  • 1. Data: 2010-05-06 21:40:54
    Temat: Przenośne wzorce bieli - mistrzostwa.
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    Witam.

    Chyba miałem ochotę trochę pobawić się cyferkami, a przy okazji
    upewnić się co do zawartości bieli w podręcznych wzorcach bieli.
    Wystawiłem 24 zawodników (co by ładnie się mieścili na ColorCheckerze
    do mierzenia) i pomierzyłem w siedmiu różnych typowych warunkach
    oświetleniowych (jedynym ekstremum była świetlówka UV + lampa IR,
    ale te rezultaty miały jedynie minimalny wkład do wyników końcowych).

    Wnioski z pomiarów: naprawdę białe jest to, co jest białe i
    pochłania UV - najgorsze wyniki uzyskały za...szczo białe papiery
    biurowe, pięknie świecące pod UV, a najwyższe - leżakowany 20 lat
    blok techniczny i papier z pewnych bloczków reklamowych - pod UV
    niemal czarne. :))

    Nb.: tak jeszcze tylko przypomnę, że "legendarna" szara karta
    Kodaka, w początkach ery cyfrowej przez niektórych magików kupowana
    za kosmiczne pieniądze, wcale nie jest szara, bo i nie do tego została
    stworzona.

    pozdrawiam serdecznie

    /-/

    Mariusz [mr.]