  • 11. Data: 2009-11-07 14:37:21
    Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 7 Nov 2009 14:55:01 +0100, m0w napisał(a):

    > Wyobrażam sobie, że kupując produkt powinienm mieć czarno na białym napisane
    > (i to mogłoby zapewnić prawo) jakie są dokładne warunki gwarancji.
    > Wtedy wiedziałbym czego się mogę spodziewać kupując produkt.
    > Mogłoby być napisane, że producent nie udziela wcale gwarancji na towar,
    > tylko to powinno być napisane w widocznym miejscu i językiem powszechnie
    > zrozumiałym,

    Tak powinno być, niemniej nie jest to obowiązkowe. Jednak kupiłeś towar z
    wadliwą gwarancją, więc zaakceptowałeś ten stan. Jeżeli nie akceptujesz
    gwarancji bez podanych terminów napraw - nie powinieneś takiego towaru
    kupować.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 12. Data: 2009-11-07 14:38:26
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 7 Nov 2009 14:58:35 +0100, zly napisał(a):

    > Po pierwsze dobrowolne jest danie gwarancji, ale jak już jest dana to
    > całkiem formalnie i prawnie już obowiązuje. Po drugie nawet jakby nie była
    > dana to jest jeszcze "Niezgodność towaru z umową" więc nie wiem z czym masz
    > problem.

    To nie ja mam problem, jeżeli dokładnie się przypatrzysz. Problem mają
    osoby oczekujące urzędowej regulacji rzeczy całkowicie dobrowolnej.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 13. Data: 2009-11-07 14:57:43
    Od: "elm" <spamno_elmstreet02malpayahoo.pl>

    Użytkownik "Marcin [3M]" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:hd3uks$1mn$...@a...icm.edu.pl...

    > Użytkownik "Roger from Cracow" <r...@s...pl> napisał w
    > wiadomości news:hd3km7$jjh$1@news.interia.pl...

    > Wiara w takie mechanizmy ma w sobie coś uroczo naiwnego...

    Aby nie brzmiało naiwnie, w dobie "permanentnej inwigilacji" większość tel.
    ma dyktafon +karta w środku.
    Jak jest problem z serwisem nagrywa się taką rozmowę- mówię o sytuacji, w
    której cwaniaczek w słuchawce daje do zrozumienia, że można im skoczyć, a
    czekać to się będzie cholera wie ile.
    Za każdym razem tak robiłem, po czym gdy sprawa stawała w martwym punkcie
    szła mp-tójka na maile- hurtowni- kierowników central itp itd.
    Działa za każdym razem. w 2 przypadkach (raz laptop leżał w serwisie 2
    miesiące, innym razem pda wciąż wracało zwalone) przysłali noiwutkie sprzęty
    w tym model lepszy w przypadku lapka. Fakt, że korporacja_jakaśtam/o. PL ma
    podpisane umowy serwisowe z np. 2 innymi zupełnie niezależnymi firmami
    działało w takim przypadku na plus dla klienta- po prostu chcieli zachować
    choć pozory dobrej marki.

    pozdro
    elm

  • 14. Data: 2009-11-07 17:16:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    m0w wrote:
> [...]
    >
    > To że serwisy działają źle jest winą wadliwie skonstruowanego prawa.
    > Np. serwis nie ma zadanych ram czasowych naprawy.

    ale akcja ma wiele sensu, takie akcje powinno sie prowadzić często wtedy
    serwisy nigdy by nie wiedziały czy klient którego wsam raz oleją nie jest
    klientem podstawionym i nie robi im badania.

    W Polsce braku jak diabli prawdziwie konsumenckich serwisów które by
    prowadziły włąśnei takie akcje.

  • 15. Data: 2009-11-07 17:18:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Waldek Godel wrote:

    > Jak sobie wyobrażasz prawne uregulowanie ram czasowych kompletnie
    > dobrowonego świadczenia jakim jest gwarancja?

    Wystarczyłoby wrócić do poprzednich przepisów. Obecne prawo konsumenckie
    daje bardzo dużo teoretycznych uprawnienie, które można praktycznie tylko
    wyegzekwować w sądzie poprzez DOBREGO prawnika i przy założeniu, że trafi
    sie na sędziego o troszkę wyższej inteligencji niż przeciętna.

  • 16. Data: 2009-11-07 17:26:25
    Od: docxxx <s...@g...com>

    A ja mysle, ze bedzie jak w "czwartku dwunastego":

    http://polishnikonservice.com/pl/component/content/a
    rticle/55-komunikaty/94-czwartek-qdwunastegoq.html

  • 17. Data: 2009-11-07 19:21:18
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 7 Nov 2009 11:01:02 +0000, Waldek Godel napisał(a):

    > Jak sobie wyobrażasz prawne uregulowanie ram czasowych kompletnie
    > dobrowonego świadczenia jakim jest gwarancja?

    Uważasz że nie można ograniczać dobrowolnych umów? Czyli ćwierć Kodeksu
    Cywilnego jest bez sensu. Że już nie wspomnę o Kodeksie Pracy który śmie
    narzucać ramy czasowe "kompletnie dobrowolnych" umów o pracę.

    Zresztą początek już jest:

    "§ 2. Gwarant jest obowiązany wykonać obowiązki wynikające z gwarancji w
    odpowiednim terminie i dostarczyć uprawnionemu z gwarancji rzecz na swój
    koszt do miejsca wskazanego w paragrafie poprzedzającym."

    Wystarczyło by wprowadzić urzędowe odszkodowanie - ktoś Ci zabiera Twoją
    własność na kilka miesięcy przez co nie możesz z niej korzystać
    i to ma być ok?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 18. Data: 2009-11-07 20:04:39
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    elm wrote:
    > Jak jest problem z serwisem nagrywa się taką rozmowę

    A czy przypadkiem takie nagrywanie bez wiedzy rozmowcy i udostepnianie
    nagrania osobom trzecim nie jest prawnie zakazane?

    --
    k,

  • 19. Data: 2009-11-07 20:49:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 Nov 2009, KILu wrote:

    > A czy przypadkiem takie nagrywanie bez wiedzy rozmowcy i udostepnianie
    > nagrania osobom trzecim nie jest prawnie zakazane?

    Standardowe pytanie: kto poszedł siedzieć, p. Michnik czy p. Rywin?

    (hint: chodzi o nagrywanie WŁASNEJ rozmowy, nie wolno "wyjść"
    tak że zostałyby same osoby które nie wiedzą o nagrywaniu, bo
    to już będzie podsłuch, czyli "przechwytywanie informacji nie
    przeznaczonej dla siebie")

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2009-11-07 21:08:28
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    "Henry(k)" napisal:
    [ ciach ]

    Niestety, w KC nie ma terminu wykonania obowiazkow gwarancyjnych.
    Ale sa za to inne dosc ciekawie brzmiace artykuly, m.in.
    art. 579 co zamyka twarz sprzedawcom twierdzacym, ze ALBO gwarancja,
    ALBO rekojmia.

    Bardzo dobry jest tez art. 580 ktory wylacza w zasadzie'
    wiekszosc glupich klauzul w umowach gwarancyjnych :)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek