabości sprzętu.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 13. Data: 2009-03-30 13:19:22
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Winetoo" napisał

> [...]
    > to automatycznie oznacza przyznanie sięprzed samym sobą, że kiepskie
    > wyniki to wynik głównie własnej słabości, a nie słabości sprzętu.

    Ale to co napisałeś jest prawdziwe jedynie w odniesieniu do jankowego dzieła
    (i temu dziełu podobnych).
    BTW - ja nie jestem w stanie odróżnić tych dwóch zdjęć, podejrzewam, że
    zgadujący udają, że widzą jakieś różnice - nie zdziwiłbym się gdyby Janko na
    koniec dnia powiedział, że oba pochodzą z tego samego aparatu (dSLR czy G9 -
    bez różnicy).

    Droższy sprzęt _daje_ lepsze efekty ale niekoniecznie każdy musi umieć to
    osiągnąć.

    adam

  • 14. Data: 2009-03-30 13:24:44
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Mon, 30 Mar 2009 15:19:22 +0200, adam napisał(a):

> [...]
    > BTW - ja nie jestem w stanie odróżnić tych dwóch zdjęć, podejrzewam, że
    > zgadujący udają, że widzą jakieś różnice.

    ja wnioskuje to tym iż widze wieksze szumy na korze drzewa w zdjeciu b.
    Tyle ze cała scena na małą dynamikę wiec i różnice nie sa znaczne.

    --
    www.warszawski.info

  • 15. Data: 2009-03-30 13:25:11
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > że zgadujący udają, że widzą jakieś różnice - nie zdziwiłbym się
    > gdyby Janko na koniec dnia powiedział, że oba pochodzą z tego samego

    Mi sie wydaje, ze w l/g rogi pliku b widze AC co by wskazywalo na
    lustrzanke o ile Janko uzyl kita ;) Ale to w zasadzie zgadywanie...

    > Droższy sprzęt _daje_ lepsze efekty ale niekoniecznie każdy musi
    > umieć to osiągnąć.

    Guzik prawda - lepszy sprzet daje lepsze efekty ale niekoniecznie
    każdy musi umieć to osiągnąć.

    W dzisiejszych czasach cena nie jest funkcja czy synonimem jakosci.

  • 16. Data: 2009-03-30 13:37:23
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "adam" <j...@o...maile.com> napisał
    w wiadomości news:49d0c6da$1@news.home.net.pl...

    > Droższy sprzęt _daje_ lepsze efekty ale niekoniecznie każdy musi umieć to
    > osiągnąć.

    Droższy sprzęt daje _czasami_ lepsze efekty. :-) To _czasami_ jest kluczowe.
    W wielu przypadkach to czasami można przeczytać jako prawie zawsze. To
    Jankowe zdjęcie to dobry przykład. Nie trzeba być geniuszem aby wiedzieć, że
    to samo zdjęcie zrobione 1ds mkiii z super obiektywem w tej rozdzielczości
    wcale nie byłoby lepsze.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 17. Data: 2009-03-30 13:39:09
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tom01 pisze:
> [...]
    >
    > Bo jeśli porównanie, to jest zobrazowaniem nielubianego przeze mnie,
    > prymitywnego chwytu "skoro nie widać różnicy to po co przepłacać"?

    Nie, to jest podważenie tezy, że nawet przy 800x600 widać od razu. A tu
    mamy praktycznie dwa razy tyle i są wątpliwości (zdjęcia były wycinane z
    1600, bo mi drzewko z prawej na pierwszym planie weszło w kadr i go
    zdradzała od razu, co jest z czego).
    I dlaczego chwyt ''skoro nie widać różnicy to po co przepłacać'' jest
    prymitywny? W tym zdjęciu chodzi wyłącznie o to, czy widać różnicę.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 18. Data: 2009-03-30 13:41:31
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" napisał

> [...]

    > wiedzieć, że to samo zdjęcie zrobione 1ds mkiii z super obiektywem w tej

    OK, w sumie racja.
    Przyzwyczaiłem się do pewnika, cena = jakość, ale to czasami jest złudne.
    Ów skrót myślowy wziął się chyba stąd, że z reguły to co kwalifikuję jako
    lepsze = droższe ; )
    Niestety mam tak prawie w dowolnej dziedzinie - to co mi się podoba jest
    prawie zawsze poza moim zasięgiem ; )))))

    adam

  • 19. Data: 2009-03-30 13:42:43
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Janko Muzykant pisze:
    > ...i wskaż, które z g9, a które z lustra:
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/a.jpg

    Z 450D+tarmon28-75 ze środka, na 6,3

    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/b.jpg

    G9, podobny eq. ogniskowej (na oko), f=4,5

    Tak jak pisałem - dokładnie to są cropy z 1600xcośtam, tylko wyszło
    drzewko poza go z tamrona więc przyciąłem, bo od razu widać.
    To z g9 jest trochę prześwietlone i przez to marniej wygląda, co
    sugeruje, że aparat jest marniejszy.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /postawmy pomnik papieża Polaka w każdej polskiej wsi!/

  • 20. Data: 2009-03-30 13:48:22
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Janko Muzykant wrote:

> [...]
    > drzewko poza go z tamrona więc przyciąłem, bo od razu widać.
    > To z g9 jest trochę prześwietlone i przez to marniej wygląda, co

    Ja przede wszystkim widzę od razu szum na drzewach z G9. Więc tak, różnica JEST
    widoczna.