  • 1. Data: 2023-08-18 11:51:43
    Temat: Uniwersalny moduł SPI/I2C/UART/IO po USB + Python
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Używam czasami BusPirate, jesli trzeba coś szybko podpiąc pod SPI i
    posmerać po rejestrach. Mogę wtedy kontrolować to SPI z poziomu Pythona
    na PC i całkiem ładnie to działa.

    Ale pojawiła się sytuacja, kiedy potrzebuję SPI *oraz* kilka GPIO.

    Tutaj BusPirate średnio się sprawdza. Mogę podpiąc dwa, ale to jakieś
    takie ... druciarstwo...

    Zanim to zrobię: jest może jakiś inny projekt, podobny do BusPirate,
    czyli uniweralny I/O z kilkoma interfejsami, sterowany przez USB, z API
    do Pythona po stronie PC (głównie Linux), wspierajacy 3.3 i 5V? Taki,
    który pozwoli na SPI + kilka GPIO jednocześnie (na oko: potrzebne 3 IO +
    SPI na dzisiaj)?

    Wiem, że jest wersja 4.0 z 2 pinami więcej, ale ponoć niezlecana.

    Z uwagi na wygodę programowania (i debugowania) wolałbym nie pisać kodu
    odpalanego na Arduino, tylko mieć pełną kontrolę z poziomu Pythona,
    dlatego rozwiązanie z Arduino zostawiam jako ostateczność.

  • 2. Data: 2023-08-25 16:58:14
    Temat: Re: Uniwersalny moduł SPI/I2C/UART/IO po USB + Python
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale pojawiła się sytuacja, kiedy potrzebuję SPI *oraz* kilka GPIO.

    Potrzebujesz produkcyjnie, czy jednorazowo?

    Jak jednorazowo, to ja do tego biorę raspi. Najprościej.

    --
    Uciekają zające przez Bug do Polski. Jeden z naszych zajęcy łapie
    uciekiniera i pyta o powód. Tamten odpowiada:

  • 3. Data: 2023-08-25 17:40:21
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/08/2023 16:58, Arnold Ziffel wrote:
    > Potrzebujesz produkcyjnie, czy jednorazowo?

    Niby jednorazowo, ale potrzeba pojawia się co chwile.

    > Jak jednorazowo, to ja do tego biorę raspi. Najprościej.

    Tak, ale kiedy przychodzi do debugowania, okazuje się, że wygodniej mi
    to robic na troche szybszym złomie niż pi, nawet wersji 3/4 (Głownie z
    powodu VS Code). Ponadto troche za łatwo uszkodzić piny GPIO w pi, no i
    nie wspierają 5V.

    BusPirate jest w miarę ok, poza tym, że podczas pracy SPI ma tylko 1
    wolny GPIO oraz ogólnie jest absurdalnie powolny w komunikacji z PC
    jeśli chodzi o wysyłanie pojedynczych informacji (machanie bitem z
    pythona to max naście Hz!).

    Widzialem ze 3 projekty tego typu na przesterzeni lat, ale wszystkie
    zniknely gdzies w połowie. Są też różne dziwne koncepcje, np:

    https://www.crowdsupply.com/securinghw/tigard

    albo taki:

    https://pdnd.stacksmashing.net/

    Jednak trudno mi dyskutować czy to sie nada, np. tigard chyab nie ma
    gpio równlegle z SPI. Dlatego pytam, czy ktoś kojarzy.

  • 4. Data: 2023-08-27 17:02:44
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > to robic na troche szybszym złomie niż pi, nawet wersji 3/4 (Głownie z
    > powodu VS Code). Ponadto troche za łatwo uszkodzić piny GPIO w pi, no i

    Ale pi ma być tylko backendem. Do tego wygodnym, bo podpiętym przez wifi.
    Stoi sobie pi przy urządzeniu, a ja sobie debuguję z laptopa w łóżku :)
    Tak było jak ogarniałem protokół do programowania radiotelefonu. Ale tak,
    to druciarstwo a nie gotowiec.

> [...]
    > wolny GPIO oraz ogólnie jest absurdalnie powolny w komunikacji z PC
    > jeśli chodzi o wysyłanie pojedynczych informacji (machanie bitem z

    Tak... programowanie pamięci 16 MiB zajęło mi na nim kilka godzin. To
    fajne urządzenie diagnostyczne, ale do transferów się nie nadaje.

    --
    Zajączek miał ochotę na seks. Idzie przez las i szuka partnerki. Spotyka
    zwiniętego w kłębek jeża. Obchodzi go dookoła i zupełnie nie może się

  • 5. Data: 2023-08-27 17:11:10
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/08/2023 17:02, Arnold Ziffel wrote:
    > Ale pi ma być tylko backendem. Do tego wygodnym, bo podpiętym przez wifi.

    Czyli jednak masz jakis proto między PC a Pi, do sterowania GPIO.

  • 6. Data: 2023-08-28 02:24:44
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Czyli jednak masz jakis proto między PC a Pi, do sterowania GPIO.

    Mam i nie mam. Z shella programuję. Ciężko to nazwać protokołem. Mógłbym
    mieć, jakbym potrzebował, ale to kolejna rzeźba, a im starszy jestem, tym
    bardziej cenię swój czas i mniej lubię rzeźby.

    Za to możliwe, że PICe będę niedługo programował (bo to najtańsze, co jest
    dostępne na rynku, a potrzebuję 10 sztuk do robienia prostej rzeczy), to
    się tę rzeźbę odkurzy... i pozna nowe środowisko, bo w życiu nie miałem z
    tym styczności.

    --
    W środku nocy zdenerwowany mężczyzna dobija się do drzwi portierni
    szpitala psychiatrycznego:

  • 7. Data: 2023-08-28 08:18:31
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/08/2023 02:24, Arnold Ziffel wrote:
    > Mam i nie mam. Z shella programuję.

    Tego chciałvym uniknąć.

    Jedyne co sprawdza się w jakimś stopniu, to protezy typu Visual Studio
    Code i jego możliwość pracy na zdalnyhm shellu.

    Ma to jednak kilka wadozalet...

    Zalezy mi na debugowaniu w wygodnej, graficznej formie.

  • 8. Data: 2023-08-28 12:45:27
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Tego chciałvym uniknąć.
    >
    > Jedyne co sprawdza się w jakimś stopniu, to protezy typu Visual Studio
    > Code i jego możliwość pracy na zdalnyhm shellu.

    Ja w końcu muszę tego VS Code spróbować. U nas tego używają, ja się
    trzymam Eclipse z takiego samego przyzwyczajenia, z którego nadal używam
    Eagle'a zamiast KiCada (znam, umiem używać, znam skróty klawiaturowe,
    jestem przywyczajony, wiem gdzie co jest i nie muszę szukać).

    --
    Profesor przerywa wyklad i zwraca się do studentow siedzacy w ostatnim
    rzedzie: