  • 1. Data: 2009-05-08 08:38:36
    Temat: Wywołanie zdjęć - korekta dla LAB, LCD, CRT
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

    Wywołując cyfrowo zdjęcia - priorytetem dla mnie jest ich dobry wygląd po
    wywołaniu w FotoLabie (mam jeden wybrany).
    Po takim wywołaniu cyfrowym - zdjęcia chciałbym również wykorzystać w
    galerii internetowej. I tutaj zaczynają się schody:
    - zazwyczaj zdjęcia przygotowane dla FotoLabu są "zbyt jasne" dla
    prezentacji internetowej; ponieważ histogram, dynamika, ostrość, kontrast są
    właściwe - korekcja gammy (przyciemnienie) w takim przypadku - daje własciwe
    rezultaty
    Nie chce mi się kombinować i wywoływać dwukrotnie zdjęcia dla FotoLab i dla
    Internetowej prezentacji. Dlatego taką obrałem drogę.
    A jak to u Was wyglada.

    P.S.
    Oczywiscie dla potrzeb prezentacji PC - zmniejszam dodatkowo obraz do
    właściwej rozdzielczości i odpowiedniam wyostrzam. Zauważyłem, że czasem na
    moim monitorze CRT zdjęcie wygłada optymalnie - a na LCD w pracy już mi się
    nie podoba (pomimo podobnej kolorystyki 6500).

    Pzdr,
    Sławek

  • 2. Data: 2009-05-08 08:52:02
    Temat: Re: Wywołanie zdjęć - korekta dla LAB, LCD, CRT
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > Nie chce mi się kombinować i wywoływać dwukrotnie zdjęcia dla FotoLab
    > i dla Internetowej prezentacji. Dlatego taką obrałem drogę.

    U nas Towarzyszu, nie ma z tym problemow.
    U Was w socjalizmie problemy beda zawsze, ale walczcie, walczcie!

    Mozna co prawda nie zabierac sie do tematu od dupy strony, ale po co?

  • 3. Data: 2009-05-08 08:59:11
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła pisze:
    > U nas Towarzyszu, nie ma z tym problemow.
    > U Was w socjalizmie problemy beda zawsze, ale walczcie, walczcie!
    >
    > Mozna co prawda nie zabierac sie do tematu od dupy strony, ale po co?

    Mógłbyś się wypowiadać mniej enigmatycznie, tym bardziej, że podobno
    znasz się na rzeczy. Ja co prawda już trochę znam twój sposób
    wypowiedzi, ale nadal nie jestem pewien, o co ci chodzi. Czy nie
    odpowiada ci kombinacja priorytet dobrego wyglądu -> Lab, czy priorytet
    dobrego wyglądu -> cyfrówka, czy przygotowanie zdjęć tak, żeby dobrze
    wychodziły i w labie i w galerii internetowej???

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 4. Data: 2009-05-08 09:02:06
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Sławek Drogosz pisze:

> [...]
    > Nie chce mi się kombinować i wywoływać dwukrotnie zdjęcia dla FotoLab i dla
    > Internetowej prezentacji. Dlatego taką obrałem drogę.

    Tak się nie da. Większość ludzi ma różnie skalibrowane (a właściwie
    rozkalibrowane) monitory i nie masz na to siły poza umieszczeniem na
    dole linka do strony, gdzie będzie można sobie jako tako ręcznie
    skalibrować monitor i samemu też tak sobie skalibrować. Np. tu:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/k/0.htm

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 5. Data: 2009-05-08 09:13:36
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Mógłbyś się wypowiadać mniej enigmatycznie, tym bardziej, że podobno
    > znasz się na rzeczy. Ja co prawda już trochę znam twój sposób
    > wypowiedzi, ale nadal nie jestem pewien, o co ci chodzi.

    A po co mam sie wypowiadac mniej enigmatycznie?

    Temat "dlaczego zjecie wyglada inaczej w labie, inaczej u mnie
    a inaczej u kolegi" walkowano tu tyle razy, ze juz wystarczy.

  • 6. Data: 2009-05-08 10:08:18
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > A po co mam sie wypowiadac mniej enigmatycznie?
    >
    > Temat "dlaczego zjecie wyglada inaczej w labie, inaczej u mnie
    > a inaczej u kolegi" walkowano tu tyle razy, ze juz wystarczy.

    Masz do zaproponowania jakiś temat, który jeszcze nie był wałkowany??? ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 7. Data: 2009-05-08 12:03:26
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 8 May 2009 10:38:36 +0200, Sławek Drogosz napisał(a):

    > Nie chce mi się kombinować i wywoływać dwukrotnie zdjęcia dla FotoLab i dla
    > Internetowej prezentacji. Dlatego taką obrałem drogę.
    > A jak to u Was wyglada.

    "Wywołuj" w AdobeRBG i konwertuj na końcu (to się robi samo więc się
    leniuszku nie napracujesz) - w archiwum jest wszystko na ten temat.

    Co do monitorów i skalowania to nie ma cudów - zawsze będzie kupa.
    Skonwertuj do sRGB i wyostrzaj mniej niż bardziej na LCD (kto jeszcze
    używa CRT) i staraj się by zdjęcia były tak dobre tematycznie że nikt
    nie będzie zwracał uwagę na jakość ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    Fotografia czarno-biała: http://www.korex.net.pl/forum/

  • 8. Data: 2009-05-08 13:24:29
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    ...staraj się by zdjęcia były tak dobre tematycznie że nikt
    > nie będzie zwracał uwagę na jakość ;-)

    Ekstremista!

  • 9. Data: 2009-05-09 14:52:16
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    On 8 Maj, 10:38, "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > moim monitorze CRT zdjęcie wygłada optymalnie - a na LCD w pracy już mi się
    > nie podoba (pomimo podobnej kolorystyki 6500).

    Mając gotowe, obrobione zdjęcie:
    - tworzysz pierwszą jego kopię i konwertujesz ją do sRGB - w tej
    formie prezentujesz pracę w galerii internetowej
    - tworzysz drugą kopię, włącz w Photoshopie czarne tło bez palet i
    włącz softproofing z zapiętym profilem minilabu, odwzorowanie
    percepcyjne z symulacją barwy podłoża. Utwórz warstwę korekcyjną i
    podkręć zdjęcie tak, by jak najbardziej przypominało orginał.
    Następnie skonwertuj zdjęcie do profilu minilabu z odwzorowaniem
    percepcyjnym i zapisz je bez załączania profilu - tak przygotowany
    plik dostarczasz do minilabu. Szerzej opisałem ten przepływ pracy
    tutaj:
    http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=94188

  • 10. Data: 2009-05-09 19:44:00
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-05-09 16:52:16 +0200, Czornyj <m...@c...pl> said:

    > - tworzysz drugą kopię, włącz w Photoshopie czarne tło bez palet

    Po pierwsze czarne tło podnosi kontrast w odbiorze, po drugie - a w
    czym przeszkadzają palety?

    > i włącz softproofing z zapiętym profilem minilabu, odwzorowanie
    > percepcyjne z symulacją barwy podłoża.

    Ja bym jednak radził bez symulacji podłoża.

    > Następnie skonwertuj zdjęcie do profilu minilabu z odwzorowaniem
    > percepcyjnym i zapisz je bez załączania profilu - tak przygotowany
    > plik dostarczasz do minilabu.

    Wszystko ładnie-piknie, tylko ta metoda zakłada posiadanie;
    a - porządnego i oprofilowanego monitora
    b - porządnego i odzwierciedlającego rzeczywistość profilu labu.
    Jak znam życie, conajmniej jedna z tych opcji jest nieosiągalna, jak i
    nie obie. Ale fakt, tak jest po bożemu.

    de Fresz