    From: Piotrne <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wydłubanie oka IR z urządzenia
    Date: Tue, 28 Sep 2010 15:44:56 +0200

    Adam Dybkowski pisze:

    > A czytałeś w ogóle resztę posta?
    > "Mam tuner w jednym pomieszczeniu, a potrzebuję nim sterować z drugiego
    > - odległość ok. 20m (radiowe przedłużacze nie wchodzą w grę). Kiedyś coś
    > takiego robiłem, ale na raptem 4m i działało."

    Czytałem i dokładnie odpowiedziałem.
    Należy kupić odbiornik (taki jak w linku), kablem 20-metrowym
    przesłać zdemodulowany i ewentualnie wzmocniony sygnał (nie 38kHz),
    na drugim końcu przyczepić generator 38kHz (np. na 555)
    sterowany tym sygnałem i modulujący nim miganie diody 38kHz.
    Dioda powinna być sterowana dodatkowym tranzystorem, żeby
    uzyskać w miarę duży prąd.

    Też kiedyś robiłem taki przedłużacz i działał przez kabel
    na odległość około 10 metrów. Przy czym cały układ był
    w pudełku razem z odbiornikiem, a na drugim końcu kabla
    wisiała tylko dioda nadawcza. Czyli przez kabel przesyłał się
    modulowany sygnał 38kHz "dużej" mocy (bezpośrednio
    wysterowujący diodę świecącą).

    Oczywiście odbiornik i nadajnik należy dostosować do częstotliwości
    pilota, z którym przedłużacz ma działać. Zrobienie uniwersalnego
    przedłużacza przekazującego do sąsiedniego pokoju wszystkie
    transmisje IR może być trudne.

    P.