  • 11. Data: 2010-09-28 10:36:49
    Temat: Re: Wydłubanie oka IR z urządzenia
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sundayman" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:i7s98v$6av$...@n...onet.pl...
    > a tak w ogóle, za 60 zł (razem z przesyłką) na Allegro można kupić gotowe,
    > radiowe przedłużacze pilota, więc nie wiem , czy warto się bawić...

    przeczytaj dokładnie posta a potem odpowiadaj

    pozdro
    blur

  • 12. Data: 2010-09-28 11:54:47
    Od: D P <p...@g...com>

    On 28 Wrz, 10:33, "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote:
    > a tak w ogóle, za 60 zł (razem z przesyłką) na Allegro można kupić gotowe,
    > radiowe przedłużacze pilota, więc nie wiem , czy warto się bawić...

    No właśnie, może nie warto dłubać, tylko zastosować gotowe polskie
    rozwiązanie? Wiem, że wykluczas radiowe przedłużacze, ale może taki
    pilot Cię przekona:

    http://www.elmak.pl/index.php?option=com_content&tas
    k=view&id=84

    Darek

  • 13. Data: 2010-09-28 13:44:56
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski pisze:

    > A czytałeś w ogóle resztę posta?
    > "Mam tuner w jednym pomieszczeniu, a potrzebuję nim sterować z drugiego
    > - odległość ok. 20m (radiowe przedłużacze nie wchodzą w grę). Kiedyś coś
    > takiego robiłem, ale na raptem 4m i działało."

    Czytałem i dokładnie odpowiedziałem.
    Należy kupić odbiornik (taki jak w linku), kablem 20-metrowym
    przesłać zdemodulowany i ewentualnie wzmocniony sygnał (nie 38kHz),
    na drugim końcu przyczepić generator 38kHz (np. na 555)
    sterowany tym sygnałem i modulujący nim miganie diody 38kHz.
    Dioda powinna być sterowana dodatkowym tranzystorem, żeby
    uzyskać w miarę duży prąd.

    Też kiedyś robiłem taki przedłużacz i działał przez kabel
    na odległość około 10 metrów. Przy czym cały układ był
    w pudełku razem z odbiornikiem, a na drugim końcu kabla
    wisiała tylko dioda nadawcza. Czyli przez kabel przesyłał się
    modulowany sygnał 38kHz "dużej" mocy (bezpośrednio
    wysterowujący diodę świecącą).

    Oczywiście odbiornik i nadajnik należy dostosować do częstotliwości
    pilota, z którym przedłużacz ma działać. Zrobienie uniwersalnego
    przedłużacza przekazującego do sąsiedniego pokoju wszystkie
    transmisje IR może być trudne.

    P.

  • 14. Data: 2010-09-28 14:34:01
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Mon, 27 Sep 2010 21:28:42 +0200, digitech napisał(a):

    > Mam tuner w jednym pomieszczeniu, a potrzebuję nim sterować z drugiego -
    > odległość ok. 20m (radiowe przedłużacze nie wchodzą w grę).

    To może kablowy:
    http://allegro.pl/przedluzacz-sygnalu-pilota-przewod
    owy-do-szafki-i1240866754.html
    "Na zamówienie inne konfiguracje i długości"
    --
    GLaF

  • 15. Data: 2010-09-28 16:37:35
    Od: digitech <b...@z...pl>

    W dniu 2010-09-28 16:34, GLaF pisze:
    > Dnia Mon, 27 Sep 2010 21:28:42 +0200, digitech napisał(a):

    Dzięki za odpowiedzi.
    Kilka radiowych testowałem i efekt był taki, że niektóre leżą w
    szufladzie, a inne sprzedałem za pół ceny na allegro. Doszedłem do
    wniosku, że szkoda nerwów i czasu.

    W budynku o którym piszę, jest bardzo dużo żelbetu na zmianę ze starymi,
    grubymi i wilgotnymi ścianami - więcej jak pewne że radio nie ruszy.
    Obstaję przy skrętce, bo taka akurat jest położona - koncentryka też nie
    wsadzę.

    Zrobię po prostu próbę na nawet dłuższym kawałku utp i Wam napiszę.

    A teoretycznie czy ma znaczenie to, co puszczę skręconą parą? Czy będzie
    to skręcony gnd i sygnał, czy gnd i zasilanie, a może sygnał i
    zasilanie?? a może w ogóle nie stosować parowania i puścić + na
    biapom-pom, sygnał na bianieb-nieb a gnd na biaziel-ziel....

    digitech

  • 16. Data: 2010-09-28 20:20:11
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Adam Dybkowski wrote:

    > No jak trafisz z prążkiem IR z pilota akurat w okno transmisyjne

    Jakim prążkiem? Toż to LED nie laser. Świeciłeś kiedyś latarką w
    światłowód? Na 20m to na końcu jest jeszcze normalne, białe światło.

    Mirek.

  • 17. Data: 2010-10-09 16:56:14
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    sundayman <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja też myślę że ma spore szanse zadziałać. Dobrze byłoby przy samym
    > odbiorniku (znaczy tym "oczku") dać na zasilaniu kondensatorek np. kilka uF
    > na 16V,

    Raczej jakiś tantalowy np. 470n i rezystor np. 100 omów szeregowo z linią
    zasilającą (kondensator po stronie oczka).

    --
    gof