  • 1. Data: 2007-05-15 08:16:32
    Temat: Wypowiedzenie umowy hostingu - prośba o pomoc | PILNE
    Od: Mateusz Szultka <i...@n...com.pl>

    Witam,
    jestem administratorem bardzo dynamicznie rozwijającego się forum
    internetowego o tematyce sprzętu komputerowego. W chwili obecnej
    generujemy ruch na poziomie 60GB miesięcznie, średnio on-line siedzi
    200-230 osób.

    Niestety wczoraj, około godziny 15:00 otrzymałem adres e-mail, w którym
    poinformowany zostałem, iż jeśli do jutra (tj. dzisiaj) do godziny 14:00
    nie wykupimy hostingu dedykowanego (konto "provider") i dedykowanej bazy
    danych (koszt - 1800zł netto/rok) - nasze konto zostanie automatycznie
    usunięte (ważne do lipca, zwrócą nam te grosze, które zostały
    niewykorzystane).

    Powodem ich decyzji jest rzekomo to, iż mój serwis zbyt dynamicznie się
    rozwija i znacząco obciąża zasoby ich serwerów, szczególnie zapytania do
    bazy.

    Rozumiem administratorów tej firmy, lecz czy 24h to nie jest trochę mało
    czasu? W tym czasie mogę zapomnieć o przeniesieniu wszystkiego na nowy
    serwer (ba, najpierw trzeba go znaleźć, nie może to być zwykły hosting,
    bo znowu nas pożegnają). Kolejna przerwa w dostępie do serwisu, zmiana
    DNSów, ponowne stawianie poczty i innych usług dla masy ludzi.

    Dodam tylko, że to drugi pod względem wielkości "hosting provider" w
    Polsce, uważałem ich do wczoraj za poważną firmę.

    Wygląda to na typowy szantaż, my właśnie tak to odbieramy.
    Nie jesteśmy w stanie wyłożyć takiej kwoty.

    Może moglibyście polecić jakąś alternatywę? Ja już nie mam do tego głowy :-(

  • 2. Data: 2007-05-15 10:19:08
    Od: Mateusz Szultka <i...@n...com.pl>

    Mateusz Szultka pisze:
    > Wygląda to na typowy szantaż, my właśnie tak to odbieramy.
    > Nie jesteśmy w stanie wyłożyć takiej kwoty.

    Może trochę rozpędziłem się pisząc o szantażu, po prostu nie podoba mi
    się to, że dostaliśmy tylko 24h na podjęcie decyzji.
    Serwer spisywał się (spisuje się) niezawodnie, nie było ani chwili
    przerwy w jego działaniu, a tutaj nagle - taka przykra sytuacja.

    Może moglibyście polecić jakiś serwer wirtualny, który dawałby radę
    200-tu sesjom (150-250 średnio) online jednocześnie, a do tego
    miesięczny limit transferu nie byłby niższy niż 80GB?

    Bardzo proszę o poradę.

  • 3. Data: 2007-05-15 11:32:45
    Od: Bartłomiej Syryjczyk <g...@a...net.pl>

    On 15 Maj, 10:16, Mateusz Szultka <i...@n...com.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Wygląda to na typowy szantaż, my właśnie tak to odbieramy.
    > Nie jesteśmy w stanie wyłożyć takiej kwoty.
    Niektórzy szantażując żądają wyższej kwoty. Potraktowali Was śmiesznie
    chcąc tylko 1k8 PLN - ja bym się obraził.

    --
    guzik

  • 4. Data: 2007-05-15 11:45:36
    Od: "Theli" <t...@s...venus.ci.uw.edu.pl>

> [...]
    > sesjom (150-250 średnio) online jednocześnie, a do tego miesięczny limit

    Moja rada: poszukaj jakieś większej osiedlówki/lokalnego ISP. Dogadaj się i
    postaw u nich swój serwer. Pewnie za połowę tej kwoty, którą podałeś,
    dostaniesz lepsze warunki.
    Uzasadnienie: w osiedlówkach/lokalnych ISP często upload leży odłogiem (u
    mnie np. w szczycie leży 50mbits).

    Theli

  • 5. Data: 2007-05-15 12:25:42
    Od: Przemyslaw 'Repcio' Gubernat <r...@r...net.anty-harvest-adres-usun-to>

    W artykule <f2bqj9$qef$1@nemesis.news.tpi.pl> Mateusz Szultka napisał(a):
> [...]
    > internetowego o tematyce sprzętu komputerowego. W chwili obecnej
    > generujemy ruch na poziomie 60GB miesięcznie, średnio on-line siedzi

    [..]
    > Może moglibyście polecić jakąś alternatywę? Ja już nie mam do tego głowy :-(
    Niech zgadnę home ??

    --
    Szanuj admina swego,
    możesz mieć gorszego.....

    +-=-=- Przemysław Gubernat <r...@r...net> -=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    | System Administrator @ Repcio.NET |
    | Jestem twoim ostatecznym rozwiązaniem ! |
    =-=-=-=-+

  • 6. Data: 2007-05-15 12:27:56
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Mateusz Szultka wrote:

> [...]
    > danych (koszt - 1800zł netto/rok) - nasze konto zostanie automatycznie
    > usunięte (ważne do lipca, zwrócą nam te grosze, które zostały

    A próbowałeś się z nimi skontaktować w tej sprawie i zapytać czy są
    jakieś inne rozwiązania lub wyjścia z takiej sytuacji?

  • 7. Data: 2007-05-15 12:42:09
    Od: Mateusz Szultka <i...@n...com.pl>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski pisze:

    > A próbowałeś się z nimi skontaktować w tej sprawie i zapytać czy są
    > jakieś inne rozwiązania lub wyjścia z takiej sytuacji?

    Tak, oczywiście.

    Telefonicznie, zostałem bardzo miło obsłużony, dostaliśmy dodatkowe 2
    tygodnie na decyzję i ew. zbiórkę kasy. Na szczęście ;-)

  • 8. Data: 2007-05-15 12:58:10
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Mateusz Szultka wrote:

    > Tak, oczywiście.
    >
    > Telefonicznie, zostałem bardzo miło obsłużony, dostaliśmy dodatkowe 2
    > tygodnie na decyzję i ew. zbiórkę kasy. Na szczęście ;-)

    No widzisz, czyli nie jest aż tak źle. Co do meritum - nie ma się co
    dziwić firmie, że wyszła z taką propozycją, bo po prostu teraz dokłada
    to tego interesu. Teraz decyzja zależy od Was, czy warto przenosić to
    wszystko w nowe miejsce czy może pozykać środki (może jakiś sponsor,
    reklamy, zrzutka etc) i wykupić większy hosting. Co do hostingu to
    popatrz na tym forum: www.webhostingtalk.pl

  • 9. Data: 2007-05-15 15:04:13
    Od: "Łukasz Pierzchalski" <g...@g...pl>

    Serwery dedykowane dzisiaj już nie są tak kosztowne.
    W OVH kupisz za około 200 zł netto m-c serwer który ci w zupełności wystarczy
    i jeszcze będziesz mógł go sprzedawać dalej (usługi) - przepust 5 mbit/s - bez
    limitów transferu.

  • 10. Data: 2007-05-15 16:25:12
    Od: jaroslaw <j...@g...pl>

    Łukasz Pierzchalski napisał(a):
> [...]
    > i jeszcze będziesz mógł go sprzedawać dalej (usługi) - przepust 5 mbit/s - bez

    5Mbit bez limitu i pewnie jeszcze do TPSA :)