  • 131. Data: 2019-05-10 20:56:01
    Temat: Re: Zatrzymywanie auta przed przejściem dla pieszych
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-07 o 16:38, Cavallino pisze:

    > Bo kto tak powiedział?

    Bo tak napisał prawodawca w PoRD.

  • 132. Data: 2019-05-10 21:28:00
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-06 o 21:03, Cavallino pisze:

    > I jest.
    > Zakaz wchodzenia przed samochód.

    Bzdury piszesz, bo nie ma takiego zakazu.

    Jest natomiast zapis:

    Art. 14. Zabrania się:
    1) wchodzenia na jezdnię:
    a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla
    pieszych,

    Wskaż teraz definicję kiedy to jest "bezpośrednio przed jadący pojazd".

    Kiedy to "bezpośrednio" wystąpi: na 1000m przed pojazdem, 100m przed
    pojazdem, czy może 10m, a może 1m, a może też 10cm, albo 1mm?

    Jak podasz definicję to uznam, że masz rację.

    Natomiast jest zapis i to dwukrotny w PoRD o tym, że kierujący
    bezwarunkowo ma ustąpić pieszemu pierwszeństwa na przejściu.

    Jest też definicja co to jest ustąpienie pierwszeństwa:

    Art. 2

    23) ustąpienie pierwszeństwa - powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch
    mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo
    istotnej zmiany prędkości, a pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia
    lub przyspieszenia kroku;

    Zauważ, że nie ma też nigdzie w PoRD wyraźnego zapisu, że nie dotyczy
    pieszego zbliżającego się do przejścia lub stojącego przed przejściem.

    Zatem kierowca jest zobowiązany ustąpić pierwszeństwa pieszemu nie
    tylko, kiedy znajduje się ten pieszy już na przejściu, ale także temu,
    który zbliża się do przejścia z wyraźnym zamiarem wejścia na to przejście.

    To, że PoRD daje pierwszeństwo pieszemu, kiedy już się znajdzie na tym
    przejściu tylko i wyłącznie daje warunkowe pozwolenie kierowcy na
    przejazd przez to przejście, kiedy pieszy jeszcze nie wszedł na to
    przejście, ale musi to zrobić tak, żeby nie zmusić pieszego "do
    zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku" czy to na
    przejściu czy też przed przejściem.

    Ponadto zobowiązuje kierowcę do "powstrzymanie się od ruchu", kiedy
    pieszy postawi choćby jedną stopę na przejściu.

    Reasumując:

    Kierowca zbliżając się do przejścia dla pieszych, przed którym znajdują
    się piesi z zamiarem przejścia, powinien zwolnić do takiej prędkości,
    aby móc w każdej chwili zatrzymać pojazd, kiedy pieszy postawi choć
    jedną nogę na przejściu.

    Może warunkowo przejechać przez przejście, kiedy piesi stoją przed
    przejściem lub zbliżają się do tego przejścia, ale musi to tak zrobić,
    aby móc w każdej chwili wywiązać się ze swojego obowiązku "ustąpienia
    pierwszeństwa"

  • 133. Data: 2019-05-10 21:35:44
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Udzielenia pierwszenstwa w opuszczeniu przez pieszego przejscia jesli znalazl sie
    na nim zgodnie z przepisami. Od przepisu o zakazie zatrzymywania sie bez powodu przed
    przejsciem jesli na nim nie ma pieszego nie ma zadnego ustawowego wylaczenia. Jest za
    to 100-300 i jeden punkt karny.

    Znów pieprzysz od rzeczy. Nie ma czegoś takiego jak "udzielenie
    pierwszeństwa w opuszczeniu przez pieszego przejścia".

    Kierowca jest zobowiązany "ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu
    się na przejściu". W tym przypadku pieszy może iść przez to przejście,
    stać, leżeć, chodzić w kółko, chodzić na rękach, czołgac się, pełzać i
    ch.... wie jeszcze co robić. Wystarczy tylko, że się znajduje na tym
    przejściu. Nic nigdzie nie ma o "opuszczaniu".

