eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZakup C15
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 41

  • 21. Data: 2011-07-25 15:31:19
    Temat: Re: Zakup C15
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 25 Jul 2011 14:46:36 +0200, MHM napisał(a):

    > Se gada slepy z gluchym.
    >
    > Waldek Ci podaje (jak sadze) ceny za same czesci. Ty podajesz ceny czesci
    > wraz z robocizna.

    Po pierwsze z upartym ignorantem.
    Ja mu podaję ceny części ORAZ robocizny do naprawy belki. NAPRAWY.

    On uparcie podaje ceny REGENERACJI, która płacą frajerzy którzy nie
    naprawiają.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 22. Data: 2011-07-25 18:10:19
    Temat: Re: Zakup C15
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    W dniu 2011-07-25 12:45, yabba pisze:
    >
    > Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w wiadomości
    > news:16b9ubz0mfyrx$.dlg@lepper.institute.com...
    >> Dnia Mon, 25 Jul 2011 10:37:17 +0200, yabba napisał(a):
    >>
    >>>
    >>> Podobno rdza jest tylko w egzemplarzach składanych w Polsce.
    >>
    >> C15 to pełne wykopaliska, może gdzieś na początku 1995 roku to jeszcze
    >> był
    >> fajny samochód, ale teraz to już będzie padlina.
    >
    > Co masz na myśli pisząc padlina? Stan techniczny? Wygląd?
    >
    >> Citroen Visa który stanowi podstawę auta to konstrukcja z połowy lat 70,
    >> kabina ciasna, głośna
    >
    > To akurat nie ma znaczenia.
    >
    >> i niestety rdzewiejąca w każdym przypadku.
    >> Różnica jest tylko w szybkości rdzewienia,
    >>
    >
    > Chciałbym , żeby wytrzymał rok (20 tys. km).
    >
    >
    Jestem szczęśliwym / nieszczęśliwym uzytkownikiem c15 z końca produkcji
    (rok prod. 2005 bodajże), kupiłem 2 latka, z przebiegem 200 kkm.
    Genralnie auto prymitywne do bólu (a jestem tolerancyjny na tym punkcie).
    przykłady:
    - komfort: nawiew tylko jednobiegowy, tylko przez nawiewki centralny i
    na buty. nawiewki zewnetrzne nie połączone z systemem ogrzewania, zawsze
    biorą powietrze z zewnątrz. można sobie wyobrazić ten komfort zimą.
    - oświetlenie konsoli środkowej (przycisków) z zewnątrz.
    - fotele po dwóch latach ciężkiej eksploatacji (wchodzenie i wychodzenie
    często zimą ze śniegiem) zardzewiały i się nie regulują.
    - prawy fotel nieprzesuwny fabrycznie.
    - brak pasów z tylu, nie ma jak wieźć dziecka w foteliku.
    - rdza jest wszędzie
    - padło wspomaganie, silnik zaczał brać olej i jest już po kapitalce
    - miska olejowa jest tak nisko, że zimą zwykła zaspa ją krzywi (jest
    chyba aluminiowa - ta miska), po czym zaciera pompę oleju, i silnik do
    ponownego remontu.
    - jedna wycieraczka, padające zamki, trudności z montażem zamka
    centralnego w szczególności do tylnych drzwi
    - rdzewiejące lustra refletktorów,
    - brak regulacji lusterek zewnętrznych
    - oc - kroją nas 800 zł (ze zniżkami): bo ciężarowe, bo 1.9.

    porównuje do Opla Combo, i tak za C15 dałem 8kzł, i do teraz jakieś 7
    kzł w naprawy, Combo kosztowało 12 kzł + lpg 3 kzł, razem 15 kzł.
    Naprawy Combo poniżej 2 kzł (jakaś drobnica, głównie w elektryce).
    Te same koszta po 3 latach, ale komfort użytkowania Combo nieporównywalny.
    Reasumując, szukałem taniego woła roboczego i wybrałem zadbany nie
    zardzewiały egzemplarz C15. Teraz po 3 latach jestem z tego zakupu
    niezadowolony, polecam więc coś bardziej współczesnego, np. Combo,
    innych tego typu aut nie znam (z użytkowania) więc się nie wypowiadam.


