    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: "Wymeldowanie" auta a sprzedaz w ramach UE
    Date: Sat, 13 Nov 2010 01:24:02 +0100

    On Fri, 12 Nov 2010 21:29:34 +0100, RadekNet (www.rejsy-czartery.com)

    >Czyli nie moge legalnie sprzedac samochodu, ktorym przez X lat jezdzilem
    >mieszkajac w innym kraju w czasie wizyty np. u rodzicow w Polsce? Wg

    Oczywiscie ze mozesz. Tylko zanim go sprzedasz musisz zaplacic akcyze,
    oplate srodowiskowa i zwolnic sie od VAT. I juz mozesz sprzedawac :-)

    >przepisow nie moge na urlopie w Pl zdecydowac sie na powrot do domu bez
    >samochodu?

    Dawniej nie. Wjezdzajac samochodem dokonywales odprawy celnej
    warunkowej, warunkeim byl rychly wywoz pojazdu. Nalezalo jechac na
    granice i zglosic do oclenia :-)

    od 2004 roku sporo sie zmienilo, wiec nie wiem co teraz.
    Ale znajac nasze urzedy skarbowe - trzeba uwazac :-)

    J.