  • 31. Data: 2009-05-17 20:52:25
    Temat: Re: Wynagrodzenia i rynek usług foto - kij w mrowisko
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    news:gup7kk$e59$1@news.wp.pl...

    > Oł, dżizas....

    > Nie będzie problemu, będzie po prostu jedna wielka nuda.
    > Ale zdradzę Ci, dlaczego udaje mi się sprzedawać znacznie lepiej - otóż
    > każde zdjęcie przelatuję szopem na piątą stronę i dzięki temu co jakiś
    > czas podbieram zlecenia panom Kaziom, co za złotych dwadzieścia/sztuka, bo
    > okazuje się, że na targach nikt nawet nie spojrzał na ichnie ulotki stylem
    > z późnych lat osiemdziesiątych (z Kaziem współpracuje Miecio, co składa
    > ulotki w MS Office).

    No i bardzo dobrze, tak powinno byc! Są rózne oferty i klient sam swobodnie
    może wybrać,- czy tanio i kiepsko (ale jak sie mu podoba, to jego
    sprawa...), czy za większe pieniądze lepszą jakość.
    Ale protestowałem i protestuje przeciwko zabranianiu komus robienia i
    sprzedawania nawet marnych zdjęc bo cena rzekomo niegodziwa..

    p47

  • 32. Data: 2009-05-17 20:55:38
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Nie ma to jak katalog gwozdzi wygladajacych jak parowki.
    > Albo jak tulipany. Nie - najlepiej jak rowery! :)

    Wydaje mi sie, czy zbytnio upraszczasz to co chcialem powiedziec w
    poprzednim poscie?! ;)
    Nie każde zdjęcie w katalogu gwozdzi musi miec postac: "gwozdz
    postawiony na lbie, sfotografowany na bialym tle".

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

    W takiej branzy to wg mnie obowiązywac powinno jedno tylko kryterium,- żeby
    klient był zadowolony!
    I tylko on decyduje, jak te gwoździe mają W JEGO katalogu wygladać!
    Oczywiscie fachowiec może mu cos podpowiedzieć, a jak z jego wymaganiami nie
    może się pogodzić, to cóż,- przymusu robienia zdjęc nie ma...

    p47

  • 33. Data: 2009-05-17 21:11:12
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik "Andrzej Makarczuk" <m...@g...com> napisał w
    wiadomości news:74p0151ajpqmpndko62pjlle643jt978pj@4ax.com...

    > Igzaktli.

    Wprawdzie moje doswiadczenie z rozrzutem ofert nie są z branży foto, ale
    bazujące na doswiadczeniu np. przy budowie domu, to sądzę, ze w foto jest
    podobnie;- otóż rozrzut cenowy ofert bywał co najmniej kilkakrotny i
    okazywało się, że jakość pracy najczęściej WCALE nie była proporcjonalna do
    ceny!!
    Najczęsciej wysokośc oferty była proporcjonalna do:
    1. ego oferenta;-)
    2. poziomu jego bezczelności
    3. wywęszonych zewnetrznych znamion bogactwa zamawiającego;-)
    4. aktualnej sytuacji na rynku odnosnych usług

    p47

  • 34. Data: 2009-05-17 21:17:40
    Od: "085" <z...@g...pl>

    > A że są różne potrzeby - nie przeczę. Zwracam tylko uwagę, że powoli, ale
    > coraz bardziej liczy się ładny obrazek na pudełeczku czy na nieparzystych
    > stronach gazet dla pań, co do pracy chodzą na dziewiątą

    owszem... tyle, ze co innego katalog polproduktow, prefabrykatow - a co
    innego katalog produktow koncowych, dla uzytkownika koncowego - co nie
    znaczy oczywiscie, ze mozna sobie pofolgowac, tworzac katalog o stricte
    technicznym charakterze...

    nie wiem, do kogo adresowany bedzie sklep internetowy pana Janusza - ale po
    malym zamecie, jaki tu zasial, prfcanie chetnie go odwiedza, znaczy sklep,
    nie jego samego;)

    p, zul

  • 35. Data: 2009-05-17 22:14:49
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "p47" napisał
> [...]
    > 2. poziomu jego bezczelności
    > 3. wywęszonych zewnetrznych znamion bogactwa zamawiającego;-)
    > 4. aktualnej sytuacji na rynku odnosnych usług

    To wszystko prawda ale budowlanka to jednak inna rzeczywistość i te reguły
    słabo korespondują z rynkiem fotousług.
    Z jednym wyjątkiem - czy brałbyś pod rozwagę ofertę najtańszego budowlańca
    "z ulicy", którego nikt Ci nie polecił ? Polecenie w tej branży to jak
    portfolio fotografa. Chyba, że zleceniodawcy wisi czy dach będzie
    przeciekał, czy tynk nie odpadnie itd.
    Ja też mam w tej dziedzinie (dom) doswiadczenia i o ile mnie pamięć nie myli
    każdy specjalista przychodził do mnie po czyjejś rekomendacji. Nawet doły
    pod fundamenty kopał gościu z dwoma fakultetami i portfolio w postaci dołów
    u somsiada ; )

    Gość zlecający 600 za 800 nie skończy na tym wydatku.
    Chyba, że handluje na Świstaku chińskim gównem z najniższą na rynku ceną,
    które łykają młode pokemony nieodróżniające renderingu od fotografii ; )

    Nie mieści mi się w głowie, że robiący pakszoty czy np. serwisy www nie ma
    portfolio - w takim wypadku to 800 zł to jest o 800 zł za dużo i wypadałoby
    jedynie zaproponować gniazdko elektryczne, dach nad głową i dowolną ilość
    herbaty (z własnym cukrem) z limitem powiedzmy dwóch tygodni żeby se
    chłopina zrobił wreszcie to nieszczęsne portfolio ; )

    adam

  • 36. Data: 2009-05-17 22:42:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła wrote:

    > Oj malo widziales :)
    >
    > Skanowalem sporo slajdow "na rynek reklamowy",
    > ktore wymagaly wylacznie zdmuchniecia pylkow.

    może nie wiesz co potem z twoimi skanami zrobiono przed publikacją.

  • 37. Data: 2009-05-18 05:54:37
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > może nie wiesz co potem z twoimi skanami zrobiono przed publikacją.

    Wiem, czesto widze efekt finalny. I o takich przypadkach pisze.

  • 38. Data: 2009-05-18 05:59:15
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Da się, ale ja wolę do lasu, niż do każdego zdjęcia zakładać filtry na
    > lampy.

    Z laptopem, poprawiac to czego nie zrobiles fotografujac?

  • 39. Data: 2009-05-18 06:23:15
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    Użytkownik "Janusz" <e...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sklepu
    > internetowego", było fikcyjne i inspirowane postem "wynagrodzenie dla
    > fotografów - śmieszne czy tragiczne?" - nie znam branży foto i po prostu
    > chciałem zobaczyć jak to naprawdę jest.
    >
    > Nie będę zbytnio komentował, po prostu przedstawię oferty jakie
    > otrzymałem.
    >
    > Oferty:
    >
    > 1. *800zł* brutto za 600 zdjęć
    > 2. 7zł za sztukę jeśli 600 zdjęć czyli *4200zł*
    > 3. 4,50zł za sztukę jeśli przynajmniej 400 zdjęć - dla porównania
    > zakładamy
    > że było by te 600 więc wychodzi *2700zł*

    podejrzewam ze i za 500 zł byś znalazł :)
    to juz kwestia twojego wyboru:) i czy ne bedziesz musiał wydać znow tych
    pieniędzy ..

  • 40. Data: 2009-05-18 06:25:31
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    > Kazdy wie, jak wygladaja gwozdzie. Jesli juz wiec ktos zdecyduje sie w
    > ogole na wydanie katalogu ze zdjeciami, to bedzie oczekiwal czegos
    > nieszablonowego, i zdecydowanie innego niz przecietny czlowiek moze sobie
    > wyobrazic po hasle "zdjecie gwozdzia".

    gołe dupy leżące na podłodze obsypane gwoździami (gwoźdźmi)?;) katalog
    poszedłby jak świeze bułki