  • 1. Data: 2007-05-12 13:16:55
    Temat: Skandal z oferta adsl tp ?
    Od: "Kuba" <b...@i...pl>

    Witam,

    Jak wszyscy ktorzy uzywaja ADSL`a z TP otrzymalem wraz ze zmiana regulaminu
    informacje ze "wkrotce", czy tam "niedlugo" beda nowe atrakcyjne oferty i m.in.
    mozliwosc powiekszenia uploadu... dzwonie do nich raz na tydzien (wprawdzie
    standartowo spychaja na niedlugo, ale iu telefon bezplatny, to co tam...) i
    dzis sie wreszcie dowiedzialem ze wlasnie otrzymali informacje ze najwczesniej
    to wszystko bedzie mialo miejsce w 3 kwartale roku... podkreslam:
    prawdopodobnie i najwczesniej... czyli pismo z informacja wysylaja w marcu, a
    to wkrotce w pismie, oznaczalo najwczesniej sierpien... a moze i styczen `08.
    Super...
    Spekulowalem sobie na innym temacie, ze pewnie z oferta czekaja do
    Intertelecomu rozpoczynajacego sie wtedy w Łodzi, zeby czyms zaskoczyc, a tu po
    prostu list byl tylko pewnie uspieniem czujnosci UKE. Zeby sie UKE od nich
    odczepilo w sprawie regulacji rynku dla malych ISP...
    No i co ? No i nic. Ktos mi napisze ze powinienem sie juz do tego zdazyc
    przyzwyczaic, ze to w TP "normalne klamstwo" to cale "nieldugo", ale mnie to i
    tak wnerwia.

    A co na to UKE ? Co z tymi szumnymi haslami regulacji rynku malych ISP i
    zrobienie czegos z tym zeby dalo sie kupic te np 4 Mbity symetryczne bez
    tysiecy zlotych, a asymetryczne, zeby nie byly drozsze niz dla klienta
    koncowego... ?

    pozdrawiam,
    KUBA

  • 2. Data: 2007-05-12 13:59:53
    Temat: Re: Skandal z oferta adsl tp ?
    Od: Mateusz Szultka <i...@n...com.pl>

> [...]
    > zrobienie czegos z tym zeby dalo sie kupic te np 4 Mbity symetryczne bez
    > tysiecy zlotych, a asymetryczne, zeby nie byly drozsze niz dla klienta
    Ja się tylko cieszę, że załapałem się na "Jesienną promocję" podczas
    zakupu naszych 4mbit DSLowych... Teraz jest już mniej różowo.

  • 3. Data: 2007-05-12 14:58:40
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    Kuba pisze:
> [...]
    > zrobienie czegos z tym zeby dalo sie kupic te np 4 Mbity symetryczne bez
    > tysiecy zlotych, a asymetryczne, zeby nie byly drozsze niz dla klienta

    ja już o tym pisałem.
    Problemem jest reklama tzn brak przestrzegania podstawowych paragrafów
    przy tworzeniu reklam.
    Dałeś się nabrać na reklamę w której informowali o nadchodzących promocjach.
    Obecnie reklamą, która łamie przepisy i maksymalnie wprowadza w błąd
    jest "Laptop z modemem za 1 zł" w iPlus.
    UOKiK powinien się z urzędu zajmować tego typu praktykami.

  • 4. Data: 2007-05-12 15:46:47
    Od: Ravel <r...@o...pl>

    > prawdopodobnie i najwczesniej... czyli pismo z informacja wysylaja w marcu, a
    > to wkrotce w pismie, oznaczalo najwczesniej sierpien... a moze i styczen `08.
    > Super...

    dzisiaj z nudow zadzownilem na 0800.. i konsultantka powiedziala mi,
    ze zwiekszenie uploadu bedzie realizowane na przelomie lipca i
    sierpnia.

  • 5. Data: 2007-05-12 22:22:57
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik Ravel napisał:

    > dzisiaj z nudow zadzownilem na 0800.. i konsultantka powiedziala mi,
    > ze zwiekszenie uploadu bedzie realizowane na przelomie lipca i
    > sierpnia.

    Ja, gdybym był zainteresowany, wyslałbym poprostu pismo z zapytaniem i
    dopiero taką odpowiedź uznał za w miarę autorytatywną. Czy będzie wiążąca -
    pewnie okaże się przed sądem ;-)

    --
    TOM TS635-RIPE
    Załoga górki rozrządowej szerokie ma perspektywy,

  • 6. Data: 2007-05-13 09:02:41
    Od: b...@i...pl

    TP moze sobie o swoich planach wypisywac co chce, i nie ma tu zadnego zlamania
    prawa (o ile same plany go nie łamią). "Wkrotce" polece na ksiezyc... no..
    udowodnicie mi ze nie i udodownijcie ze moje wkrotce powinno byc krotsze, niz
    sie moze okaze ze jest.

    czyli jest to termin najwczesniejszy z mozliwych, nie znaczy ze zostanie
    dotrzymany

    > Ja, gdybym był zainteresowany, wyslałbym poprostu pismo z zapytaniem i
    > dopiero taką odpowiedź uznał za w miarę autorytatywną. Czy będzie wiążąca -
    > pewnie okaże się przed sądem ;-)

    A co sie ma okazywac? TP odpowie ze "prawdopodobnie", albo ze "planujemy",
    albo "pracujemy nad sprawa" i niedlugo, wkrotce, za jakis czas... Sąd do tego
    nic nie ma.

    JA SIE TYLKO PYTAM CO UKE NA TO ? Nie na takie bzdurne "para reklamy" tylko na
    to ze mialo cos zrobic z cenami "polhurtowymi" internetu dla firm a TP. UKE
    ucieszylo sie ze wszystko juz w porzadku, bo przeciez cos sie zmieni
    pozytywnie, a tu sie okazuje ze ta zmiana (czy pozytywna to sie jeszce okaze)
    bedzie, ale dopiero w blizej nieokreslonej przyszlosci...

    KUBA

  • 7. Data: 2007-05-13 09:37:58
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    b...@i...pl pisze:
> [...]
    > udowodnicie mi ze nie i udodownijcie ze moje wkrotce powinno byc krotsze, niz

    Ty sobie możesz mówić i robić co chcesz. TP nie może. Informacja w
    kopercie, która zachęcała do pozostania przy TP, gdy była możliwość
    zrezygnowania z jej usług, była formą reklamy, która wprowadziła klienta
    w błąd i wpłynęła na jego decyzję. Takie coś jest karane. Jak autor
    wątku chce się poskarżyć to niech napisze do UOKiK.

  • 8. Data: 2007-05-13 09:50:18
    Od: b...@i...pl

> [...]
    > w błąd i wpłynęła na jego decyzję. Takie coś jest karane. Jak autor
    > wątku chce się poskarżyć to niech napisze do UOKiK.

    Byc moze nie zauwazyles, ale autor watku to JA :D
    I JA jestem na to wsciekly, ale doskonale zdaje sobie sprawe, ze sąd ani UOKIK
    nic z tym nie zrobi. To ze ktos ma cos w planach blizej nie okreslonych, to do
    niczego nie zobowiazuje. Plany moga nawet nei wypalic. Gdyby w tym pismie
    napisali ze w maju bedzie powiekszenie, to ok, UOKIK moze sie tym zajac. Ale o
    ile pamietam tam nie bylo zadnych konkretow.
    Dla mnie wiekszym chamstwem jest reklama "internet za zlotowke" czy tam za 29
    zl, ale nie pisze sie jasno i wyraznie ze np. tylko przez pierwsze x miesiecy,
    z umowa na y lat.

    I wciaz powtarzaml jak dla mnie to UKE powinno sie tym zajac. Mnie nie zalezy
    akurat na tym zeby koniecznie miec upload 1 Mbit zamiast 600 kbit, tylko zeby
    pol-hurtowy net w TP kosztowal taniej niz detaliczny.

    KUBA

  • 9. Data: 2007-05-13 14:44:27
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik b...@i...pl napisał:

    > Dla mnie wiekszym chamstwem jest reklama "internet za
    > zlotowke" czy tam za 29 zl, ale nie pisze sie jasno i wyraznie ze np.
    > tylko przez pierwsze x miesiecy, z umowa na y lat.

    Też możesz tak reklamować swoje usługi i zawierać umowy nawet na 10 lat, to
    nie jest zabronione. Ba, pisałem nawet wcześniej, (byc może na innej
    grupie), ze moszesz zrobic ofertę "Internet od 5 zł miesięcznie" a potem
    wyjasnić klientowi, że dochodzi jeszcze 10 zł za uzytkowanie urządzeń, 5 zł
    za dzierżawę kabli, 30 zł za dostęp do sieci TPSA i jeszcze kilka równie
    absurdalnych pozycji - vide opłata 10 zł za używanie lajfboksa TP, czy OIDP
    15 zł za używanie dekodera w Cyfrze plus.

    > I wciaz powtarzaml jak dla mnie to UKE powinno sie tym zajac. Mnie nie
    > zalezy akurat na tym zeby koniecznie miec upload 1 Mbit zamiast 600
    > kbit, tylko zeby pol-hurtowy net w TP kosztowal taniej niz detaliczny.

    Gwoli ścisłości: UKE jako Urząd jest rodzaju męskiego, więc jak już, to "UKE
    powinien".

    Można bez większego problemu kupić internet w większym hurcie za 100 zł za
    Mb (bez TPNETu). Dla osługi użytkowników indywidualnych taki operatorski
    megabit można spokojnie overbookować co najmniej 10 razy (niektórzy
    twierdzą, że nawet 15 razy), wiec wychodzi po 10 zł (6,60 zł przy większym
    overbookingu) za Mb dla usera końcowego. Kto chce mieć dostęp do sieci TP,
    niech dopłaca ekstra 30 zeta miesięcznie. Prawda, że proste? ;-)

    Na internecie "za 28 zł" gigantyczną kasę tłucze Matka Najwyżych Cen. Za
    tranzyty krajowe nie płaci nic, to inni płacą niczym nieuzasadnione haracze
    za dostęp do sieci TP. Tranzyt międzynarodowy na moje nie kosztuje tepsy
    więcej jak 5-8 Euro za megabit przy ich wolumenie zakupów. Mydelniczka
    S(r)ażema na USB dawana z Nerwozdradą kosztuje pewnie z 8-10 zł, nie wiem
    ile port w DSLAM-ie. W każdym razie nakłady na sprzęt muszą się spłacać
    arcyszybko, zważywszy, że jeszcze trzeba dać konkurencji BSA za pół ceny i
    to też musi się jakoś opłacać.

    Prawdziwym problemem małych ISP jest brak dostępu do _taniej_
    infrastruktury. Radio na 2,4 GHz staniało, ale międzyczasie skończyły się
    jego możliwości, to samo będzie za chwilę z 5 GHz. WiMax - przereklamowany i
    za drogi. Szkieletowa radiolinia mikrofalowa nadal kosztuje swoje 8-10k USD.
    Koszty dzierżawy dachów, masztów, miejsca na obektach Emitela też jakoś
    spadać nie chcą. A tepsa płaci za utrzymanie pary miedzianej jakieś 3 zł
    miesięcznie, a kasuje z niej nie mniej jak 50 zł miesięcznie. Wyjściem z
    sytuacji jest zatem BSA i LLU, ale żeby się za to zabrać, trzeba być nieco
    większym, ja jestem jeszcze za mały...

  • 10. Data: 2007-05-13 15:36:23
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    b...@i...pl writes:

    > I wciaz powtarzaml jak dla mnie to UKE powinno sie tym zajac. Mnie nie zalezy
    > akurat na tym zeby koniecznie miec upload 1 Mbit zamiast 600 kbit, tylko zeby

    Przeciez nawet jakby oglosili, ze to powiekszanie uploadu jest od
    dzis, to i tak nic by nie stalo na przeszkodzie odpowiadac ludziom, ze
    brak mozliwosci technicznych. Tak jak mnie odpowiedzieli na zamowienie
    zwiekszania downloadu.

    Nie mamy panskiego plaszcza...

    MJ