  • 11. Data: 2009-11-03 07:08:54
    Temat: Re: Zdjecia Tygodnia 2009/44 - fotoplenery.eu
    Od: Robek <l...@n...onet.eu>

    Yogi(n) pisze:
    > Użytkownik "Wojtek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A na tej barierce to to są ślady po porachunkach mafijnych?

    Tak, tych z 39-45, miedzy Staśkiem i Adolkiem.

  • 12. Data: 2009-11-03 08:29:09
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    tomek pisze:
    > Witam wszystkich goraco!

    > Ja tym razem mam az trzy (jakzeby inaczej - lesne) zdjecia
    > Tak BTW - jesli ktos chce jeszcze zrobic jakies jesienne
    > zlotopolskie zdjecie to jest na to ostatni moment - liscie spadaja na
    > potege
    >
    > http://img265.imageshack.us/img265/6293/drogam.jpg
    > http://img202.imageshack.us/img202/3830/zbliz.jpg
    > http://img145.imageshack.us/img145/5099/cienie.jpg

    również witam gorąco i zapytam o dwie sprawy:
    a) nie tyle pytanie ile podzielenie się, mi osobiście często trudność
    sprawiają 'śliczne krajobrazy', w sensie nie wychodzi mi to, jakiś
    sliczny kicz itd. Paradoksalnie lepsze zdjęcia na czymś 'brzydkim'. Też
    tak macie?
    Broń boże przytyk, te są bardzo fajne.

    b) Jakoś nie zauważam tu poparcia dla takich platform publikowania i
    krytyki jak 'obiektywni' że o 'jakis tam art' na onecie nie wspomnę. Nie
    wiem co o takich środowiskach a.d. 2009 mysleć. Na tych najbardziej
    popularnych widać dobry sprzęt, niezłą technikę (w cyfrze to nietrudne)
    dobre okazje (atrakcyjne tereny, imprezy itd) i często zmarnowane w
    koszmarnej kompozycji.
    Gdzie można zerkać (potem się umieścić) i wynieść pozytywna naukę, że
    nie wspomnę uczącym sie dzieciom link pokazać?
    Link który się tu na grupie powtarza, Devianart rozumiem dla kolegów już
    trochę się komercjalizującyh jest?

  • 13. Data: 2009-11-03 08:49:54
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jacek Czerwinski pisze:
> [...]
    > sprawiają 'śliczne krajobrazy', w sensie nie wychodzi mi to, jakiś
    > sliczny kicz itd. Paradoksalnie lepsze zdjęcia na czymś 'brzydkim'. Też

    Śliczny krajobraz trudniej zrobić - trzeba wstać, iść, marznąć czy się
    pocić, cierpieć...

> [...]
    > popularnych widać dobry sprzęt, niezłą technikę (w cyfrze to nietrudne)
    > dobre okazje (atrakcyjne tereny, imprezy itd) i często zmarnowane w

    Kompozycji nie da się kupić, to można w trudzie wypracować (i nie do
    końca), albo się tak ma od początku.

    > Gdzie można zerkać (potem się umieścić) i wynieść pozytywna naukę, że
    > nie wspomnę uczącym sie dzieciom link pokazać?

    Zależy co, ale większość tematów została doskonale opracowana w dobrych
    wydawnictwach z XX wieku. Dobrze też podejrzeć film.

    > Link który się tu na grupie powtarza, Devianart rozumiem dla kolegów już
    > trochę się komercjalizującyh jest?

    To nie jest tak, że jedna galeria jest cacy, inna be. Dziś w każdym
    masowym miejscu pokazywania zdjęć co najmniej 99 procent to dziadostwo
    albo przeciętności. I nie wynika do z nędzy estetycznej wśród
    pstrykających, a z ilości zdjęć w ogóle.
    Każda sztuka, która jest szybka i łatwa dziadzieje. Od muzyki, przez
    pisarstwo, po fotografie. Zauważmy, że np. nie ma dużo kiczowatych
    filmów, bo nie ma ich dużo w ogóle - proces powstawania takiegoż trwa
    długo (nie wspominam o klipach z komórek, to inna grupa) i jak już ktoś
    to robi, to musi mieć ciśnienie wewnętrzne, a więc i przygotowuje się do
    tego. Podobnie nie ma totalnie kiczowatych powieści (z wyjątkiem
    komercji), czy rozbudowanych aranżacji muzycznych (również z wyjątkiem
    komercji).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 14. Data: 2009-11-03 10:16:48
    Od: ZbyszekK <Z...@p...pl>

    -Witam,

    A ja wrzuce takie cukierkowe landszafciki z ostatniej soboty :

    http://farm3.static.flickr.com/2758/4071020155_7d2fc
    97669_o.jpg
    http://farm3.static.flickr.com/2503/4071021769_6df93
    8fea0_o.jpg
    http://farm3.static.flickr.com/2593/4071023313_3736a
    a5290_o.jpg

    pzdr,

    ZbyszekK

  • 15. Data: 2009-11-03 11:22:29
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Śliczny krajobraz trudniej zrobić - trzeba wstać, iść, marznąć czy się
    > pocić, cierpieć...

    Rozumiem co mówisz i w części popieram. Natomiast często stoję w
    miejscu, parafrazując dowcip o bazy, "o ku..a jak tu piknie" i wychodzą
    zdjęcia knoty. Może to rzecz w nogach spoceniu i zmarznięciu (też), ale
    i w głowie.

    Myslę że 'pikne' koduje nam w głowach (uwarunkowane genetycznie i
    uwarunkowanie to jest starsze niz fotografia) 'jedynie słuszny' sposób
    przedstawienia w fotografii, w sensie zgodności z naturą, czyli realizm.
    Żólte drzewa widziane tak, jak widział je pradziadek. (Broń Boże nie
    krytykuję umieszczonych tu jesiennych zdjęć, wręcz im po cichu
    zazdroszczę). Przyjeżdza wystawa piktorialistyczna (niewiele mi to mówi)
    obiecuję sobie, że sie przejdę. To chyba jeszcze inna filozofia.

    'Brzydkie' (tzn nie postrzegane przez gawiedź jako 'pikne') prowokuje do
    transformacji, potraktowania twórczą-przetwórczą fotografią. Nie mówię o
    agresywnym fotoszopowaniu, jakiś kontraścik, nietypowa perspektywa,
    zmienione światło itd. Zdjęcie jeszcze zbyt słabe, abym tu puszczał, ale
    powiem: byle krople mżawki (jak wkur...jącej mnie tamtego dnia - wk..łem
    się że nie będzie tak, że nie zrobię zdjęcia, tupnąłem noga i zrobiłem),
    krople na byle liściach, we flashu w lekkim makro - wielu z rodziny
    zainteresowało (profi jeszcze nie pokazuję tego). Zero komputerowych
    efektów. Działa przez przetworzenie, wyrwanie z codziennego patrzenia
    (tak powiedział szwagier zupełnie spoza środowiska foto).

    A może filozofuję...

> [...]
    > albo przeciętności. I nie wynika do z nędzy estetycznej wśród
    > pstrykających, a z ilości zdjęć w ogóle.

    Jeszcze kilka lat temu bywały w necie kręgi z komentarzami 'jakby pod
    brodą było więcej przestrzeni, było lepsze'. Chciało się ludziom i dzis
    się nie chce? Dzis wrzuca się miliony zdjęć i tyle. (w kręgach wzajemnej
    adoracji zdawkowe 'bjuti' albo zjebka dla obcych)
    Lub to ja nie bywam we właściwych miejscach...

  • 16. Data: 2009-11-03 12:08:14
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > adoracji zdawkowe 'bjuti' albo zjebka dla obcych)
    > Lub to ja nie bywam we właściwych miejscach...

    I może dobrze, że tak jest. Komentarze w stylu "powinno być więcej mejsca pod
    brodą" mają sens tylko w momencie zrozumienia, że są bez sensu. No ale trzeba
    to zrozumieć, zaptasz może, więc czemu tak nie komentować? Bo ktoś kto
    komentowałby musiałby nie rozumieć. I jego rozwówca, ten komentowany, również.
    A z tego powstaje klituś bajduś, albo może czasem grupa adoracji. Z kolei ci
    od "bjuti", nawet jeśli zaliczają się do znawców, najczęściej nie mają, jak
    sam zauwżyłęś nic do powiedzenia. Na swoich nie powiedzą bo muszą trzymać się
    razem, to jest ich być albo nie być. Obcych odrzucą z automatu bo nie można
    ryzykować kiedy grunt jest tak ciężki i zdradliwy.
    Rozmawiamy jednak o fotorafii, która może jest sztuką, więc z kimś trzeba
    znaleźć nić porozumienia, dowiedzieć się czegoś i nawet samemu zachłysnąć się
    czasem żeby potem móc zlecieć i rąbnąć o ziemię. Gdzie więc? Wszędzie. Jest
    sporo wartościowych ludzi na świecie. Takich, którzy nie szukają swojego
    prywatnego interesu, mówiących to co myślą. To oni kszałtują wszysko do okoła
    a za nimi idą ci od "biuti", ci od "więcej miejsca pod brodą" i wielu innych.
    Mogę np przytoczyć nazwisko, Susan Sontag, ale jaki to ma sens jeśli sam się
    na nią nie nadziejesz;)

  • 17. Data: 2009-11-03 12:38:22
    Od: Ra-Deck <n...@t...latwo.pl>

    dnia 2-11-09 23:41 Wojtek był(a) uprzejmy(a) napisać:

    > Udało się, w ostatniej chwili...
    > http://img18.yfrog.com/img18/1535/img1764t.jpg

    Czyli co, tak do Ciebie strzelali? ;)

    Dobre foty :)

    Radek

    --
    ---- Skype/AIM/iChat: radekpa3 ------------------------
    Czlowiek nie po to zostal stworzony, by pracowac,

  • 18. Data: 2009-11-03 12:52:47
    Od: Ra-Deck <n...@t...latwo.pl>

    dnia 3-11-09 11:16 ZbyszekK był(a) uprzejmy(a) napisać:

    O!
    I to są właśnie magiczne Bieszczady! :)
    Radek

  • 19. Data: 2009-11-03 13:06:42
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    marek augustynski pisze:
> [...]
    > Mogę np przytoczyć nazwisko, Susan Sontag, ale jaki to ma sens jeśli sam się

    Z tymi co kształtują wszystko do około to też różnie bywa. Wśród
    wielkich też są wszelkiego rodzaju towarzystwa wzajemnej adoracji i
    grupy trzymające władzę. Weźmy światową fotografię mody to jest bardzo
    zamknięte środowisko, gdzie obowiązują pewne schematy i tak zewnątrz
    wpaść i zrobić furorę raczej nie jest możliwe, mimo posiadania świetnego
    portfolio. Takich dziedzin można mnożyć na pęczki. To samo tyczy
    malarstwa czy rzeźby i całej sztuki. Np. cały ten ZPAF to jedno wielkie
    towarzystwo wzajemnej adoracji ;). Nawet takie Magnum jak się dokładnie
    przejrzy to aż głowa boli dlaczego takie kwiatki tam się znalazły ;).
    Nie wspomnę o wszelkiego rodzaju kuratorach wystaw czy wydawnictwach
    które są bardzo opinio twórcze. Ale nie ma co się temu w ogóle dziwić
    wiadomo że w stadzie bezpieczniej. Jak już się osiągnie jakaś pozycję to
    trzeba się okopać by jej nie utracić, a nic nie gwarantuje sukcesu jak
    grupa zaprzyjaźnionych medialnych krzykaczy.
    A zjawisko subiektywności estetyki w fotografii już totalnie sprzyja
    wszelkim patologiom.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 20. Data: 2009-11-03 15:10:09
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > grupa zaprzyjaźnionych medialnych krzykaczy.
    > A zjawisko subiektywności estetyki w fotografii już totalnie sprzyja

    Dlatego trzeba mieć oczy szeroko otwarte, wierzyć w siebie.. takie banały.
    Ludzie naprawdę coś znaczący muszą być jednocześnie pewni tego co głoszą ale
    mieć również ogromną pokorę. I nie chodzi tu o pokorę wobec innych, tylko o
    pochylenie się nad samym sobą... o danie sobie marginesu błędu lub mówiąc
    inaczej posiadanie odwagi do jego popełnienia. Niech będzie towarzystwo, ale
    niech nie popada w schemat... z resztą sam fakt weń wdepnięcia jest już
    końcem. Można jeszcze sztucznie podtrzymywać renomę, trąbić o
    opiniotwórczości. Ale tak naprawdę opiniotwórczość się kończy kiedy pojawia
    się wiara w jej zbawienną rolę.
    Ja akurat nie mówię o wchodzeniu z zewnątrz gdzieś tam. Jakie to ma znaczenie,
    że jednemu uda się wejść, a innemu nie? Kariery są przemijalne, to co ludzie
    robią dezaktualizuje się. Interesując się daną dziedziną dostrzegasz to,
    wchodzisz gdzieś głęboko tam gdzie nikt za tobą nie pójdzie i w końcu wyłazisz
    z tej pieczary i widzisz, że życie to prosta sprawa gdzie tkwi piękno i
    tragizm i masa ich odcieni. Nie musisz się ścigać z czymkolwiek żeby patrzeć.
    Nikt też nie zabroni ci robić tego lub mówić co zechcesz bo znaczenie ma, że
    ty możesz i nic poza tym

    pozdrawiam
    marek