-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Zatrzymywanie auta przed przejściem dla pieszych
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <qan1tl$101$1@node2.news.atman.pl>
<a...@g...com>
<5ccf4600$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<5ccf526d$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<5ccf59b1$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
<3...@g...com>
<5cd01f56$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
<8...@g...com>
<5cd02fbf$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
<5cd04af1$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
<qapjfr$daq$1@news.mixmin.net>
<5cd051fa$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
<qapk9t$eog$1@news.mixmin.net>
<5cd05722$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@g...com>
<5cd0799c$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
<9...@g...com>
<qaq0dk$k1g$2@node2.news.atman.pl>
From: Uzytkownik <a...@s...pl>
Date: Fri, 10 May 2019 21:28:00 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.6.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <qaq0dk$k1g$2@node2.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Language: pl
Lines: 66
Message-ID: <5cd5d0bd$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 5.173.105.224
X-Trace: 1557516477 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17347 5.173.105.224:39583
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2656192
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-05-06 o 21:03, Cavallino pisze:
>> Wlasnie caly czas jest ten sam problem, czyli trzeba dorabiac zawila
>> ideologie/magiczna logike zeby uzasadnic pierwszenstwo pieszych
>> wchodzacych na przejscie. Powinno by to jasno zapisane w PoRD,
>
> I jest.
> Zakaz wchodzenia przed samochód.
Bzdury piszesz, bo nie ma takiego zakazu.
Jest natomiast zapis:
Art. 14. Zabrania się:
1) wchodzenia na jezdnię:
a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla
pieszych,
Wskaż teraz definicję kiedy to jest "bezpośrednio przed jadący pojazd".
Kiedy to "bezpośrednio" wystąpi: na 1000m przed pojazdem, 100m przed
pojazdem, czy może 10m, a może 1m, a może też 10cm, albo 1mm?
Jak podasz definicję to uznam, że masz rację.
Natomiast jest zapis i to dwukrotny w PoRD o tym, że kierujący
bezwarunkowo ma ustąpić pieszemu pierwszeństwa na przejściu.
Jest też definicja co to jest ustąpienie pierwszeństwa:
Art. 2
23) ustąpienie pierwszeństwa - powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch
mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo
istotnej zmiany prędkości, a pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia
lub przyspieszenia kroku;
Zauważ, że nie ma też nigdzie w PoRD wyraźnego zapisu, że nie dotyczy
pieszego zbliżającego się do przejścia lub stojącego przed przejściem.
Zatem kierowca jest zobowiązany ustąpić pierwszeństwa pieszemu nie
tylko, kiedy znajduje się ten pieszy już na przejściu, ale także temu,
który zbliża się do przejścia z wyraźnym zamiarem wejścia na to przejście.
To, że PoRD daje pierwszeństwo pieszemu, kiedy już się znajdzie na tym
przejściu tylko i wyłącznie daje warunkowe pozwolenie kierowcy na
przejazd przez to przejście, kiedy pieszy jeszcze nie wszedł na to
przejście, ale musi to zrobić tak, żeby nie zmusić pieszego "do
zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku" czy to na
przejściu czy też przed przejściem.
Ponadto zobowiązuje kierowcę do "powstrzymanie się od ruchu", kiedy
pieszy postawi choćby jedną stopę na przejściu.
Reasumując:
Kierowca zbliżając się do przejścia dla pieszych, przed którym znajdują
się piesi z zamiarem przejścia, powinien zwolnić do takiej prędkości,
aby móc w każdej chwili zatrzymać pojazd, kiedy pieszy postawi choć
jedną nogę na przejściu.
Może warunkowo przejechać przez przejście, kiedy piesi stoją przed
przejściem lub zbliżają się do tego przejścia, ale musi to tak zrobić,
aby móc w każdej chwili wywiązać się ze swojego obowiązku "ustąpienia
pierwszeństwa"
Następne wpisy z tego wątku
- 10.05.19 21:35 Uzytkownik
- 10.05.19 22:47 Zenek Kapelinder
- 10.05.19 22:57 kk
- 10.05.19 22:58 kk
- 10.05.19 23:00 kk
- 10.05.19 23:01 kk
- 10.05.19 23:09 kk
- 10.05.19 23:13 kk
- 10.05.19 23:13 kk
- 10.05.19 23:28 r...@k...pl
- 10.05.19 23:27 r...@k...pl
- 10.05.19 23:30 r...@k...pl
- 10.05.19 23:32 r...@k...pl
- 10.05.19 23:36 r...@k...pl
- 11.05.19 00:28 Uzytkownik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
Najnowsze wątki
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-18 Marsz niepodleglosci
- 2024-10-18 Pożar parkingu w Luton
- 2024-10-18 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-10-18 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-18 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-18 uwazajmy na haczyki w umowach
- 2024-10-18 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-10-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-10-18 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-10-18 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-18 Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- 2024-10-18 Ostrów Wielkopolski => Laravel PHP Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (modele predykcyjne) <=