  • 1. Data: 2010-11-11 13:02:57
    Temat: CR - czy wtryskiwacze "przelewają" be sterowania ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Nie pali mi samochodzik z CommonRail, wtryski Bosh. Na razie wiem że nie
    mam opiłków w filtrze paliwa a paliwo na niskim ciśnieniu dopływa (acz
    nie wiem czy wydajnośc wystarczająca, ale wydaje mi się ze wystarczy
    żeby pompa CR była po prostu zalana).

    Zrobiłem próbe przelewową tylko na rozruszniku i wtryski coś wypluwają
    do przelewów. Teraz jestem zdziwiony: czy aby powinny coś przelewać? I o
    czym to świadczy?

    Ja mam takie przypuszczenia:

    a) Wtryski puszczają ciśnienie z rampy do przelewów nawet bez sterowania.

    b) To że puszczają świadczy o tym ze pompa CR daje ciśnienie.

    c) To komputer z nieznanej przyczyny nie podaje sterowania na wtryski
    (czujnik połozenie wału?).

    Interesuje mnie więc odpowiedź na pytanie: czy wtryski CR puszczają w
    przelew nadmiar ciśnienia bez sterowania?

    Na rampie jest dodatkowy "boczny" zawór podpiety pod wężyk przelewowy
    ale nic nim nie wylatuje.

    Wydaje mi się że komputer nie steruje wtryskami. Gdyby je otwierał
    *chyba* czułbym ze silnik próbuje załapać nawet przy za słabym cisnieniu
    na rampie a tutaj nic nie czuje. Kręci i nic więcej, jak by paliwa nie było.

    Ma ktoś wiedzę na ten temat?

  • 2. Data: 2010-11-11 20:18:21
    Temat: Re: CR - czy wtryskiwacze "przelewają" be sterowania ?
    Od: Karolek <d...@o...pl>

> [...]
    > *chyba* czułbym ze silnik próbuje załapać nawet przy za słabym cisnieniu
    > na rampie a tutaj nic nie czuje. Kręci i nic więcej, jak by paliwa nie

    Jaki samochod?

    --
    Karolek

  • 3. Data: 2010-11-11 20:30:14
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-11-11 20:18, Karolek wrote:
    > Jaki samochod?

    Laguna II 2.2dci.

  • 4. Data: 2010-11-11 20:54:30
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    > Laguna II 2.2dci.

    Odkrec jeden przewod z listwy wysokiego cisnienia, a potem niech ktos
    pokreci rozrusznikiem, a Ty patrz czy wyplywa z listwy paliwo.
    Jak nie wyplywa to prawdopodobnie ukrecona oska w pompie wysokiego
    cisnienia (pompa do wymontowania, a naprawa cos w okolicach 400-600zl).
    Jak wyplywa to bez kompa za wiele sie juz nie dowiesz.

    --
    Karolek

  • 5. Data: 2010-11-11 21:34:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-11-11 20:54, Karolek wrote:
    > Odkrec jeden przewod z listwy wysokiego cisnienia, a potem niech ktos
    > pokreci rozrusznikiem

    Masz na mysli przewód idący do wtrysku? Ten metalowy z nakrętką?

    > , a Ty patrz czy wyplywa z listwy paliwo.
    > Jak nie wyplywa to prawdopodobnie ukrecona oska w pompie wysokiego
    > cisnienia (pompa do wymontowania, a naprawa cos w okolicach 400-600zl).

    Rzecz w tym że to nie nastapiło nagle, tylko przez dwa dni miał ociężały
    rozruch. Wiec nie przypuszczam żeby to było ukręcenie.

    > Jak wyplywa to bez kompa za wiele sie juz nie dowiesz.

    Jutro prawdopodobnie podrzuce go do serwisu Renault, może mi coś
    zdiagnozują choć niekoniecznie u nich naprawie ;).

  • 6. Data: 2010-11-12 20:43:22
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    > a) Wtryski puszczają ciśnienie z rampy do przelewów nawet bez sterowania.
    >
    > b) To że puszczają świadczy o tym ze pompa CR daje ciśnienie.
    Ale czy to ciśnienie jest wystarczające do uniesienia iglic wtryskiwaczy?

    > c) To komputer z nieznanej przyczyny nie podaje sterowania na wtryski
    > (czujnik połozenie wału?).
    Jak jest przelew to podaje - tylko ciężko powiedzieć czy we właściwym
    momencie.

    > Interesuje mnie więc odpowiedź na pytanie: czy wtryski CR puszczają w
    > przelew nadmiar ciśnienia bez sterowania?
    Sprawne NIE! - pojawienie się ON na powrocie świadczy o fakcie działania
    sterowania.

    > Na rampie jest dodatkowy "boczny" zawór podpiety pod wężyk przelewowy
    > ale nic nim nie wylatuje.
    Ciśnienie w szynie jak na dane warunki pracy (rozruch) nie przekracza
    wymaganego. - co nie znaczy, że nie może być ZNACZNIE niższe...

> [...]
    > *chyba* czułbym ze silnik próbuje załapać nawet przy za słabym cisnieniu
    > na rampie a tutaj nic nie czuje. Kręci i nic więcej, jak by paliwa nie

    Czy po chwili kręcenia - 20-30s. z rury wydechowej wydobywa się biały
    obłok śmierdzący ON? - jeśli tak to paliwo jest wtryskiwane, tylko nie
    następuje jego zapłon.
    Jeśli nie to nie ma wtrysku.

    > Ma ktoś wiedzę na ten temat?
    Wszystkie wtryski padły? - mało prawdopodobne.
    przy padniętym 1 czy nawet 2 silnik próbował by zaskoczyć.

    Brak przelewu z szyny CR właśnie może świadczyć o zbyt niskim ciśnieniu
    w niej - nie wystarczającym do uniesienia iglicy i wtryśnięcia ON do
    cylindra.
    Trzeba by sprawdzić ciśnienie na szynie, oraz co podaje komputer.

    Niestety era naprawiania silników na oko i ucho minęła bezpowrotnie.

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 7. Data: 2010-11-13 13:26:52
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    > Masz na mysli przewód idący do wtrysku? Ten metalowy z nakrętką?

    Tak.

    > Rzecz w tym że to nie nastapiło nagle, tylko przez dwa dni miał ociężały
    > rozruch. Wiec nie przypuszczam żeby to było ukręcenie.

    W pompie wysokiego cisnienia jest jeszcze zawor regulujacy cisnienie,
    one tez padaja.

    > Jutro prawdopodobnie podrzuce go do serwisu Renault, może mi coś
    > zdiagnozują choć niekoniecznie u nich naprawie ;).

    Najlepiej.
    Bez wiedzy, narzedzi i sprzetu diagnostycznego sam tego nie naprawisz.

    --
    Karolek

  • 8. Data: 2010-11-13 17:14:40
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-11-12 20:43, Wojciech Smagowicz [ZIWK] wrote:
    > Ale czy to ciśnienie jest wystarczające do uniesienia iglic wtryskiwaczy?

    Zdaje się ze to ciśnienie to jedyna siła podnosząca iglicę, ale nie
    jestem biegly z budowy tych wtrysków, są w srodku mocno pokręcone. O ile
    mi wiadomo wtryskiwacz popuszcza ciśnienie w przelew nawet bez
    sterowania ale to wiedza zaszłyszana od mechanika Renault.

    > Jak jest przelew to podaje - tylko ciężko powiedzieć czy we właściwym
    > momencie.

    To jest wlasnie jeden z podejrzanych. Niestety czujnik położenia wału
    jest pod samochodem a ja jestem bez garażu że o kanale nie wspomnę.

    > Sprawne NIE! - pojawienie się ON na powrocie świadczy o fakcie działania
    > sterowania.

    Wlasnie pewny nie jestem. Pompa CR pompuje ogromne ciśnienie w listwę.
    Nie wiem kto jes "upuszcza" ale mam z boku listwy dziurkę do przelewów
    (nic nie przelewa). Być może sama pompa ma jakiś przepust przelewowy w
    przypadku przekroczenia ciśnienia. Do "przedwczoraj" przed awarią
    pompowala bez problemów na tyle mocno że załapał po pierwszym obrocie
    rozrusznika. Więc raczej jest szczelna i produkuje ciśnienie wystarczające.

    > Ciśnienie w szynie jak na dane warunki pracy (rozruch) nie przekracza
    > wymaganego. - co nie znaczy, że nie może być ZNACZNIE niższe...

    Wtedy chyba by komputer mnie o tym poinformował. Informowal kiedy miałem
    lejące wtryski. Nie mam pewnosci jednak czy przy rozruchu to jest
    kontrolowane, nie mam tez jak go odczytać ze złacza diagnostycznego, nie
    ma do tego softu.

    > Czy po chwili kręcenia - 20-30s. z rury wydechowej wydobywa się biały
    > obłok śmierdzący ON? - jeśli tak to paliwo jest wtryskiwane, tylko nie
    > następuje jego zapłon.

    Jedyne co mi przychodzi że w dieslu nie ma zapłonu to chyba to że
    wtryskuje nie kiedy trzeba ;)

    > Wszystkie wtryski padły? - mało prawdopodobne.

    Przelewy na rozruszniku wykazują prawie identyczne i niewielkie ilości
    paliwa. Jak lał mi wtryskiwacz to wylewalo mi litrami. Teraz niedużo i
    po równo.

> [...]
    > cylindra.
    > Trzeba by sprawdzić ciśnienie na szynie, oraz co podaje komputer.

    Samochód zostanie podpęty pod komputer i liczę na to że czujnik
    wbudowany w listwę coś powie na temat ciśnienia lub o sobie.

    > Niestety era naprawiania silników na oko i ucho minęła bezpowrotnie.

    W przypadku Renault nie da się latwo naprawić nawet na domowym laptopie
    :) Chyba nastepne autko to będzie "pasat w dizlu" ;)

  • 9. Data: 2010-11-13 17:18:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-11-13 13:26, Karolek wrote:
    > W pompie wysokiego cisnienia jest jeszcze zawor regulujacy cisnienie,
    > one tez padaja.

    Dzieki, zwrócę uwagę na to mechanikowi.

  • 10. Data: 2010-11-13 18:29:51
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

> [...]
    > mi wiadomo wtryskiwacz popuszcza ciśnienie w przelew nawet bez
    > sterowania ale to wiedza zaszłyszana od mechanika Renault.
    hmmm... Nie spotkałem, ale nie wykluczam.

    > Jedyne co mi przychodzi że w dieslu nie ma zapłonu to chyba to że
    > wtryskuje nie kiedy trzeba ;)
    Właśnie to miałem na myśli... Brak chmury świadczy o braku wtrysku, jest
    chmura - wtrysk następuje - ale niekoniecznie we właściwym momencie.

    > Przelewy na rozruszniku wykazują prawie identyczne i niewielkie ilości
    > paliwa. Jak lał mi wtryskiwacz to wylewalo mi litrami. Teraz niedużo i
    > po równo.
    Czyli wtryskiwacze bym skreślił z listy podejrzanych.

    > Samochód zostanie podpęty pod komputer i liczę na to że czujnik
    > wbudowany w listwę coś powie na temat ciśnienia lub o sobie.
    Może rzeczywiście czujnik ciśnienia padł - ECU twierdzi, że nie ma
    dostatecznego ciśnienia w szynie, więc nie zaczyna sterować wtryskami
    aby zacząć pracę silnika.

    --
    Wojciech Smagowicz