  • 101. Data: 2023-09-12 02:43:19
    Temat: Re: Zegar w piekarniku przestawił się 20-kilka minut do przodu
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > Jeśli telefon GSM, to bym się nie zdziwił. Zanim taki zadzwonił,
    > potrafił zdrowo pobujać obrazem na monitorze CRT. Z LTE już tak nie
    > jest. A karty czasem przeprogramowują w recepcji, więc mogą
    > zmartwychwstać.

    Nie tam. Karty zwykle są HiCo i potrzebują 2750 Oe (275 mT) do
    przemagnesowania. Rzadziej stosowane są LoCo (30 mT, podobnie jak żelazowa
    taśma magnetofonowa).

    --
    Dwa koguty chodzą po mieście i strasznie się nudzą. Jeden z nich w
    końcu mówi:

  • 102. Data: 2023-09-12 02:44:35
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > Dlatego zabawni są ludzie, którzy protestują, gdy im chcą postawić BTS
    > kilkaset metrów od domu.

    To należy rozpatrywać w kategoriach religijnych.

    --
    Jada dwie mrówki na motorze. Nagle jedna mówi:
    - Chyba mucha do oka mi wpadła!

  • 103. Data: 2023-09-12 02:49:11
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > Łączność 5G wywołała rewolucję w tiktokach? Nic mi o tym nie wiadomo.

    5G może nie, nawet LTE może nie, ale 3G spokojnie. Weź streamuj filmy
    przez sieć 2G.

    BTW, próbowałem, jak mi 3G w okolicy wyłączyli i monitoring przełączył się
    na 2G (a w zasadzie nie przełączył, tylko zdechł całkiem, trzeba było
    jechać i lokalnie modem zrestartować... ale zakładam, że przypadku
    wyłączenia sieci 3G w kraju mogli nie mieć w swoich scenariuszach
    testowych).

    Nieużywalne to było. Musiałem kupić modem LTE (i to jeszcze odpowiedni, bo
    oczywiście jest pierdyliard standardów używanych w różnych krajach i
    trzeba się doktoryzować, żeby nie dać się wcisnąć na minę).

    A 3G działało wystarczająco dobrze...

    --
    Rozmawia dziennikarz ze znanym rabusiem:
    - Jakie jest pana najwieksze marzenie?

  • 104. Data: 2023-09-12 02:49:46
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Rutkowski, Jacek <j...@w...pl> wrote:

    > Siemens S4 Power czy Nokia 5110 to tak ale w N3210 czy N3310
    > to już jak pamiętam anteną była ramka wyświetlacza i antena
    > była dosłownie na uchu..

    W N3330 (do dziś używam, bardzo fajny telefon) antena jest z tyłu, nad
    baterią.

    --
    Kiedyś pijany zając włóczył się po rżysku,
    A spotkawszy niedźwiedzia, naprał go po pysku.

  • 105. Data: 2023-09-12 09:55:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > 5G może nie, nawet LTE może nie, ale 3G spokojnie. Weź streamuj filmy
    > przez sieć 2G.

    Przecież o to właśnie mi chodziło. UMTS był prawdziwą rewolucją, ale
    okazał się być ślepą uliczką, jest wygaszany. Teraz większość połączeń
    odbywa się po LTE, a przejście na 5G zmienia niewieje.

> [...]
    > było jechać i lokalnie modem zrestartować... ale zakładam, że przypadku
    > wyłączenia sieci 3G w kraju mogli nie mieć w swoich scenariuszach

    Ja miałem, ale to rozwiązanie mobilne, wyjście z zasięgu jednej z
    technologii może zdarzyć się w każdej chwili, więc musi być dobrze
    obsłużone.

    > A 3G działało wystarczająco dobrze...

    Na 3G to ja mam Kindla z abonamentem opłaconym na całym świecie przez
    wujka Bezosa. Szkoda, że przestaje to dziaać, bo wujek obiecywał, że
    będzie zawsze.

    --
    Jarek

  • 106. Data: 2023-09-12 09:58:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > Nie tam. Karty zwykle są HiCo i potrzebują 2750 Oe (275 mT) do
    > przemagnesowania. Rzadziej stosowane są LoCo (30 mT, podobnie
    > jak żelazowa taśma magnetofonowa).

    Kilka tygodni temu w małym alpejsckim hoteliku koło Salzburga przed
    wydaniem mi kart gościu wtykał je w jakiś programator, wpisując
    wcześniej numer pokoju. Odbywało się to w przytulnej kańciapie,
    niezbyt kojarzącej się z nazwą "recepcja", więc w zasadzie się zgadza.
    Pewnie były LoCo, technika magnetofonowa to nie jest rocket science.
    No i z techniką GSM może wchodzić w konflikty.

    --
    Jarek

  • 107. Data: 2023-09-12 13:51:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > W N3330 (do dziś używam, bardzo fajny telefon) antena jest z tyłu,
    > nad baterią.

    Wszystkie nokie GSM tak miały. Antena z metalizowanego plastiku.
    Z topowym modelem firmy, czyli 6310i było śmiesznie. Ktoś wymyślił,
    że zrobią limitowaną serię dla vipów. Z tytanu. Tylko zapomniał
    o tym, że w środku jest antena, która nie lubi być zamykana
    w metalowej puszce. A nawet nie zapomniał, tylko nie wiedział
    -- takie pomysly zwykle powstają w okolicach rad nadzorczych.
    "W okolicach", czyli potem trudno znaleźć autora pomysłu.
    Skończyło się na wycięciu okienka i zatkaniu plastikiem (ja bym
    dał tam wstawkę z fińskiego bursztynu i upierał się, że tak miało
    być od początku).

    --
    Jarek