-
81. Data: 2011-07-19 15:34:15
Temat: Re: Z cyklu "jakie auto" - tym razem propozycja wygodnej limuzyny rodzinnej
Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>
On 2011-07-19 15:17, J.F wrote:
>> Na co dzień jeżdżenie kombi mnie denerwuje - skacząca tylna półka itp.
>
> Roleta ?
Roleta, szmata - jak zwał tak zwał.
> Bo polka to chyba w htb skacze ?
U mnie ani nie skacze, ani nie skrzypi - wręcz czasem ciężko ją wyciągnąć.
>> Generalnie aż takie wielkie mi też nie jest potrzebne, teraz bagażnik
>> 450l na styk daje radę przy dużym obłożeniu.
>
> ale tez w tym przypadku to niewiele czy wrecz nic nie kosztuje.
> A miejsce sie moze przydac .. box na dach jest gorszy :-)
Będzie potrzeba, będzie van.
>>>> ale vany mają to do siebie że lubią jeździć wygodnie, ale
>>>> niekoniecznie szybko... więc ten temat zostawiamy sobie na deser.
>>
>>> O, da sie tym szybko pojechac. Pytanie czy warto.
>
>> Raz - w zakrętach to już nie to, dwa to już jest autobus.
>
> Widzialem takiego ktorego nie moglem dogonic, takze w zakretach, wiec
> chyba jednak to. Byc moze trzeba sie przyzwyczaic.
Przyzwyczajenie to na pewno - ale wysokość środka ciężkości w zakrętach
robi swoje.
--
MM
-
82. Data: 2011-07-19 15:36:07
Temat: Re: Z cyklu
Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>
On 2011-07-19 15:30, Waldek Godel wrote:
>> Czy to nie jest po prostu przedłużona Vectra?
>
> to jest vectra hatchback/liftback.
Nie do końca, rozstaw osi ma większy - ale co jeszcze?
> To już lepiej poszukaj uczciwego kombi.
Hatchback/liftback.
--
MM
-
83. Data: 2011-07-19 17:43:11
Temat: Re: Z cyklu
Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>
Maciej M. wrote:
> On 2011-07-19 15:30, Waldek Godel wrote:
>
> > > Czy to nie jest po prostu przedłużona Vectra?
> >
> > to jest vectra hatchback/liftback.
>
> Nie do końca, rozstaw osi ma większy - ale co jeszcze?
Glownie to, bo Signum jest na bazie Vectry kombi.
Wikipedia mowi tez, ze glownie chodzilo o oddzielne fotele z tylu i
jakies pierdoly typu stoliki...
> > To już lepiej poszukaj uczciwego kombi.
>
> Hatchback/liftback.
A Vectra GTS? GTS to wlasnie liftback.
Tylko bedzie ciasniej niz w Signum.
Z silnikow mozesz poszukac np 3.2 V6 - znam jednego co jezdzi vectra
3.2 + lpg i jest bardzo zadowolony.
--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl
-
84. Data: 2011-07-19 18:01:35
Temat: Re: Z cyklu "jakie auto" - tym razem propozycja wygodnej limuzyny rodzinnej
Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>
"Waldek Godel" wrote
> no jak nie jak tak? http://www.limoslask.pl/
> ;-)
A "luksusowy" Avensis "posiada przyciągający oko luksusowy design" ;-) Dobre! :D
Pozdrawiam
.Peeter
-
85. Data: 2011-07-20 00:38:13
Temat: Re: Z cyklu
Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
Maciej M. <xenes@[no-spam]interia.pl> napisał(a):
> On 2011-07-19 02:17, MichaĹ wrote:
>
> > Ja siÄ jeszcze wypowiem w temacie Vel Satisa (3.5 Initiale).
> >
> > PolecÄ najpierw minusami:
> >
> > Jako nastÄpca XM, nie wiem czy zawieszenie tutaj bÄdzie "speĹniaĹo standa
> rdy"
> > bo w Vel Satisie jednak czuÄ i dziury i koleiny, podejrzewam Ĺźe w XM
> > byĹ tylko fakt przejechania przez dziurÄ odczuwalny poza tym cisza i
rĂłwno
> .
>
> TestowaĹem 2.2DCi w automacie - jakichĹ wielkich zastrzeĹźeĹ nie miaĹem.
>
> Generalnie odczucia pozytywne.
