  • 11. Data: 2010-11-13 13:14:02
    Temat: Re: "Wymeldowanie" auta a sprzedaz w ramach UE
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 13.11.2010 01:24, J.F. pisze:

    > Oczywiscie ze mozesz. Tylko zanim go sprzedasz musisz zaplacic akcyze,
    > oplate srodowiskowa i zwolnic sie od VAT. I juz mozesz sprzedawac :-)

    > Dawniej nie. Wjezdzajac samochodem dokonywales odprawy celnej
    > warunkowej, warunkeim byl rychly wywoz pojazdu. Nalezalo jechac na
    > granice i zglosic do oclenia :-)
    >
    > od 2004 roku sporo sie zmienilo, wiec nie wiem co teraz.
    > Ale znajac nasze urzedy skarbowe - trzeba uwazac :-)

    Zywo tematem jestem zainteresowany, bo niedlugo mnie czeka wlasnie taka
    wymiana auta z irlandzkiego na europejskie. I wlasnie boje sie, ze jak
    po miesiacu od przyjazdu zglosze sie do oclenia to sie beda plumkac
    czemu dopiero teraz...

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 12. Data: 2010-11-13 13:31:53
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2010-11-13 13:14, RadekNet (www.rejsy-czartery.com) pisze:

> [...]
    > wymiana auta z irlandzkiego na europejskie. I wlasnie boje sie, ze jak
    > po miesiacu od przyjazdu zglosze sie do oclenia to sie beda plumkac

    A Irlandia to juz nie UE? Cos przespalem? ;)
    Na akcyze masz OIDP 7 dni, dlatego zawsze sie mowi, ze przedwczoraj
    przyjechales :) Wyspales sie wczoraj, najadles, i juz jestes zaplacic ;)
    Przy otwartych granicach jest to nie do sprawdzenia.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 13. Data: 2010-11-13 14:15:06
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 13 Nov 2010 13:14:02 +0100, RadekNet (www.rejsy-czartery.com)

> [...]
    >wymiana auta z irlandzkiego na europejskie. I wlasnie boje sie, ze jak
    >po miesiacu od przyjazdu zglosze sie do oclenia to sie beda plumkac

    Irlandia jest w UE i clo ci nie grozi. Za to akcyze trzeba w pare dni
    zaplacic. Pewnie bedzie klopot z ustaleniem wartosci.

    Zdecydowanie lepiej nasze urzedy traktuja rodaka ktory pojechal, kupil
    samochod i zaraz nim wrocil.

    J.

  • 14. Data: 2010-11-13 14:17:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 13 Nov 2010 13:10:34 +0100, Maciek wrote:

    >Nie opowiadaj takich bzdur, bo te wszystkie haracze nalezy po prostu
    >zaplacic przed zarejestrowaniem auta w Polsce, a czy to zrobi kupujacy czy
    >sprzedajacy, to bez znaczenia.

    A w ktorym urzedzie czy sadzie pracujesz ze tak autorytatywnie
    twierdzisz ze bez znaczenia ? :-P

    J.

  • 15. Data: 2010-11-13 14:56:54
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Nov 2010 14:17:45 +0100, J.F. napisał(a):

    > A w ktorym urzedzie czy sadzie pracujesz ze tak autorytatywnie
    > twierdzisz ze bez znaczenia ? :-P

    Na szczescie w zadnym.

    --
    Maciek

  • 16. Data: 2010-11-14 11:43:20
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Samochod jest caly czas zarejstrowany w kraju pochodzenia. Czy zeby
    inny obywatel RP mogl odkupic ten samochod i zarejestrowac go w Polsce
    na siebie konieczne jest wczesniejsze wyrejestrowanie go w austriackim
    urzedzie, czy to juz problem sprzedajacego?

    jak już stoi w PL to ja bym wymeldował (potrzebne tylko papiery +
    blachy) bo jakoś nie chce mi się wierzyć w niezawodność polskich
    urzędników :-) poza tym umowa ks jest chyba potrzebna do wypowiedzenia
    ichniego OC ? (ew. właśnie odmeldowanie)

    PS na niemieckojęzycznych forach krążą straszne opowieści jak to ktoś
    sprzedał za granice auto z papierami i nie mógł wymeldować auta ...

    P.

  • 17. Data: 2010-11-14 13:55:53
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 13.11.2010 13:31, venioo pisze:

    > A Irlandia to juz nie UE? Cos przespalem? ;)

    Mialem na mysli kierownice :)

    > Na akcyze masz OIDP 7 dni, dlatego zawsze sie mowi, ze przedwczoraj
    > przyjechales :) Wyspales sie wczoraj, najadles, i juz jestes zaplacic ;)
    > Przy otwartych granicach jest to nie do sprawdzenia.

    Ale mi wlasnie o to chodzi - nie da sie tego zrobic bez oszukiwania? No
    i sam system troche bez sensu - bo jak nie sprzedam i jednak bede chcial
    do siebie wrocic tym autem?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk