  • 51. Data: 2007-05-18 16:18:38
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy hostingu - prośba o pomoc | PILNE
    Od: Piotr Gackiewicz <g...@i...pl>

    Dnia Fri, 18 May 2007 15:53:46 +0200, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Akurat w pewnym sensie dwojako :-) Czasem występuję jako usługodawca,
    > czasem jako usługobiorca.

    Usługodawca hostingu?
    Czyli rozumiem, że jesteś w stanie wyznaczyć np. limit obciążenia
    współdzielonego serwera SQL, jaki może wygenerować pojedynczy klient,
    spisać ten limit do oferty/regulaminu/umowy, a potem go egzekwować.

    > Czy w tym regulaminie są kryteria pozwalające klientowi ocenić
    > (abstrahując od stopnia jego zaawansowania technicznego) czy usługa
    > spełnia jego wymagania? Jeżeli tak, to OK, ale do tej pory nikt o tym
    > nie wspominał.

    No i o to się rozbija. Najpierw spróbuj wyznaczyć te kryteria,
    teoretycznie zakreślić limity (np. w przypadku wspomnianego SQL).

    > Jako usługobiorca oceniam świadczenie usługi ze swojego punktu, a nie
    > reszty kuli ziemskiej i okolic.

    Jako usługobiorca zapewne też masz pełną świadomość, na co się
    zdecydowałeś - czy usługę na serwerze współdzielonym, czy dedykowanym, i
    z jakim ryzykiem się to wiąże.

    Abstrahuję od tego konkretnego opisanego przypadku - nie wiem czy i na
    jaki zapis regulaminowy powołał się usługodawca grożąc wypowiedzeniem
    umowy.

    --
    Piotr Gackiewicz
    Intertele S.A. - operator systemów ITL.PL i DOMENY.ITL.PL

  • 52. Data: 2007-05-18 17:01:28
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Piotr Gackiewicz pisze:

    > Usługodawca hostingu?

    Akurat nie, albo dokładniej - nie teraz.

    > Czyli rozumiem, że jesteś w stanie wyznaczyć np. limit obciążenia
    > współdzielonego serwera SQL, jaki może wygenerować pojedynczy klient,
    > spisać ten limit do oferty/regulaminu/umowy, a potem go egzekwować.

    Jeżeli decydujesz się na komercyjne świadczenie usługi, to jest Twój
    problem. Wiem, że niełatwy, stąd (jak to już nie raz widziałem)
    poddzierżawienie serwera w USA z dwoma neonami na pokładzie i 1 GB RAMu
    nie zawsze wystarcza. Jak brakuje zasobów, trzeba je rozszerzyć. I
    trzeba za nie zapłacić.

    > No i o to się rozbija. Najpierw spróbuj wyznaczyć te kryteria,
    > teoretycznie zakreślić limity (np. w przypadku wspomnianego SQL).

    Jeżeli w regulaminie komunikacji miejskiej jest podane, że nie wolno
    przewozić bagażu cięższego niż 20 kg albo dłuższego niż 1,5 metra, to
    jest jasny zapis.
    Koś wcześniej podawał przykład - liczba jednoczesnych sesji SQL. Nie
    wiem, czy to wystarczy, ale możesz pójść tą drogą.

    > Jako usługobiorca zapewne też masz pełną świadomość, na co się
    > zdecydowałeś - czy usługę na serwerze współdzielonym, czy dedykowanym, i
    > z jakim ryzykiem się to wiąże.

    Decyduję się na usługę, której parametry mam w ofercie. I od zawartości
    oferty zależy. czy się na nią zdecyduję, czy nie.

    > Abstrahuję od tego konkretnego opisanego przypadku - nie wiem czy i na
    > jaki zapis regulaminowy powołał się usługodawca grożąc wypowiedzeniem
    > umowy.

    Jak w Misiu "Nie mamy Pańskiego płaszcza i co Pan nam zrobi". I takich
    providerów należy tępić.

    M.

  • 53. Data: 2007-05-18 20:34:49
    Od: Piotr Gackiewicz <g...@i...pl>

    Dnia Fri, 18 May 2007 19:01:28 +0200, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Koś wcześniej podawał przykład - liczba jednoczesnych sesji SQL. Nie
    > wiem, czy to wystarczy, ale możesz pójść tą drogą.

    Ograniczenie liczby sesji SQL i jej określenie to najmniejszy problem i
    ma się niewiele do upierdliwego zżerania zasobów. Szczególnie, jeśli się
    zezwala na utrzymywanie "permanent connection".
    Nie, to nie wystarczy, jeśli koniecznie chcesz mieć "jasno określone
    parametry usługi" na współdzielonym hostingu.

  • 54. Data: 2007-05-19 07:50:29
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> writes:

    > Usługodawcy, ktory pewnego pieknego dnia wywiesza kartkę "tych panstwa
    > nie obsługujemy" nie można traktować poważnie. Na ich szczęscie tacy
    > trafiaja na zahukaną młodzież, która podwinie kitę i pójdzie sobie
    > gdzie indziej.
    > Gorzej jak trafia na klienta, który jest świadomy swoich praw.
    > Zerwanie umowy hostingu może takiego providera drogo kosztować.

    Jak się właściwie skończyła historia z Telekomunikacją (a może jeszcze
    to Poczta wtedy była?), co to groziła odcięciem telefonów do
    telewizyjnego programu z udziałem widzów (bodajże "Piraci" toto się
    nazywało), bo "za dużo ludzi do was dzwoni"?

    MJ

  • 55. Data: 2007-05-19 08:43:55
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Piotr Gackiewicz pisze:

    > Nie, to nie wystarczy, jeśli koniecznie chcesz mieć "jasno określone
    > parametry usługi" na współdzielonym hostingu.

    Ale zrozum, że to nie ja (jako użytkownik) tego chcę. Tego potrzebujesz
    Ty, jako ten, który podpisał umowę, świadczy usługę i bierze za to
    pieniądze. I jako ten, który chce mieć jakąkolwiek szansę wykręcenia się
    od takiej umowy w przypadku uciążliwego (z technicznego punktu widzenia)
    klienta.

    Konstruuje się różnego rodzaju "fair use policy", które mają zastępować
    opis oferty. Jeżeli są mądrze zrobione, to pół biedy, natomiast w
    większości przypadków to, co widziałem działa na zasadzie "nie bo nie" i
    - w przypadku natrafienia na klienta, który zna swoje prawa - nie mają
    szansy obronić się np. przed sądem.

    M.

  • 56. Data: 2007-05-19 08:45:37
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Michal Jankowski pisze:

> [...]
    > telewizyjnego programu z udziałem widzów (bodajże "Piraci" toto się
    > nazywało), bo "za dużo ludzi do was dzwoni"?

    Z tego, co pamiętam, przełączono ich na inną centralę, która mogła taki
    ruch znieść ;)

    Dokładnie taki sam numer był w Warszawie, bodajże z radiem Wawa.

    M.

  • 57. Data: 2007-05-21 08:15:54
    Od: wer <b...@n...pl>

    Maciej Bebenek wrote:

> [...]
    > Gorzej jak trafia na klienta, który jest świadomy swoich praw. Zerwanie
    > umowy hostingu może takiego providera drogo kosztować.

    Nawet nie wiesz co klienci potrafią robić. Złączone zapytania SQL, które
    zarżną każdą bazę, w dodatku odpytanie leci przy wejściu na każdą
    podstronę. Dodatkowo skrypt w php, który się zapętla. Tworzenie 50MB
    tablic. I co ciekawe, najwięcej pretensji mają klienci, którzy najmniej
    płacą.
    Można zrobić 3 rzeczy:

    1. Zaproponować klientowi zmianę usługi.
    2. Przenieść klienta na serwer dla klientów trudnych.
    3. Zaczekać, aż wygaśnie umowa i nie przedłużać jej z klientem.

    Najlepszym wyjściem jest stosowanie tego od góry, zaczynać od
    propozycji, jeśli nie chce, zmiana serwera i potem wygaśnięcie umowy.

    --
    wer

    nie odpisuj na adres b...@n...pl
    wlasciwy adres a...@o...pl

    Jestem przeciwnikiem kary smierci, ale dla przykladu powinno sie
    powiesic 100 spamerow w miejscach publicznych.

  • 58. Data: 2007-05-21 10:39:29
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy hostingu - prośba o pomoc | PILNE [OT]
    Od: Moczymorda <t...@d...jestes>

    Dla ciekawych.

    Rzeczone forum:

    www.oc-forum.org

    Hosting oferuje/ował: www.serwery.pl

    Proszę na przyszłość ujawniać takie informacje. Dziwi mnie fakt, że
    ukrywa pan ich nazwę. Niestety jest to zły zwyczaj, który nie wiem skąd
    się wziął.

  • 59. Data: 2007-05-21 14:06:23
    Od: Mateusz Szultka <i...@n...com.pl>

    Moczymorda pisze:
> [...]
    >
    > Proszę na przyszłość ujawniać takie informacje. Dziwi mnie fakt, że
    > ukrywa pan ich nazwę. Niestety jest to zły zwyczaj, który nie wiem skąd
    Sprawa nie została jeszcze zakończona, tak więc nie widziałem celu w
    ujawnianiu danych mojego forum, jak i tej firmy.
    Wszystko jasne będzie pod koniec miesiąca.

  • 60. Data: 2007-05-21 22:00:30
    Od: Rafal Lorenc <s...@u...sie.pl>

    Moczymorda [t...@d...jestes]
    na: pl.internet.polip napisał/ła:

> [...]
    >
    > Proszę na przyszłość ujawniać takie informacje. Dziwi mnie fakt, że
    > ukrywa pan ich nazwę. Niestety jest to zły zwyczaj, który nie wiem skąd

    Z tego co widzę to pomylileś się, hosting sprzedawany przez www.nazwa.pl
    nie przez www.serwery.pl - po pierwszy poscie wychodzi, na to iż otrzymał
    propozycję dopiero przejścia na www.serwery.pl

    Pozdrawiam,