Ja 3x Initiale 3.5, tak wszystkie pozywtywne :) pomimo że jeden
miał pognieciony cały bok ;) i kosztował chyba coś koło 16k pln
z rok temu, za to w środku super.
> > Kiepski jest zwĹaszcza przĂłd, i czĹowiek zaczyna dziury omijaÄ
> > wiÄc jeĹli XM byĹ lepszy od safrane (trochÄ mniejsze, mniejszy
> > rozstaw, ale full hydro) to Ĺoooo.. bÄdzie spory minus, i koleiny sÄ
> > widoczne bo w poprzedniku to Ĺźadnego znaczenia nie miaĹo, a tu trzÄsie
> > i czuÄ - za to nie sĹychaÄ nic.
>
> XM - maĹe nierĂłwnoĹci czuÄ, duĹźych nie. SprÄĹźyna - odwrotnie. Specjalnie
>
> nic mnie nie zaskoczyĹo.
Tu po prostu wszystko czuć, niestety jako pasażer też czuć.
> > To chyba koniec minusĂłw :) pomijajÄ c prawie brak rozwoju w elektronice.
> > (doszedĹ radar, czujnik ĹwiatĹa i szyby mokrej - i to wszystko).
>
> Im mniej, tym lepiej.
Dużo ich nie ma jak nie potrzeba aktywnych zawieszeń i 4x4 ;)
> > a i opony trzeba zmieniÄ z fabrycznych 18' na 17' - mniej trzÄsie,
> > lepiej jedzie :)
>
> 17tki to chyba standard?
Tak, 17 są do tanich, ale jak kupować to initiale i tam są 18',
zazwyczaj 17 są na zimę. I po prostu w nich lepiej tłumi :)
> > A i wjeĹźdĹźanie na krawÄĹźniki, trzeba zwolniÄ, bo czuÄ i przechyli
> > (odrazu), bo pewnie XM to kaĹźda prÄdkoĹÄ ;)
>
> Legendy ;)
Ale skądś się biorą ;)
> > Ok plusy:
> >
> > NaprawdÄ ciche, choÄ ten 3.5V6 gĹoĹniejsze niĹź poprzednik, w kaĹźdym raz
> ie
> > przy 200km/h naprawdÄ cicho. (a podwĂłjne szyby waĹźne, jest róşnica).
> >
> > W zakrÄty wchodzi nie jak van, ale teĹź nie jak poprzednik, w kaĹźdym
> > razie pozytywnie, ale nie sportowo, bokiem siÄ tym nie "lata".
> > mam wraĹźenie Ĺźe XM wszedĹ by lepiej (hydro rĂłwnaĹo na boki ?),
>
> WĹÄ czony sport w HA pomaga w szybkim lataniu w zakrÄtach.
>
> > w kaĹźdym razie safrane wchodziĹ.
> >
> > Kop dokĹadnie jak BMW745i E65fl (w zakresie prÄdkoĹci 30..190),
> > potem wolniej. (chyba lĹźejsze bo waĹźy 1800kg czy jakoĹ tak).
> >
> > Nawigacja i reszta poprawnie, komp gada, aaa elektronika trochÄ gĹupia
> > bo errory czasami siÄ powiesi coĹ innego a zgĹasza coĹ innego.
> > Audio niestety bardzo przeciÄtne (to niby za 18k pln).
>
> MĂłwisz o Cabasse Ĺźe cienkie??
tak dokładnie takie w środku (tz troszkę wyższy model niż na zdjęciu):
http://katalog-samochodow.pl/img/renault-vel-satis-3
-5-v6-24v-6.jpg
w VelSatis ph2 było juz inne:
http://img.motonews.pl/photos/ren/ren_vel_satis_2002
_003.jpg
Niestety "plastik" ale wyciszenie sporo daje do muzyki, sporo słychać :)
tz. jest ok, ale philipsy były lepsze :)
a, zapomniałem - fotele velsatis są naprawdę fajne :)
> > W Ĺrodku z miejscem, ok, nad gĹowÄ wiÄcej, karta jest fajna
> > na szerokoĹÄ coĹ jak safrane czy s class, delikatnie wiÄksze od XM
> > czy lancii K.
>
> A jednak w Ĺrodku przez te plastiki czuĹem siÄ ciut mniej przestronniej
> niĹź w XM'ie.
bardziej przez tą skrzynie biegów, w sednach to jakoś niżej jest.
te plastiki sporo lepsze niż w poprzedniku. design też fajny.
> > silnik 3.5 ponoÄ mocny nie do zajechania, na gaz siÄ to daje
> > przerobiÄ a potem sypie errorami ;) skrzynie sĹabe - niszczÄ siÄ.
> > a i nie nie psuje siÄ, po prostu jeĹşdzi (poza skrzyniÄ ).
>
> MĂłwisz o Aisanie do 3.5 Ĺźe siÄ sypie??
skrzynia automat + 245koni, zaczyna szarpać po jakimś czasie, potem
mocniej i mocniej. a potem da się wyremontować na... 100kkm.
> > w skrĂłcie miĹe auto, ale wrĂłci nieznane pojÄcie:
> > -dziura
> > -koleina
> > -koleina z wodÄ
> >
> > za to pewnie zniknie pojÄcie: "znowu zniszczona opona na dziurze".
>
> Do czego porĂłwnujesz?
poprzednika :) ale zapewne XMa też.
tz jak to jeździ (po dziurach)... trochę lepiej niż Lancia K,
może coś jak Mazda Milenia/Xedos9, trochę lepiej od W210
to coś tego typu jest, tylko ciszej - tu czuć nie słychać.
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
86. Data: 2011-07-20 09:20:16
Temat: Re: Z cyklu
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2011-07-19 17:43, *Rafał Grzelak* napisał, a mnie coś podkusiło,
żeby odpisać:
> A Vectra GTS? GTS to wlasnie liftback.
> Tylko bedzie ciasniej niz w Signum.
Dla doprecyzowania - ciaśniej tylko z tyłu, z powodu 13 cm mniej na
kolana :)
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
87. Data: 2011-07-20 09:57:55
Temat: Re: Z cyklu
Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>
On 2011-07-20 00:38, Michał wrote:
>> TestowaĹem 2.2DCi w automacie - jakichĹ wielkich zastrzeĹźeĹ nie miaĹem.
>>
>> Generalnie odczucia pozytywne.
>
> Ja 3x Initiale 3.5, tak wszystkie pozywtywne :) pomimo że jeden
> miał pognieciony cały bok ;) i kosztował chyba coś koło 16k pln
> z rok temu, za to w środku super.
Aż tak wybredny nie jestem. Trakcja Vel Satisa mi odpowiada i już.
>> XM - maĹe nierĂłwnoĹci czuÄ, duĹźych nie. SprÄĹźyna - odwrotnie. Specjalnie
>>
>> nic mnie nie zaskoczyĹo.
>
> Tu po prostu wszystko czuć, niestety jako pasażer też czuć.
J/w.
I świadomość tego też mam, iż na trasie lepszej płynności pracy
zawieszenia jak w XM'ie nie znajdę, za wyjątkiem ekskluzywnych limuzyn z
pneumatycznym zawieszeniem i oczywiście ... ~C6.
>>> a i opony trzeba zmieniÄ z fabrycznych 18' na 17' - mniej trzÄsie,
>>> lepiej jedzie :)
>>
>> 17tki to chyba standard?
>
> Tak, 17 są do tanich, ale jak kupować to initiale i tam są 18',
> zazwyczaj 17 są na zimę. I po prostu w nich lepiej tłumi :)
Myślę tylko i wyłącznie o Initiale. 17" jak najbardziej za, szczególnie
na polskie drogi.
Teraz mam balon 15" i nie narzekam.
>>> A i wjeĹźdĹźanie na krawÄĹźniki, trzeba zwolniÄ, bo czuÄ i przechyli
>>> (odrazu), bo pewnie XM to kaĹźda prÄdkoĹÄ ;)
>>
>> Legendy ;)
>
> Ale skądś się biorą ;)
Z nie posiadania XM'a ;)
>> MĂłwisz o Cabasse Ĺźe cienkie??
>
> tak dokładnie takie w środku (tz troszkę wyższy model niż na zdjęciu):
> http://katalog-samochodow.pl/img/renault-vel-satis-3
-5-v6-24v-6.jpg
>
> w VelSatis ph2 było juz inne:
> http://img.motonews.pl/photos/ren/ren_vel_satis_2002
_003.jpg
Czymś się różnią między sobą?
> Niestety "plastik" ale wyciszenie sporo daje do muzyki, sporo słychać :)
> tz. jest ok, ale philipsy były lepsze :)
>
> a, zapomniałem - fotele velsatis są naprawdę fajne :)
A jednak czegoś mi w nich brakuje... chyba tej miękkości weluru.
>>> silnik 3.5 ponoÄ mocny nie do zajechania, na gaz siÄ to daje
>>> przerobiÄ a potem sypie errorami ;) skrzynie sĹabe - niszczÄ siÄ.
>> > a i nie nie psuje siÄ, po prostu jeĹşdzi (poza skrzyniÄ ).
>>
>> MĂłwisz o Aisanie do 3.5 Ĺźe siÄ sypie??
>
> skrzynia automat + 245koni, zaczyna szarpać po jakimś czasie, potem
> mocniej i mocniej. a potem da się wyremontować na... 100kkm.
Na jakich biegach? I jaki koszt naprawy?
100kkm - tego na pewno nie przejadę za czasu posiadania, prędzej zmienię
na C6 ;)
--
MM
-
88. Data: 2011-07-20 10:03:29
Temat: Re: Z cyklu
Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>
On 2011-07-19 17:43, Rafał Grzelak wrote:
>>>> Czy to nie jest po prostu przedłużona Vectra?
>>>
>>> to jest vectra hatchback/liftback.
>>
>> Nie do końca, rozstaw osi ma większy - ale co jeszcze?
>
> Glownie to, bo Signum jest na bazie Vectry kombi.
> Wikipedia mowi tez, ze glownie chodzilo o oddzielne fotele z tylu i
> jakies pierdoly typu stoliki...
OK, do wikipedii dotarłem już wcześniej.
>>> To już lepiej poszukaj uczciwego kombi.
>>
>> Hatchback/liftback.
>
> A Vectra GTS? GTS to wlasnie liftback.
> Tylko bedzie ciasniej niz w Signum.
Vectra odpada właśnie za tył, tym bardziej twardy GTS.
> Z silnikow mozesz poszukac np 3.2 V6 - znam jednego co jezdzi vectra
> 3.2 + lpg i jest bardzo zadowolony.
Katalog mówi:
2.2 - 155KM
2.0T - 175KM
3.2 V6 - 211KM
2.8T V6 - 230/250/280KM
Właściwie nawet ten pierwszy powinien sobie radzić rozsądnie.
A co ze skrzyniami automatycznymi?
--
MM
-
89. Data: 2011-07-20 11:50:10
Temat: Re: Z cyklu
Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>
"Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl> wrote in message
news:j0625r$suk$1@usenet.news.interia.pl...
>> A Vectra GTS? GTS to wlasnie liftback.
>> Tylko bedzie ciasniej niz w Signum.
> Vectra odpada wlasnie za tyl, tym bardziej twardy GTS.
Ale co, bedziesz z tylu koszykarzy wozil? Bo ja mam 184 cm wzrostu i w
sedanie z tylu jest mi wygodnie, w GTS-ie zaczepiam glowa o podsufitke. Do
czego potrzebujesz tyle miejsca? Kombi zdecydowanie zalatwiloby sprawe.
>> Z silnikow mozesz poszukac np 3.2 V6 - znam jednego co jezdzi vectra
>> 3.2 + lpg i jest bardzo zadowolony.
> Katalog mówi:
> 2.2 - 155KM
Od przelomu 2004/05. Dokladnie 2.2direct.
Do 2004 2.2 - 146 KM.
> 2.0T - 175KM
> 3.2 V6 - 211KM
> 2.8T V6 - 230/250/280KM
> Wlasciwie nawet ten pierwszy powinien sobie radzic rozsadnie.
Radzi sobie.
--
Axel
-
90. Data: 2011-07-20 13:04:14
Temat: Re: Z cyklu
Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>
On 2011-07-20 11:50, Axel wrote:
>>> A Vectra GTS? GTS to wlasnie liftback.
>>> Tylko bedzie ciasniej niz w Signum.
>> Vectra odpada wlasnie za tyl, tym bardziej twardy GTS.
>
> Ale co, bedziesz z tylu koszykarzy wozil? Bo ja mam 184 cm wzrostu i w
> sedanie z tylu jest mi wygodnie, w GTS-ie zaczepiam glowa o podsufitke. Do
> czego potrzebujesz tyle miejsca? Kombi zdecydowanie zalatwiloby sprawe.
Rozstaw osi + pojemność całości przy złożonych tylnych siedzeniach.
--
MM