-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: kk <k...@o...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zatrzymywanie auta przed przejściem dla pieszych
Date: Fri, 10 May 2019 23:09:40 +0200
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 76
Message-ID: <qb4pbc$dlb$1@news.icm.edu.pl>
References: <qan1tl$101$1@node2.news.atman.pl>
<5ccf4600$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<5ccf526d$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<5ccf59b1$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
<3...@g...com>
<5cd01f56$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
<8...@g...com>
<5cd02fbf$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
<5cd04af1$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
<qapjfr$daq$1@news.mixmin.net>
<5cd051fa$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
<qapk9t$eog$1@news.mixmin.net>
<5cd05722$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@g...com>
<5cd0799c$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
<9...@g...com>
<qaq0dk$k1g$2@node2.news.atman.pl>
<5cd5d0bd$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 78-10-177-126.static.ip.netia.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icm.edu.pl 1557522604 13995 78.10.177.126 (10 May 2019 21:10:04 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 10 May 2019 21:10:04 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.6.1
In-Reply-To: <5cd5d0bd$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: en-US
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2656201
[ ukryj nagłówki ]On 2019-05-10 21:28, Uzytkownik wrote:
> W dniu 2019-05-06 o 21:03, Cavallino pisze:
>
>>> Wlasnie caly czas jest ten sam problem, czyli trzeba dorabiac zawila
>>> ideologie/magiczna logike zeby uzasadnic pierwszenstwo pieszych
>>> wchodzacych na przejscie. Powinno by to jasno zapisane w PoRD,
>>
>> I jest.
>> Zakaz wchodzenia przed samochód.
>
> Bzdury piszesz, bo nie ma takiego zakazu.
>
> Jest natomiast zapis:
>
> Art. 14. Zabrania się:
> 1) wchodzenia na jezdnię:
> a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla
> pieszych,
No to właśnie o tym była mowa.
>
> Wskaż teraz definicję kiedy to jest "bezpośrednio przed jadący pojazd".
>
> Kiedy to "bezpośrednio" wystąpi: na 1000m przed pojazdem, 100m przed
> pojazdem, czy może 10m, a może 1m, a może też 10cm, albo 1mm?
>
> Jak podasz definicję to uznam, że masz rację.
Do słownika zajrzyj.
>
> Natomiast jest zapis i to dwukrotny w PoRD o tym, że kierujący
> bezwarunkowo ma ustąpić pieszemu pierwszeństwa na przejściu.
To zupełnie inny przepis.
>
> Jest też definicja co to jest ustąpienie pierwszeństwa:
>
> Art. 2
>
> 23) ustąpienie pierwszeństwa - powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch
> mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo
> istotnej zmiany prędkości, a pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia
> lub przyspieszenia kroku;
>
> Zauważ, że nie ma też nigdzie w PoRD wyraźnego zapisu, że nie dotyczy
> pieszego zbliżającego się do przejścia lub stojącego przed przejściem.
Po co miałby być jak nie trzeba mu wtedy ustępować?
>
> Zatem kierowca jest zobowiązany ustąpić pierwszeństwa pieszemu nie
> tylko, kiedy znajduje się ten pieszy już na przejściu, ale także temu,
> który zbliża się do przejścia z wyraźnym zamiarem wejścia na to przejście.\
Ależ skąd.
>
..
>
> Reasumując:
>
> Kierowca zbliżając się do przejścia dla pieszych, przed którym znajdują
> się piesi z zamiarem przejścia, powinien zwolnić do takiej prędkości,
> aby móc w każdej chwili zatrzymać pojazd, kiedy pieszy postawi choć
> jedną nogę na przejściu.
>
> Może warunkowo przejechać przez przejście, kiedy piesi stoją przed
> przejściem lub zbliżają się do tego przejścia, ale musi to tak zrobić,
> aby móc w każdej chwili wywiązać się ze swojego obowiązku "ustąpienia
> pierwszeństwa"
>
Wcześniej(w sensie powwyżej) twierdziłeś coś innego.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.05.19 23:13 kk
- 10.05.19 23:13 kk
- 10.05.19 23:28 r...@k...pl
- 10.05.19 23:27 r...@k...pl
- 10.05.19 23:30 r...@k...pl
- 10.05.19 23:32 r...@k...pl
- 10.05.19 23:36 r...@k...pl
- 11.05.19 00:28 Uzytkownik
- 11.05.19 00:31 Uzytkownik
- 11.05.19 00:44 kk
- 11.05.19 00:45 Uzytkownik
- 11.05.19 00:47 Uzytkownik
- 11.05.19 00:52 kk
- 11.05.19 04:26 JaLa
- 11.05.19 04:39 JaLa
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
Najnowsze wątki
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-18 Marsz niepodleglosci
- 2024-10-18 Pożar parkingu w Luton
- 2024-10-18 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-10-18 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-18 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-18 uwazajmy na haczyki w umowach
- 2024-10-18 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-10-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-10-18 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-10-18 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-18 Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- 2024-10-18 Ostrów Wielkopolski => Laravel PHP Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (modele predykcyjne) <=