  • 23. Data: 2011-07-25 20:16:52
    Temat: Re: Zakup C15
    Od: "Agent" <w...@o...eu>



    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1ddsnj07jalvy$....@l...institute.com
    ...
    > Dnia Mon, 25 Jul 2011 14:46:36 +0200, MHM napisał(a):
    >
    >> Se gada slepy z gluchym.
    >>
    >> Waldek Ci podaje (jak sadze) ceny za same czesci. Ty podajesz ceny czesci
    >> wraz z robocizna.
    >
    > Po pierwsze z upartym ignorantem.
    > Ja mu podaję ceny części ORAZ robocizny do naprawy belki. NAPRAWY.
    >
    > On uparcie podaje ceny REGENERACJI, która płacą frajerzy którzy nie
    > naprawiają.
    >
    Hej koleś spokojnie. Masz brzydką manierę nadużywania słów uważanych za
    obraźliwe lub niesympatyczne. Ja wiem o co Ci chodzi i po prostu nie wierzę
    w 100 zł za łożyska wraz z robocizną z obu stron i o tym pisałem. Chyba że
    znasz ludzi co za tyle zrobią lub sam robisz. Mi belka poszła po 300 tys. i
    mam w nosie babranie się z nią co 50-70 tys.


  • 24. Data: 2011-07-25 20:49:38
    Temat: Re: Zakup C15
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Wojciech Wrodarczyk" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Genralnie auto prymitywne do bólu (a jestem tolerancyjny na tym punkcie).
    > przykłady:

    dodatkowy punkt to _beznadziejne_ światła.


    --
    pozdrawiam
    kml


  • 25. Data: 2011-07-25 21:07:12
    Temat: Re: Zakup C15
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 25 Jul 2011 20:16:52 +0200, Agent napisał(a):

    > Hej koleś spokojnie. Masz brzydką manierę nadużywania słów uważanych za
    > obraźliwe lub niesympatyczne. Ja wiem o co Ci chodzi i po prostu nie wierzę
    > w 100 zł za łożyska wraz z robocizną z obu stron i o tym pisałem. Chyba że
    > znasz ludzi co za tyle zrobią lub sam robisz. Mi belka poszła po 300 tys. i
    > mam w nosie babranie się z nią co 50-70 tys.

    Nie, nie masz zielonego pojęcia o co chodzi, mimo, że w tym wątku jest to
    opisane już z dwa razy, masz linki do części i informację co trzeba zrobić.
    Dosyć smutne i żenujące, ale trudno, co robić, nie każdy potrafi zrozumieć
    choćby tylko prostą informację.


    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 26. Data: 2011-07-25 21:14:45
    Temat: Re: Zakup C15
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 25 Jul 2011 20:16:52 +0200, Agent napisał(a):

    > Hej koleś spokojnie. Masz brzydką manierę nadużywania słów uważanych za
    > obraźliwe lub niesympatyczne. Ja wiem o co Ci chodzi i po prostu nie wierzę
    > w 100 zł za łożyska wraz z robocizną z obu stron i o tym pisałem. Chyba że
    > znasz ludzi co za tyle zrobią lub sam robisz. Mi belka poszła po 300 tys. i
    > mam w nosie babranie się z nią co 50-70 tys.

    aaa.. i nie zapomnij przestać zmieniac oleju i rozrządu, to wyrzucanie
    pieniędzy w błoto!
    Lepiej co 300 tysięcy zrobić remont generalny silnika :-P

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 27. Data: 2011-07-25 21:50:05
    Temat: Re: Zakup C15
    Od: "Agent" <w...@o...eu>


    >
    > Nie, nie masz zielonego pojęcia o co chodzi, mimo, że w tym wątku jest to
    > opisane już z dwa razy, masz linki do części i informację co trzeba
    > zrobić.
    > Dosyć smutne i żenujące, ale trudno, co robić, nie każdy potrafi zrozumieć
    > choćby tylko prostą informację.
    >
    Joł, wg ciebie racja jest tylko jedna - Twoja. Kto ma inne zdanie ten
    głupek.


