-
11. Data: 2011-07-25 12:59:14
Temat: Re: Zakup C15
Od: "Agent" <w...@o...ue>
Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w wiadomości
news:5238umhouv1l.dlg@lepper.institute.com...
> Dnia Mon, 25 Jul 2011 12:26:47 +0200, Agent napisał(a):
>
>> Ja dużo nie powiem ale jeździłem takimi C15 przez rok i problemu z nimi
>> nie
>> było. Miały silniki 1,8 D bez turbo, nic sie w nich nie psuło (jeden miał
>
> Pod koniec juz 1.9, dobry stary XUD9
>
>> ciężkich ładunków. A jak czytałeś o blece to ja akurat robiłem w
>> Citroenie
>> AX za 660 zł na oryginalnych częściach w 2 godziny pracy na miejscu -
>> zobacz
>> Antalex
>
> Nie, nie robiłeś, reanimowałeś zarżniętą. Robienie kosztuje niecałe 100 zł
> za zestaw naprawczy plus robocizna, też powinno być poniżej 100 zł
>
Przerobiłem już temat belki i doszedłem do wniosku że wolę raz na 250-300
tys. km wydać 660 zl (wtedy tyle mnie wyszło) niż wymieniać łożyska i bawić
się w wymianę uszczelniaczy i smaru co 50-100 tys. A i tak nie wiadomo czy
tuleje nie byłyby do wymiany. Wtedy nikt za 100-200 zł tego by nie chciał
zrobić. Podejrzewam że jednak teraz równieź. Ty oczywiście wiesz lepiej.
-
12. Data: 2011-07-25 13:01:31
Temat: Re: Zakup C15
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Mon, 25 Jul 2011 12:43:11 +0200, yabba napisał(a):
> Czy C15 też ma taką belkę z tyłu?
Ma taką samą jak BX i Pug 405, trochę inną od AX
Zasada taka sama - albo sprawdzasz i wymieniasz uszkodzone części za grosze
i jeździsz, albo nie sprawdzasz, czopy wahaczy zamiast w łozyskach pracują
w metalu belki bo łożyska rozwalone, to trzeba belkę tulejować, co jest
nazywane regeneracją. Kosztuje 2-3 razy więcej od zwykłej naprawy, choć nie
aż tyle ile urban legends mówią. Rozsądny koszt to około 450 zł
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
13. Data: 2011-07-25 13:01:49
Temat: Re: Zakup C15
Od: "Agent" <w...@o...ue>
Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
wiadomości news:j0jhgm$rig$1@inews.gazeta.pl...
>
> Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w wiadomości
> news:16b9ubz0mfyrx$.dlg@lepper.institute.com...
>> Dnia Mon, 25 Jul 2011 10:37:17 +0200, yabba napisał(a):
>>
>>>
>>> Podobno rdza jest tylko w egzemplarzach składanych w Polsce.
>>
>> C15 to pełne wykopaliska, może gdzieś na początku 1995 roku to jeszcze
>> był
>> fajny samochód, ale teraz to już będzie padlina.
>
> Co masz na myśli pisząc padlina? Stan techniczny? Wygląd?
>
>> Citroen Visa który stanowi podstawę auta to konstrukcja z połowy lat 70,
>> kabina ciasna, głośna
>
> To akurat nie ma znaczenia.
>
>> i niestety rdzewiejąca w każdym przypadku.
>> Różnica jest tylko w szybkości rdzewienia,
>>
>
> Chciałbym , żeby wytrzymał rok (20 tys. km).
>
Kurcze nie pamiętam ile miały te którymi jeździłem ale jakoś rdza nie
zwróciła mojej uwagi. Tyle że to było dość dawno więc tamte auta nie miały
więcej jak 8 lat (tak na oko)
-
14. Data: 2011-07-25 13:02:55
Temat: Re: Zakup C15
Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
Powitanko,
> Planuję kupić samochód roboczy w stylu Partner, Berlingo, C15 itp.
Partner/berlingo do C15 to jak mieszkanie w willi do namiotu pod mostem.
W C15 hamulce sa mniej skuteczne niz w maluchu, kola waziutkie jak
lyzwy, jak pierwszy raz nim jechalem w czasie deszczu, to az sie
zatrzymalem, bo przestraszylem sie, ze cos sie dzieje (a to tylko deszcz
walil w bude). Bezpieczenstwo czynne i komfort porownywalny z maluchem,
biernego na szczescie nie sprawdzalem. Farba sluzy do przykrycia rudej -
pierwotnego koloru blach przed malowaniem;-)
Malo w nim bylo elektroniki, to i malo sie psulo. To co bylo
elektryczne, jak przystalo na francuskie zepsulo sie - elektryczne
szyby. Z ciekawszych rzeczy, to pekla kiedys szczeka hamulcowa. Jak
kupili w firmie berlingo, to inna epoka. Co prawda na dzien dobry padla
elektronika, ale wymienili i byl spokoj. Dalo sie tym wreszcie normalnie
hamowac i przejechac kilkaset km nie bedac ogluszonym.
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com
-
15. Data: 2011-07-25 13:11:07
Temat: Re: Zakup C15
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Mon, 25 Jul 2011 12:59:14 +0200, Agent napisał(a):
> Przerobiłem już temat belki i doszedłem do wniosku że wolę raz na 250-300
> tys. km wydać 660 zl (wtedy tyle mnie wyszło) niż wymieniać łożyska i bawić
> się w wymianę uszczelniaczy i smaru co 50-100 tys. A i tak nie wiadomo czy
> tuleje nie byłyby do wymiany. Wtedy nikt za 100-200 zł tego by nie chciał
> zrobić. Podejrzewam że jednak teraz równieź. Ty oczywiście wiesz lepiej.
Tak, wolę zapobiegać niż leczyć. Taki jestem dziwny.
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-belki-tyl-citroen
-c15-xantia-bx-i1691743322.html
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-wahacza-tyl-citro
en-bx-c15-xantia-i1702418836.html
itp.
to jest dostępne od wielu lat bez problemu. Wiem, bo kupowałem.
Jeżeli belka nie jest zarżnięta, to wymiana zajmuje godzinę, dwie robiąc
jedną ręką a drugą drapiąc się po jajach.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
16. Data: 2011-07-25 13:17:55
Temat: Re: Zakup C15
Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>
W dniu 2011-07-25 10:27, yabba pisze:
> Witam,
>
> Planuję kupić samochód roboczy w stylu Partner, Berlingo, C15 itp.
> Ciężarowy, najchętniej diesel, bardzo tani.
> Porady dla Partnera/Berlingo znalazłem na grupie, ale o C15 jest mało
> postów.
> Na co zwrócić uwagę przy zakupie C15 z okolic roku 2000? Jakie jest tam
> zawieszenie z tyłu? Czy podobne do Berlingo i trzeba uważać na łożyska i
> ustawienie kół? Jakie są newralgiczne punkty tego samochodu?
>
Nie kupuj C15. W ogóle ciekawe czy teraz idzie kupić C15 która nie jest
zardzewiałym wrakiem. Lepiej dołóż troszkę kasiory i kup
Berlingo/Partnera. Z silnikiem 1,9D nie do zajechania.
Jak już nie chcesz berlingo to lepiej chyba Opla Combo I z 1,7D pod
maską. Silnik Isuzu, bardzo trwały i ekonomiczny, a troszkę mniej będzie
rudej niż w C15. Combosa można mieć nawet z AIRBAGIEM i klima :)
-
17. Data: 2011-07-25 13:23:39
Temat: Re: Zakup C15
Od: "Agent" <w...@o...ue>
Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w wiadomości
news:1bbuz988n2aer$.dlg@lepper.institute.com...
> Dnia Mon, 25 Jul 2011 12:59:14 +0200, Agent napisał(a):
>
>> Przerobiłem już temat belki i doszedłem do wniosku że wolę raz na 250-300
>> tys. km wydać 660 zl (wtedy tyle mnie wyszło) niż wymieniać łożyska i
>> bawić
>> się w wymianę uszczelniaczy i smaru co 50-100 tys. A i tak nie wiadomo
>> czy
>> tuleje nie byłyby do wymiany. Wtedy nikt za 100-200 zł tego by nie chciał
>> zrobić. Podejrzewam że jednak teraz równieź. Ty oczywiście wiesz lepiej.
>
> Tak, wolę zapobiegać niż leczyć. Taki jestem dziwny.
>
> http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-belki-tyl-citroen
-c15-xantia-bx-i1691743322.html
> http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-wahacza-tyl-citro
en-bx-c15-xantia-i1702418836.html
> itp.
> to jest dostępne od wielu lat bez problemu. Wiem, bo kupowałem.
> Jeżeli belka nie jest zarżnięta, to wymiana zajmuje godzinę, dwie robiąc
> jedną ręką a drugą drapiąc się po jajach.
>
No popatrz, ja to robiłem jakieś 5 lat temu i nikt nie chciał przy tym
grzebać za mniej niż 600 zł. Antalex wtedy robił komplet za 660 zł.
Kalkulacja była dla mnie jasna czyli jeździć aż będę luzy. Mój kolega w 206
też 5 lat temu, też obdzwonił kilka warsztatów i doszedł do takich samych
wniosków. A tak swoją drogą to ciekaw jestem za ile teraz wymienią same
łożyska z oby stron.
-
18. Data: 2011-07-25 13:24:55
Temat: Re: Zakup C15
Od: LEPEK <n...@n...net>
W dniu 2011-07-25 12:45, kamil/Endurorider.pl pisze:
[...]
Ale C15 ma jedną, niezaprzeczalną zaletę - potężną tylną kanapę, gdzie 4
osoby podróżują zupełnie wygodnie ;)
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3 sedan '97
Hyundai Atos 0.9 nanovan '00
-
19. Data: 2011-07-25 14:12:31
Temat: Re: Zakup C15
Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>
Użytkownik "LEPEK" <n...@n...net> napisał w wiadomości
news:j0jjq2$3sk$1@inews.gazeta.pl...
>W dniu 2011-07-25 12:45, kamil/Endurorider.pl pisze:
> [...]
> Ale C15 ma jedną, niezaprzeczalną zaletę - potężną tylną kanapę, gdzie 4
> osoby podróżują zupełnie wygodnie ;)
Bez pasów... C15 jest straszna, ale w tej koszmarności ma ten urok osobisty
o którym pisałem wczesniej :)
--
pozdrawiam
kml
-
20. Data: 2011-07-25 14:46:36
Temat: Re: Zakup C15
Od: MHM <m...@p...pl>
> A tak swoją drogą to ciekaw jestem za ile teraz wymienią same
> łożyska z oby stron.
Se gada slepy z gluchym.
Waldek Ci podaje (jak sadze) ceny za same czesci. Ty podajesz ceny czesci
wraz z robocizna.
Roku temu za wymiane łożysk w Xantii Break (kombi) zapłaciłem w warsztacie
600zl za obie strony. Z tego koszt czesci wyniosl 350zl za obie strony.
Warsztat we Wroclawiu specjalizujacy sie w Citroenach.
--
MHM
http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena