  • 1. Data: 2010-11-11 13:33:54
    Temat: Re: autostrada - maksymalna długość odcinka prostego 2000m ?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 10 Nov 2010 23:17:27 +0100, Bucz napisał(a):

    > i jestem zdezorientowany bo od 3min nie przychodzi mi zadne racjonalne
    > wytlumaczenie tego warunku

    Znużenie jazdą. Poczytaj o Autostradzie Słońca w USA.
    --
    ___________ (R)

  • 2. Data: 2010-11-12 09:52:24
    Od: stefanf <s...@g...com>

    On 11 Lis, 13:33, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > Znużenie jazdą. Poczytaj o Autostradzie Słońca w USA.

    Oprócz tego znaczenie militarne. Wrogie samoloty nie wylądują nam na
    autostradach.

    s.

  • 3. Data: 2010-11-12 11:03:54
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Nov 2010 00:52:24 -0800 (PST), stefanf wrote:
    >On 11 Lis, 13:33, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    >
    >Oprócz tego znaczenie militarne. Wrogie samoloty nie wylądują nam na
    >autostradach.

    Chyba i tak nie wyladuja, bo porzadny pas ma 60m szerokosci, a
    autostrada ... 11 ? 2*11, ale co z tego, skoro jakies przeszkody na
    srodku.

    J.

  • 4. Data: 2010-11-13 21:33:11
    Temat: Re: autostrada - maksymalna długo?ć odcinka prostego 2000m ?
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Chyba i tak nie wyladuja, bo porzadny pas ma 60m szerokosci, a
    > autostrada ... 11 ? 2*11, ale co z tego, skoro jakies przeszkody na
    > srodku.

    Boeingi 747 w kilku miejscach na swoich "odlotach na emeryturę" lądują na
    pasach startowych o szerokości 15m. Jeśli tak duży samolot daje radę gdy
    zachodzi potrzeba, to i szczególnie mniejsze samoloty transportowe dadzą
    radę... Zresztą w suchych warunkach samolotom typu Hercules wystarczy 800m
    prostej do wylądowania, więc ograniczenie do 2km wiele nie pomoże ;)

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 5. Data: 2010-11-14 01:43:20
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 13 Nov 2010 21:33:11 +0100, =Marcos= <marcos.MALPA@>
    wrote:

    > radę... Zresztą w suchych warunkach samolotom typu Hercules wystarczy 800m
    > prostej do wylądowania, więc ograniczenie do 2km wiele nie pomoże ;)

    Dodajmy też, że myśliwcom (poza V/STOL-ami) również wystarczy
    poniżej kilometra pasa.

    r.
    _____________

  • 6. Data: 2010-11-14 11:53:02
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 13 Nov 2010 21:33:11 +0100, =Marcos= wrote:

    >Boeingi 747 w kilku miejscach na swoich "odlotach na emeryturę" lądują na
    >pasach startowych o szerokości 15m. Jeśli tak duży samolot daje radę gdy

    747 ? A on nie ma przypadkiem rozstawu kol podwozia rzedu 15m ?

    >zachodzi potrzeba, to i szczególnie mniejsze samoloty transportowe dadzą
    >radę... Zresztą w suchych warunkach samolotom typu Hercules wystarczy 800m
    >prostej do wylądowania, więc ograniczenie do 2km wiele nie pomoże ;)

    Podwozie ma co prawda waskie, ale czy mu barierka na srodku nie
    zniszczy silnikow ?

  • 7. Data: 2010-11-14 12:00:14
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-13 21:33, =Marcos= pisze:
    > Zresztą w suchych warunkach samolotom typu Hercules
    > wystarczy 800m prostej do wylądowania,

    Do tego samolot też może skręcać i poza samym przyziemieniem, dalej już
    byłby w stanie zakręcać na takich autostradowych delikatnych łukach.