  • Data: 2010-12-09 14:37:26
    Temat: Zamiennik 2SK2975
    Od: "tarnus" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    Mam problem ze zdobyciem tego tranzystora.
    Posiadam za to kilka sztuk 2SK3476 które są zbliżonej wielkością obudową i
    wyprowadzenia pasują
    Niestety ale ten pierwszy ma Vdss 30V a drugi 20V. Także Vgss w pierwszym
    +-20V a w drugim wynosi +-5V.
    Max Pin pierwszego 1,5W a drugiego około 0,9W ale za to drugi ma wyższe o
    około 3dB wzmocnienie zarazem przy większej mocy strat.
    Co mi chodzi po głowie... może pozwoli to na użycie tego tranzystora
    przynajmniej do czasu znalezienia oryginału.
    Mianowicie TRX jest przenośny i może pracować w zakresie napięć zasilających
    6-16V, stad tez 2SK2975 jest poprawny ale gdyby wdeptac w niego ten 3SK3476
    i zastrzec userowi żeby nie zasilał zewnętrznie napięciem większym niż 9V?
    W radiotelefonie jest przecież pakiet akumualtorów 7,2V i z tym pakietem
    user lata z radiem po mieście więc w tym przypadku nie ma problemu, więc
    musiałby tylko pamiętać o zasilaniu niższym napięciem z zasilacza
    zewnętrznego w domu lub samochodzie.

    Jakieś sugestie? Obawy?

    Marek