  • 134. Data: 2019-05-10 22:47:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Glupszy jestes niz ustawa przewiduje. Ale sie nie martw. Nie jestes tutaj sam,
    glupich tutaj do oporu. Wbij sobie do pustej pecynki ze "na przejsciu" to nie to samo
    co "przed przejsciem" i "za przejsciem". Jestes w stanie sam okreslic gdzie zaczyna
    sie przejscie i gdzie sie konczy?

  • 135. Data: 2019-05-10 22:57:09
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-10 20:30, Uzytkownik wrote:

    > To co mają robić jak żaden debil nie chce się wywiązać z obowiązku
    > ustąpienia pierwszeństwa? A jak już pieszy wejdzie na przejście to
    > będzie go wyzywał, że mu wtargnął bezpośrednio przed samochód, choć
    > debil za kierownicą jeszcze był 100m przed przejściem.

    Sami debile w twojej głowie.

  • 136. Data: 2019-05-10 22:58:47
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-10 20:26, Uzytkownik wrote:

    > Wskaż zapis prawny, który nakazuje pieszemu stojącemu przed przejściem
    > rozglądanie się.
    >
    > W jaki sposób stwierdzisz, że pieszy się rozgląda, albo się nie
    > rozgląda? Uważasz, że pieszy musi wyraźnie kręcić głową? Może ma się
    > obracać np. na jednej nodze? Czy też wystarczy ruch samych gałek ocznych
    > lub postrzeganie peryferyjne?

    To jest problem. Ale wątpliwości co do tego, że piesi nie uważają, nie
    ma. Może powinni właśnie rozglądać się.

  • 137. Data: 2019-05-10 23:00:05
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-10 20:56, Uzytkownik wrote:

    > Bo tak napisał prawodawca w PoRD.

    Nie napisał.

  • 138. Data: 2019-05-10 23:01:57
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-10 20:48, Uzytkownik wrote:

> [...]
    > mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo
    > istotnej zmiany prędkości, a pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia

    To przecież pisze, że musi się powstrzymać tylko w pewnych
    okolicznościach. A generalnie w ogóle nie musi ustępować. Wystarczy, że
    sytuacja tego nie wymaga.

  • 139. Data: 2019-05-10 23:09:40
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-10 21:28, Uzytkownik wrote:

> [...]
    >
    > Art. 14. Zabrania się:
    > 1) wchodzenia na jezdnię:
    > a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla

    No to właśnie o tym była mowa.

> [...]
    > pojazdem, czy może 10m, a może 1m, a może też 10cm, albo 1mm?
    >
    > Jak podasz definicję to uznam, że masz rację.

    Do słownika zajrzyj.

    > Natomiast jest zapis i to dwukrotny w PoRD o tym, że kierujący
    > bezwarunkowo ma ustąpić pieszemu pierwszeństwa na przejściu.

    To zupełnie inny przepis.

> [...]
    >
    > Zauważ, że nie ma też nigdzie w PoRD wyraźnego zapisu, że nie dotyczy
    > pieszego zbliżającego się do przejścia lub stojącego przed przejściem.

    Po co miałby być jak nie trzeba mu wtedy ustępować?

    > Zatem kierowca jest zobowiązany ustąpić pierwszeństwa pieszemu nie
    > tylko, kiedy znajduje się ten pieszy już na przejściu, ale także temu,
    > który zbliża się do przejścia z wyraźnym zamiarem wejścia na to przejście.\

    Ależ skąd.

    ..

> [...]
    > przejściem lub zbliżają się do tego przejścia, ale musi to tak zrobić,
    > aby móc w każdej chwili wywiązać się ze swojego obowiązku "ustąpienia

    Wcześniej(w sensie powwyżej) twierdziłeś coś innego.

  • 140. Data: 2019-05-10 23:13:12
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-10 20:04, Uzytkownik wrote:

    > PoRD określa to jednoznacznie - jeżeli odbywa się to na przejściu przez
    > drogę jedno jezdniową to kara się należy.

    No i dlatego było pytanie czy to ma sens.