  • 31. Data: 2023-08-23 16:58:12
    Temat: Re: Zegar w piekarniku przestawił się 20-kilka minut do przodu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > Może to zdrowaśki liczy i po trzech wyłącza piekarnik, nie wiem.
    >
    > W sumie jest tam jakiś timer do tego piekarnika, nie wiem jak to dokładnie
    > działa bo nigdy nie używałem (i nie potrzebuję), ale jeśli można ustawić
    > godzinę wyłączenia to bez zegarka oczywiście nie zadziała, ale po cholerę
    > wyłączają całkowicie piekarnik jak się tego nie ustawi...
    >
    > Dramat.

    No właśnie, dramat. Ja się z taką kuchenką mikrofalową zetknąłem kilka
    tygodni temu w hotelu. Hotel bardzo nowoczesny, obok drzwi wejściowych
    miał "stacyjkę" -- trzeba było włożyć klucz, przekręcić, dopiero wtedy
    pojawiał się prąd w instalacji elektrycznej. Kuchenka piszczała, migała
    wyświetlaczem, żeby zaprogramować jej zegar. Bez tego nie dało się jej
    użyć. I tak za każdym razem, kiedy opuszczało się pokój i zamykało drzwi
    na klucz.

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2023-08-23 17:01:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > Może to był wymóg rabina, aby piekarnik dostał certyfikat koszerności.

    Rabin powinien zażądać RTC z podtrzymamiem bateryjnym. Bo jak w szabat
    prąd choćby na chwilę wyłaczą, to człowiek głodny siedzi.

    --
    Jarek

  • 33. Data: 2023-08-23 17:10:38
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Wiedzą lepiej sukinsyny ode mnie czego ja potrzebuję... ja mam w dupie ten
    > zegar, mam zegarek na ręku, ten w kuchence nie jest mi potrzebny. Jakby
    > był to bym nie potrzebował takich wymuszaczy.

    To tak/nietak. Ustawienie zegara powoduje jego "start". W momencie kiedy
    pomruguje złośliwe zerami, to nie liczy czasu :]...stąd niemożność
    ustawienia timera :]

    ...i zagatka rozwionzana :]

    Dlaczego jednak zegar sam nie startuje? Bo byś pisał później do świata,
    że Cię oszukali z godziną i wyszedłeś do pracy w środku nocy :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 34. Data: 2023-08-23 18:31:06
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    > wyświetlaczem, żeby zaprogramować jej zegar. Bez tego nie dało się jej
    > użyć. I tak za każdym razem, kiedy opuszczało się pokój i zamykało drzwi

    Nisza na rynku sprzętu wyposażenia hotelowego? Jakaś marka wprowadziła
    RTC, NTP, DCF?

    Robert

  • 35. Data: 2023-08-23 19:01:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Nisza na rynku sprzętu wyposażenia hotelowego? Jakaś marka wprowadziła
    > RTC, NTP, DCF?

    Nie tylko hotelowego. RTC powinno być standardem w każdym domowym
    urządzeniu z zegarem. Jakąś dyrektywą powinni to wymusić, czy cóś.

    --
    Jarek

  • 36. Data: 2023-08-23 20:31:19
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Nie tylko hotelowego. RTC powinno być standardem w każdym domowym
    > urządzeniu z zegarem. Jakąś dyrektywą powinni to wymusić, czy cóś.

    A nie kurant?

  • 37. Data: 2023-08-23 20:45:43
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Nie tylko hotelowego. RTC powinno być standardem w każdym domowym
    > urządzeniu z zegarem. Jakąś dyrektywą powinni to wymusić, czy cóś.

    Tym bardziej, że technologia RF w sensie zasilania już jest możliwa
    coraz lepiej więc problem z zasilaniem przestaje istnieć.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 38. Data: 2023-08-24 09:29:40
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

> [...]
    >
    > Dlaczego jednak zegar sam nie startuje? Bo byś pisał później do świata,
    > że Cię oszukali z godziną i wyszedłeś do pracy w środku nocy :D

    Normalni projektanci znaleźli na to taki chytry sposób, że zegar nadal
    groźnie mruga ale jednak nie zerami (bo startuje).

    --
    SW3

  • 39. Data: 2023-08-24 12:27:52
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Też taką trafiłem ze 25 lat temu.
    Na dodatek wszystko po francusku, my czworo dorosłych patrzyliśmy na siebie
    bezsilnie.
    Trzeba było wezwać z pokoju obok posiłki w osobie małolata, rozkminił menu w 10
    sekund (byłem dumny, bo to był mój pomysł :-))

    -----

  • 40. Data: 2023-08-24 14:13:00
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 23.08.2023 19:01, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Nie tylko hotelowego. RTC powinno być standardem w każdym domowym
    > urządzeniu z zegarem. Jakąś dyrektywą powinni to wymusić, czy cóś.

    Jestem za, ale np. w programatorze do WM w tym celu jest umieszczona
    mała bateryjka zegarkowa. Ile razy prądu by nie było, to po powrocie
    zasilania godzinę do tej pory pokazuje poprawnie (od 6 lat). Nie można
    by było takiego prostego rozwiązania zastosować w tych wszystkich innych
    sprzętach jak piekarnik czy mikrofala?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz