  • 11. Data: 2009-05-07 18:53:50
    Temat: Re: Zachod slonca
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    qunio pisze:

    > wiem, chodzi mi tylko technike. Wykonalem takie cos
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6b52a6c9436b1aeb
    .html
    > i zastanawiem sie nad swoimi bledami

    W tym wypadku to filtr połówkowy szary ND4 i masz wystarczająco
    przyciemnione niebo, żeby ładnie doświetlić dół.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 12. Data: 2009-05-07 18:57:15
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze iso:

    > nie filtr, chodzi o element swiatloczuly

    Tak tak, powiedz to slajdowcom.

  • 13. Data: 2009-05-07 20:01:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 May 2009, qunio wrote:

    > Jak wykonac zdjecie zachodu slonca aby nie przepalic nieba i dobrze
    > doswietlic reszte...? Filter...?

    Jak Ci braknie tylko 3 albo 4 EV to S3 albo S5 ;)
    (pytanie czy obiektyw łyknie taki kontrast, ale to już niezależnie
    od technologii)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2009-05-07 21:06:44
    Od: " " <g...@g...pl>

    qunio <p...@g...pl> napisał(a):

    > Jak wykonac zdjecie zachodu slonca aby nie przepalic nieba i dobrze
    > doswietlic reszte...? Filter...?

    Zrobic w RAW z korektą ekspozycji na -0.7 albo -1.
    Potem wywołać z ciepłą tepmeratura barw. I duzym nasyceniem kolorów.
    Zadne filtry nie sa potrzebne.

  • 15. Data: 2009-05-07 21:09:34
    Od: "gIL" <g...@g...pl>

    Paweł W. <p...@p...onet.pl> napisał(a):
    > W tym wypadku to filtr poĹ&#65533;Ăłwkowy szary ND4 i masz wystarczajÄ&#65533;co
    > przyciemnione niebo, Ĺźeby Ĺ&#65533;adnie doĹ&#65533;wietliÄ&#65533; dĂłĹ&#65533;.

    > Pozdrawiam,
    > PaweĹ&#65533; W.

    Doskonała recepta na kicz ale nie na dobre zdjęcie zachodu słońca.

  • 16. Data: 2009-05-08 05:56:12
    Od: bans <g...@o...pl>

    Andrzej S. pisze:

    > Ujemny czas? Za to bedzie Nobel z fizyki.

    Oto cała prfc ;)

    --
    bans

  • 17. Data: 2009-05-08 08:07:30
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    gIL pisze:

    > Doskonała recepta na kicz ale nie na dobre zdjęcie zachodu słońca.

    Pytanie było o technikę, nie o estetykę. Nie wiem w ogóle, po co te
    komentarze o zdjęciu i o darowaniu sobie zachodów. Każdy musi sobie
    swoje własne zachody słońca przerobić i basta. Inaczej kupował by aparat
    tylko na imieniny u cioci i inne tego typu. Czy to tak trudno zrozumieć? :/

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 18. Data: 2009-05-08 08:09:51
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    g...@g...pl pisze:

    > Zrobic w RAW z korektą ekspozycji na -0.7 albo -1.
    > Potem wywołać z ciepłą tepmeratura barw. I duzym nasyceniem kolorów.
    > Zadne filtry nie sa potrzebne.

    Pomiar matrycowy, centralnie ważony, czy punktowy? Korekta na - na
    niebo, czy ziemię i przy jakim pomiarze? I skąd wiesz, że się zmieści z
    dynamiką? Jak patrzył na scenę, pewnie dość wyraźnie widział to co w
    cieniu, łącznie z kolorami i pewnie taki efekt chciałby odtworzyć na
    zdjęciu.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 19. Data: 2009-05-08 08:31:42
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Andrzej S. napisał(a):

    > Ujemny czas? Za to bedzie Nobel z fizyki.

    No zobacz sobie na EXIF ;-)

    --
    Mirek

  • 20. Data: 2009-05-09 22:11:58
    Od: "Gil" <g...@g...pl>

    Paweł W. <p...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > dynamiką? Jak patrzył na scenę, pewnie dość wyraźnie widział to co w
    > cieniu, łącznie z kolorami i pewnie taki efekt chciałby odtworzyć na

    A ty zdjęcie kadrujesz czy patrzysz aby uchwycić najlepszą dynamike i
    odpuszczesz jak jej nie ma?. Tu z zasady nie ma najlepszej dynamiki. Bo to
    jest zdjęcie zachodu słońca. Zdjęcie sie więc kadruje dla do tego czego
    chcemy. I liczymy na aparat i postprocesing.
    Pomiar może byc tu matrycowy. Może też byc każdy inny ale wtedy trzeba robić
    korekcje ekspozycji. Naprawdę to wszystko jedno. Dobry aparat powinien dobrze
    naświetlić. Ale matrycowy jest tu wskazany.
    Potem obróbka RAW jak powiedziałem i też kombinowanie z kontrastem.
    Filtry połówkowo szare są naprawdę do innych celów. Kup to sie przekonasz.