  • 41. Data: 2023-08-24 14:37:27
    Temat: Re: Zegar w piekarniku przestawił się 20-kilka minut do przodu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Bogusz napisał:

    > Jestem za, ale np. w programatorze do WM w tym celu jest umieszczona
    > mała bateryjka zegarkowa. Ile razy prądu by nie było, to po powrocie
    > zasilania godzinę do tej pory pokazuje poprawnie (od 6 lat). Nie można
    > by było takiego prostego rozwiązania zastosować w tych wszystkich innych
    > sprzętach jak piekarnik czy mikrofala?

    Założę się, że ktoś wyskoczy z argumentem, że "te kuchenki projektują
    księgowi", a taki RTC kosztuje aż 23 i pół centa. Argument słaby, bo
    zaprojektowali szereg innych rzeczy, których nikt nie używa, a też
    kosztują. Niech więc zainwestują w badania fokusowe, by dowiedzieć się,
    czego ludzom naprawdę potrzeba.

    A co do rynku sprzętu wyposażenia hotelowego, to ja bym oczekiwał czegoś
    jak najprostszego. Bez zegara, który trzeba ustawiać (albo nawet nie) po
    wejściu do pokoju. Nie tylko ze względu na rozprogramowywanie się, ale
    też to, że ja nie chcę się uczyć obsługi kolejnego sprzętu projektowanego
    przez kolejnych UX-owców. Tak się składa, że takie kuchenki z mechanicznym
    pokrętłem już są i są to te najtańsze na rynku. Ale hotel drogi, więc
    musieli kupić najbardziej zbajerowane wyposażenie.

    --
    Jarek

  • 42. Data: 2023-08-24 20:56:49
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > zasilania godzinę do tej pory pokazuje poprawnie (od 6 lat). Nie można
    > by było takiego prostego rozwiązania zastosować w tych wszystkich innych

    To jest właśnie RTC. Ale ten RTC też przecież trzeba regularnie
    ustawiać. Nie ma nic gorszego niż zegarek wskazujący niewłaściwy czas.
    No to tak zrobili, że się ustawia po każdej przerwie zasilania :-)

  • 43. Data: 2023-08-24 21:16:45
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > zaprojektowali szereg innych rzeczy, których nikt nie używa, a też
    > kosztują. Niech więc zainwestują w badania fokusowe, by dowiedzieć się,

    To pewnie zainwestowali i tak im właśnie wyszło. Bo co to za problem, że
    niekiedy trzeba ustawiać czas. Z RTC też trzeba. Nie bardzo da się
    zrobić tak, by w ogóle nic nie trzeba było robić by mieć prawidłowy
    czas. Nie wiadomo nawet czy czasem tej kuchence tylko nie brakowało
    zwykłej instalacji by tego czasu nie gubiła.

> [...]
    > pokrętłem już są i są to te najtańsze na rynku. Ale hotel drogi, więc
    > musieli kupić najbardziej zbajerowane wyposażenie.

    A chcesz w ogóle kuchenkę?

  • 44. Data: 2023-08-25 16:37:54
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > To tak/nietak. Ustawienie zegara powoduje jego "start". W momencie kiedy
    > pomruguje złośliwe zerami, to nie liczy czasu :]...stąd niemożność
    > ustawienia timera :]

    Ale ja nie chcę ustawić timera. Ja chcę włączyć piekarnik bez dotykania
    timera i wyłączyć go, gdy uznam, że chcę to zrobić. Tak jak to robię, gdy
    zegarek jest ustawiony. Nie ruszam timera.

    --
    Przychodzi mrówka do krawca i mówi:
    - Jest nitka?

  • 45. Data: 2023-08-25 16:38:25
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    SW3 <s...@p...fm.invalid> wrote:

    > Normalni projektanci znaleźli na to taki chytry sposób, że zegar nadal
    > groźnie mruga ale jednak nie zerami (bo startuje).

    W zasadzie start zegara o losowej godzinie jest bez sensu. Już lepiej
    niech nie startuje.

    --
    Profesor przerywa wyklad i zwraca się do studentow siedzacy w ostatnim
    rzedzie:

  • 46. Data: 2023-08-25 16:38:56
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Może to był wymóg rabina, aby piekarnik dostał certyfikat koszerności.

    Ale inne piekarniki tego nie mają. To tylko ten musi mieć?

    --
    Podczas seansu w kinie dziewczyna szepce do sąsiada:
    - Wspaniale całujesz, Karolu. Czy to dlatego, że siedzimy dziś w ostatnim

  • 47. Data: 2023-08-25 16:40:35
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > Nie tylko hotelowego. RTC powinno być standardem w każdym domowym
    > urządzeniu z zegarem. Jakąś dyrektywą powinni to wymusić, czy cóś.

    I weź potem kuchenkę wyciągaj po paru latach, żeby wymienić bateryjkę.
    I tak nikt by tego nie robił, tak jak nikt nie wymieniał baterii
    podświetlenia piekarnika w kuchenkach, które taką miały.

    --
    Babcia do wnuka który bawi się telefonem:
    - Wnusiu twoje pokolenie to jest uzależnione od technologii!

  • 48. Data: 2023-08-25 16:42:21
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Nie bardzo da się zrobić tak, by w ogóle nic nie trzeba było robić by
    > mieć prawidłowy czas.

    To już dawno jest rozwiązane. DCF, nawet GPS. Tylko z jakiegoś powodu nie
    jest upowszechnione.

    --
    Rozmawia dwoch kolegow:
    - Podobno przestales pic?

  • 49. Data: 2023-08-25 17:04:24
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > W zasadzie start zegara o losowej godzinie jest bez sensu. Już lepiej
    > niech nie startuje.

    Pewnie są różne rozwiązania. Masz dokładne info o godzinie przywrócenia
    zasilania. ;)
    Mój mruga zerami i jest martwy.

    Robert

  • 50. Data: 2023-08-25 17:14:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > I weź potem kuchenkę wyciągaj po paru latach, żeby wymienić bateryjkę.
    > I tak nikt by tego nie robił, tak jak nikt nie wymieniał baterii
    > podświetlenia piekarnika w kuchenkach, które taką miały.

    Ludzkośc wymyśliła kondensatory. Wiele nie potrzeba, żeby taki zegarek
    chodził nawet przez dobę bez dopływy prądu z zewnątrz. A to wystarczy
    w urządzeniu zasilanym z sieci, by pozbyć się problemów, jakie były tu
    raportowane.

    --
    Jarek