  • 28. Data: 2011-07-25 22:01:59
    Temat: Re: Zakup C15
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-07-25 15:31, *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:
    >> Se gada slepy z gluchym.
    >> >
    >> > Waldek Ci podaje (jak sadze) ceny za same czesci. Ty podajesz ceny czesci
    >> > wraz z robocizna.
    > Po pierwsze z upartym ignorantem.
    > Ja mu podaję ceny części ORAZ robocizny do naprawy belki. NAPRAWY.
    >
    > On uparcie podaje ceny REGENERACJI, która płacą frajerzy którzy nie
    > naprawiają.

    Frajerzy to wiesz co :), a nie będę się za emotikonem ukrywał - frajerzy
    to ci co takie wynalazki kupują. A jeszcze większym skandalem jest, że
    PSA nie poprawiło tej konstrukcji przez tak długi czas.
    Ja rozumiem części eksploatacyjne, ale większość takowych (w tautońskich
    i nie tylko konstrukcjach) wyraźnie daje o sobie znać, więc trudno
    dopuścić do 6 krotnego wzrostu kosztów naprawy.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 29. Data: 2011-07-25 22:29:05
    Temat: Re: Zakup C15
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 25 Jul 2011 22:01:59 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

    > Frajerzy to wiesz co :), a nie będę się za emotikonem ukrywał - frajerzy
    > to ci co takie wynalazki kupują. A jeszcze większym skandalem jest, że
    > PSA nie poprawiło tej konstrukcji przez tak długi czas.
    > Ja rozumiem części eksploatacyjne, ale większość takowych (w tautońskich
    > i nie tylko konstrukcjach) wyraźnie daje o sobie znać, więc trudno
    > dopuścić do 6 krotnego wzrostu kosztów naprawy.
    >

    Problem w tym, że - wiem, że to dziwnie brzmi - to jest zrobione zbyt
    dobrze.
    Tam są łożyska, które w zasadzie są wieczne, tak jak łożyska w kołach (w
    większości konstrukcji).
    To znaczy - jest wieczne, dokąd nie padnie uszczelniacz i wilgoć i brud nie
    załatwią łożyska.
    A pad uszczelniacza, to rzecz w sumie dosyć losowa. Tyle, że nic nie stoi
    na przeszkodzie, żeby to zrobić co jakiś czas, co 2-3 lata sprawdzić.
    Zestaw naprawczy jest tak tani i praca tak prosta, że naprawdę nie widzę
    problemu - jeżeli łozysko jest całe i dobre, zakładamy nowy uszczelniacz i
    po kłopocie na kolejne 2-3 lata. Jak rozsypane, to zakładamy cały komplet i
    jest to samo. Nawet jazda z kołami /--\ nie oznacza od razu konieczności
    tulejowania (czyli regeneracji), byle wszystko było naprawiane od razu.
    Czekanie do konieczności regenerowania przypomina - jak już pisałem -
    jeżdżenie z silnikiem bez wymiany rozrządu i czekanie na zerwanie paska,
    żeby zrobić remont generalny. Mądre?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 30. Data: 2011-07-26 00:27:32
    Temat: Re: Zakup C15
    Od: Stachu Gdansk <s...@g...com>

    W dniu 2011-07-25 10:27, yabba pisze:
    > Witam,
    >
    > Planuję kupić samochód roboczy w stylu Partner, Berlingo, C15 itp.
    > Ciężarowy, najchętniej diesel, bardzo tani.
    > Porady dla Partnera/Berlingo znalazłem na grupie, ale o C15 jest mało
    > postów.
    > Na co zwrócić uwagę przy zakupie C15 z okolic roku 2000? Jakie jest tam
    > zawieszenie z tyłu? Czy podobne do Berlingo i trzeba uważać na łożyska i
    > ustawienie kół? Jakie są newralgiczne punkty tego samochodu?
    >

    Jestem lajkonik jeśli chodzi o samochody robocze, ale raz miałem okazję
    jechać jako pasażer z tyłu w C15 i powiem Ci, że nie mogłem uwierzyć że
    takie auto wyprodukowano koło 2000 roku, bo z wyglądu, komfortu i
    wyciszenia (cóż, akurat padał deszcz) wnioskowałem, że poruszam się
    budżetowym wozidłem z początku lat 80-tych :) Ale nie wiem jak sprawa
    wygląda w innych samochodach tego typu, bo nigdy nie jechałem :P

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: