  • 1. Data: 2010-11-11 15:29:46
    Temat: "Wymeldowanie" auta a sprzedaz w ramach UE
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czesc,

    Rozwazmy hipotetyczna sytuacje: Polak mieszkajacy za granica chce sprzedac
    w PL swoje auto zarejetrowane w innym kraju UE (dajmy na to w Austrii).
    Zostawia je w Polsce, daje ogloszenie, zostawia odpowiednie pelnomocnictwo
    i wyjezdza.

    Samochod jest caly czas zarejstrowany w kraju pochodzenia. Czy zeby inny
    obywatel RP mogl odkupic ten samochod i zarejestrowac go w Polsce na siebie
    konieczne jest wczesniejsze wyrejestrowanie go w austriackim urzedzie, czy
    to juz problem sprzedajacego?

    Reszta procedury jest znana - akcyza, badanie techniczne, zwolnienie z VAT
    itp. Ale z tym "wymeldowaniem" mam problem.

    --
    Maciek

  • 2. Data: 2010-11-11 17:27:24
    Temat: Re: "Wymeldowanie" auta a sprzedaz w ramach UE
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Nov 2010 15:29:46 +0100, Maciek wrote:
> [...]
    >i wyjezdza.
    >Samochod jest caly czas zarejstrowany w kraju pochodzenia.

    Ostroznie z ogloszeniem oraz wymienionym na umowie miejscem jej
    spisania. Urzedy moga obywatela ukarac za niezaplacenie akcyzy, vatu,
    i oplat roznych naleznych przy sprowadzeniu pojazdu.
    No i 2% PCC

    >Reszta procedury jest znana - akcyza, badanie techniczne, zwolnienie z VAT
    >itp. Ale z tym "wymeldowaniem" mam problem.

    Da sie chyba poczta/kurierem zalatwic.

    J.

  • 3. Data: 2010-11-11 18:18:28
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 11 Nov 2010 17:27:24 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    > spisania. Urzedy moga obywatela ukarac za niezaplacenie akcyzy, vatu,
    > i oplat roznych naleznych przy sprowadzeniu pojazdu.

    Ale to, ze ktos przywiozl wlasne auto do PL i je tu zostawil, nie oznacza,
    ze je sprowadzil. Przeciwnie - formalnie sprowadzic i oplacic mialby
    wlasnie kupujacy. Oczywiscie, biorac pod uwage koszty, czas i upierdliwosc
    polskich urzednikow, musialaby to byc naprawde nizla okazja...

    --
    Maciek

  • 4. Data: 2010-11-11 18:34:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Nov 2010 18:18:28 +0100, Maciek wrote:

    >Ale to, ze ktos przywiozl wlasne auto do PL i je tu zostawil, nie oznacza,
    >ze je sprowadzil.

    Ale jak dal ogloszenie ze je chce sprzedac to chyba jednak sprowadzil
    :-)

    J.

  • 5. Data: 2010-11-11 20:09:24
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 11 Nov 2010 18:34:42 +0100, J.F. napisał(a):

    > Ale jak dal ogloszenie ze je chce sprzedac to chyba jednak sprowadzil
    > :-)

    Jesli dowiem sie, ze w Zambii stare mondziaki sa w cenie i dam ogloszenie w
    "Zambia Morning Star", to Twoim zdaniem bedzie rownoznaczne ze
    sprowadzeniem auta do Zambii? :)

    Wydaje mi sie, ze sprowadzene oznacza formalne wymeldowanie auta z jednego
    kraju i zameldowanie go w drugim, ze wszystkimi szykanami po drodze.

    --
    Maciek

  • 6. Data: 2010-11-11 20:32:06
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Nov 2010 20:09:24 +0100, Maciek wrote:
    >Jesli dowiem sie, ze w Zambii stare mondziaki sa w cenie i dam ogloszenie w
    >"Zambia Morning Star", to Twoim zdaniem bedzie rownoznaczne ze
    >sprowadzeniem auta do Zambii? :)

    Ale w odroznieniu od przykladu - auto przeciez sprowadziles.
    I nie mozesz sie juz zaslaniac ze ty tylko na chwile turystycznie
    przyjechales. Towar na handel przywiozles.

    >Wydaje mi sie, ze sprowadzene oznacza formalne wymeldowanie auta z jednego
    >kraju i zameldowanie go w drugim, ze wszystkimi szykanami po drodze.

    Meldowac na pewno nie trzeba - mozna sprowadzic nowe z fabryki.
    Rejestruje nabywca .. jak oplaty zwiazane ze sprowadzeniem zaplaci :-)

    J.

  • 7. Data: 2010-11-12 19:04:52
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2010-11-11 15:29, Maciek pisze:

> [...]
    >
    > Reszta procedury jest znana - akcyza, badanie techniczne, zwolnienie z VAT
    > itp. Ale z tym "wymeldowaniem" mam problem.

    Od jakiegos czasu jak kupisz zarejestrowane w UE to po prostu blachy i
    oryginalne dokumenty zagraniczne oddajesz w swoim WK a oni je odsyłają
    do kraju pochodzenia i tam urzedy miedzy soba sie dogaduja z
    wyrejestrowaniem. Przecwiczone jakos w polowie tego roku jak Ducato z
    Niemiec rejestrowalem.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 8. Data: 2010-11-12 21:29:34
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 11.11.2010 20:32, J.F. pisze:

    > Ale w odroznieniu od przykladu - auto przeciez sprowadziles.
    > I nie mozesz sie juz zaslaniac ze ty tylko na chwile turystycznie
    > przyjechales. Towar na handel przywiozles.

    Czyli nie moge legalnie sprzedac samochodu, ktorym przez X lat jezdzilem
    mieszkajac w innym kraju w czasie wizyty np. u rodzicow w Polsce? Wg
    przepisow nie moge na urlopie w Pl zdecydowac sie na powrot do domu bez
    samochodu?

    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 9. Data: 2010-11-13 01:24:02
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Nov 2010 21:29:34 +0100, RadekNet (www.rejsy-czartery.com)

    >Czyli nie moge legalnie sprzedac samochodu, ktorym przez X lat jezdzilem
    >mieszkajac w innym kraju w czasie wizyty np. u rodzicow w Polsce? Wg

    Oczywiscie ze mozesz. Tylko zanim go sprzedasz musisz zaplacic akcyze,
    oplate srodowiskowa i zwolnic sie od VAT. I juz mozesz sprzedawac :-)

    >przepisow nie moge na urlopie w Pl zdecydowac sie na powrot do domu bez
    >samochodu?

    Dawniej nie. Wjezdzajac samochodem dokonywales odprawy celnej
    warunkowej, warunkeim byl rychly wywoz pojazdu. Nalezalo jechac na
    granice i zglosic do oclenia :-)

    od 2004 roku sporo sie zmienilo, wiec nie wiem co teraz.
    Ale znajac nasze urzedy skarbowe - trzeba uwazac :-)

    J.

  • 10. Data: 2010-11-13 13:10:34
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Nov 2010 01:24:02 +0100, J.F. napisał(a):

    > Oczywiscie ze mozesz. Tylko zanim go sprzedasz musisz zaplacic akcyze,
    > oplate srodowiskowa i zwolnic sie od VAT. I juz mozesz sprzedawac :-)

    Nie opowiadaj takich bzdur, bo te wszystkie haracze nalezy po prostu
    zaplacic przed zarejestrowaniem auta w Polsce, a czy to zrobi kupujacy czy
    sprzedajacy, to bez znaczenia.

    --
    Maciek