-
31. Data: 2009-11-08 20:43:46
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Sun, 8 Nov 2009 21:34:21 +0100, zly napisał(a):
> A propos, którego to jest pytanie, bo tak ciężko sprecyzować do czego
> pijesz. Umowę zawieram ze sklepem, co w żaden sposób nie zwalnie producenta
> z odpowiedzialności za towar. Ja do sklepu, sklep do producenta (lub
> pośredników którzy są pomiędzy)
A co do tego ma producent? On się nawet gwarancjami nie zajmuje.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
-
32. Data: 2009-11-08 21:49:51
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Od: zly <b...@N...fm>
Dnia Sun, 8 Nov 2009 20:43:46 +0000, Waldek Godel napisał(a):
> A co do tego ma producent? On się nawet gwarancjami nie zajmuje.
Czyli produkuje, sprzedaje hurtownikom/sklepom, a potem sklep sam sobie
naprawia jak coś jest nie tak, a producent nie ma żadnej odpowiedzialności
za to co sprzedaje?
W branży w której działa moja firma trochę inaczej to wygląda.
--
marcin
-
33. Data: 2009-11-08 21:55:48
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Sun, 8 Nov 2009 22:49:51 +0100, zly napisał(a):
>> A co do tego ma producent? On się nawet gwarancjami nie zajmuje.
>
> Czyli produkuje, sprzedaje hurtownikom/sklepom, a potem sklep sam sobie
> naprawia jak coś jest nie tak, a producent nie ma żadnej odpowiedzialności
> za to co sprzedaje?
Nie, produkuje i sprzedaje importerom. Nikon Polska nie jest producentem,
tylko importerem. I dostaje stosowny upust na utworzenie funduszu
gwarancyjnego, bo tak to się odbywa na tym etapie dystrybucji.
To importer wystawia gwarancje i zajmuje się serwisem gwarancyjnym, tzn
autoryzuje serwisy i płaci im za usługi.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
-
34. Data: 2009-11-08 22:18:16
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
Henry(k) wrote:
> Dnia Sat, 7 Nov 2009 11:01:02 +0000, Waldek Godel napisał(a):
>
>> Jak sobie wyobrażasz prawne uregulowanie ram czasowych kompletnie
>> dobrowonego świadczenia jakim jest gwarancja?
>
> Uważasz że nie można ograniczać dobrowolnych umów? Czyli ćwierć
> Kodeksu Cywilnego jest bez sensu. Że już nie wspomnę o Kodeksie Pracy
> który śmie narzucać ramy czasowe "kompletnie dobrowolnych" umów o
> pracę.
>
> Zresztą początek już jest:
>
> "§ 2. Gwarant jest obowiązany wykonać obowiązki wynikające z
> gwarancji w odpowiednim terminie i dostarczyć uprawnionemu z
> gwarancji rzecz na swój koszt do miejsca wskazanego w paragrafie
> poprzedzającym."
>
> Wystarczyło by wprowadzić urzędowe odszkodowanie - ktoś Ci zabiera
> Twoją własność na kilka miesięcy przez co nie możesz z niej korzystać
> i to ma być ok?
po pierwsze powinno sie określicz maksymalny czas naprawy np 14 dni i koniec
kropka.
-
35. Data: 2009-11-08 22:23:11
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
Waldek Godel wrote:
> Dnia Sun, 8 Nov 2009 22:49:51 +0100, zly napisał(a):
>
>>> A co do tego ma producent? On się nawet gwarancjami nie zajmuje.
>>
>> Czyli produkuje, sprzedaje hurtownikom/sklepom, a potem sklep sam
>> sobie naprawia jak coś jest nie tak, a producent nie ma żadnej
>> odpowiedzialności za to co sprzedaje?
>
> Nie, produkuje i sprzedaje importerom. Nikon Polska nie jest
> producentem, tylko importerem. I dostaje stosowny upust na utworzenie
> funduszu gwarancyjnego, bo tak to się odbywa na tym etapie
> dystrybucji.
> To importer wystawia gwarancje i zajmuje się serwisem gwarancyjnym,
> tzn autoryzuje serwisy i płaci im za usługi.
hm chyba nie do końca masz rację.
-
36. Data: 2009-11-08 22:25:09
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Od: Valwit <l...@v...net>
Waldek Godel wrote:
> Jest mały problem, bo niezgodność z umową dotyczy wad fabrycznych
> istniejących w momencie sprzedaży. Po jakimś czasie egzekwowanie tego robi
> się problematyczne.
tyle ze wtedy np. taki nikon polska robi ogolniejsza akcje, jak swego
czasu ze zdychajacym CCD w coolpixach
--
Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997
....................................................
...................
-
37. Data: 2009-11-08 22:32:05
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Od: Valwit <l...@v...net>
zly wrote:
> A propos, którego to jest pytanie, bo tak ciężko sprecyzować do czego
> pijesz.
przepraszam, ale nie ogarniam gramatycznie tego zdania. postaram sie
odpowiedziec na reszte
> Umowę zawieram ze sklepem, co w żaden sposób nie zwalnie producenta
> z odpowiedzialności za towar.
zgoda. ale ciebie jako endusera to nie interesuje/dotyczy. sklep juz
sobie to sam zalatwi z nikonem, czy hurtownia, a hurtownia z nikonem.
> Ja do sklepu, sklep do producenta (lub pośredników którzy są pomiędzy)
dokladnie tak. sens zwracania sie do serwisu nikona jest jedynie wtedy
kiedy _wiesz_ ze cos w ten sposob wskorasz i wczesniej wszystko ugadasz.
przynajmniej u mnie sie tyo sprawdza: umawiam sie na wizyte, konkretnie
uzgadniam kiedy, i po co przyjde, i jeszcze nigdy nie mialem problemu.
wymiane sprzetu czy powazne naprawy (typu zdechnieta matryca)
zalatwialem ze sprzedawca, wlasnie dlatego zeby miec komu konkretnie
truc dupe czy domagac sie wymiany
--
Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997
....................................................
...................
-
38. Data: 2009-11-09 00:44:12
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Od: dominik <n...@d...kei.pl>
Valwit wrote:
>> Jest mały problem, bo niezgodność z umową dotyczy wad fabrycznych
>> istniejących w momencie sprzedaży. Po jakimś czasie egzekwowanie tego robi
>> się problematyczne.
> tyle ze wtedy np. taki nikon polska robi ogolniejsza akcje, jak swego
> czasu ze zdychajacym CCD w coolpixach
Taki nikon zrobił akcję wymiany matryc sony? :)
Tak jak taki canon, minolta czy jeszcze paru innych.
:)
d.
-
39. Data: 2009-11-09 12:04:48
Temat: Re: Wybielanie serwisu Nikona?
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Sat, 7 Nov 2009, Jacek_P wrote:
> "Henry(k)" napisal:
> [ ciach ]
>
> Niestety, w KC nie ma terminu wykonania obowiazkow gwarancyjnych.
Jak nie, skoro sam piszesz:
> Bardzo dobry jest tez art. 580
:)
(termin ma być "odpowiedni")
Kwestią ustalenia jest ścisłość określenia "odpowiedni", ale to co
innego niż "brak terminu" :D
pzdr, Gotfryd