  • 71. Data: 2014-03-05 15:14:45
    Temat: Re: Winny choc mial_zielone - 130km/h w centrum miasta
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu środa, 5 marca 2014 15:06:52 UTC+1 użytkownik Artur Maśląg napisał:

    > Ponieważ nie było znaków podnoszących prędkość na tym odcinku,
    > w związku z powyższym obowiązuje limit administracyjny itd.?

    Ale nie ma jak zobaczyc znakow (gdyby byly, np. ktos je godzine wczesniej postawil..)
    na drodze prostopadlej, do tego od tylu ;)

    Chodzilo mi o to, ze przejezdzajac przez skrzyzowanie tak na prawde nie wiadomo jaki
    limit jest na poprzeczjej, jak jest to dwupasmowka, to nalezy sie spodziwac jednak
    tych 70, czyli ze samochody jada w praktyce z 80km/h.

    WS

  • 72. Data: 2014-03-05 15:25:33
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-03-05 15:14, WS pisze:

    > Ale nie ma jak zobaczyc znakow (gdyby byly, np. ktos je godzine wczesniej
    postawil..) na drodze prostopadlej, do tego od tylu ;)

    Posługując się logiką Twoja wersja odpada - gdyby ktoś je godzinę
    wcześniej postawił i kierowca ich nie widział, to powinien jechać
    zgodnie z 'widzianym' ograniczeniem, czyli wolniej - zgodnie z tym
    co była dnia poprzedniego.

    > Chodzilo mi o to, ze przejezdzajac przez skrzyzowanie tak na prawde
    > nie wiadomo jaki limit jest na poprzeczjej,

    Naprawdę? Z przepisów to nie wynika może?

    > jak jest to dwupasmowka, to nalezy sie spodziwac jednak tych 70,
    > czyli ze samochody jada w praktyce z 80km/h.

    Tak, w środku miasta, z przejściami co kawałek, ze światłami itd.

  • 73. Data: 2014-03-05 15:35:58
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu środa, 5 marca 2014 15:25:33 UTC+1 użytkownik Artur Maśląg napisał:

> [...]
    > wcześniej postawił i kierowca ich nie widział, to powinien jechać
    > zgodnie z 'widzianym' ograniczeniem, czyli wolniej - zgodnie z tym

    Chyba sie zupelnie nie rozumiemy...

    Skad kierowca Opla wiedzial jakie znaki ma kierowca Merca - nie moze ich widziec, bo
    sa odwrocone do niego tylem (i byc moze daleko...)

    Np. ten z Opla mogl jechac tamtedy wczesniej (wtedy widzial) i obowiazywalo 50.

    Ale drogowcy mogli teoretycznie postawic dla kierunku merca podniesienie limitu do
    70, np. zaraz po poprzednim skrzyzowaniu

    Skad kierowca Opla ma o tym wiedziec? Nie ma szans... Wg mnie po prostu jego
    zalozenie, ze jest tam limit 50 jest mocno optymistyczne...

    lepiej nie jestem w stanie wytlumaczyc... wiec EOT

    WS

  • 74. Data: 2014-03-05 16:00:12
    Od: WS <L...@c...pl>

    > Naprawdę? Z przepisów to nie wynika może?

    Z przepisow wynika tylko zakres predkosci, a i tak te "przepisy" sa gleboko ukryte,
    bo PoRD mowi tylko o mozliwosci podniesienia/zmniejszenia znakami, ale nie o ile...
    ;)

    mozna np. doszukac sie w zarzadzeniu
    https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/z/zarza
    dzenia-generalnego-dyrektor_11943/zarzadzenie%208.pd

    tylko kto to czyta? ;)

    Po prostu zaklada sie realne wartosci wynikajace z praktyki ...

    WS

  • 75. Data: 2014-03-05 16:02:56
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <k...@c...goznac>

    Powitanko,

    > unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować zagrożenie
    > bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego,

    Ja tam prawnikiem nie jestem, ale trudno domniemywac, ze art. 3 kasuje
    art. 24 tej samej ustawy. Choc w RP wszystko jest mozliwe.
    Gosc zapierdalal, samym tym faktem spowodowal to, ze tak tragiczne byly
    konsekwencje wypadku i za to pojdzie siedziec. OK. Ale czynienie mu
    zarzutu, ze byl niewidoczny, ze wyprzedzal z prawej na skrzyzowaniu
    podczas gdy prawo w tej sytuacji to dopuszcza, to juz zdecydowanie
    wykracza poza granice praworzadnosci. To, czy jest to rozsadne, to juz
    inna sprawa, ja tam wole tak nie robic, ale prawo to dopuszcza.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 76. Data: 2014-03-05 16:58:57
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-03-05 15:35, WS pisze:

    > Chyba sie zupelnie nie rozumiemy...

    Tego wykluczyć nie można...

> [...]
    >
    > Skad kierowca Opla ma o tym wiedziec? Nie ma szans... Wg mnie po prostu jego
    zalozenie, ze jest tam limit 50 jest mocno optymistyczne...

    Hmm, Twoje teorie spiskowe są lepsze niż prezentowane przez J.F., ale
    upadają w zderzeniu z przepisami i zdrowym rozsądkiem. Oczywiście
    możesz spróbować znaleźć przykład takiego miejsca, w którym by coś
    takiego miało miejsce.

    > lepiej nie jestem w stanie wytlumaczyc... wiec EOT

    Wytłumaczyłeś:P

  • 77. Data: 2014-03-05 17:01:54
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-03-05 16:00, WS pisze:

    > Z przepisow wynika tylko zakres predkosci,

    Nie, są stosowne przepisy, które takie rzeczy regulują, a z samego
    PoRD dokładnie wynika jaki może być limit na poprzecznej...

  • 78. Data: 2014-03-05 17:13:17
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-03-05 16:02, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Powitanko,

    > Ja tam prawnikiem nie jestem, ale trudno domniemywac, ze art. 3 kasuje
    > art. 24 tej samej ustawy. Choc w RP wszystko jest mozliwe.

    Bredzisz - art. 3 jest nadrzędnym nad art. 24 i wcale nie musi go
    kasować, czy cokolwiek. Zachowanie w ramach przepisów szczegółowych
    nie może podważać ogólnych zasad bezpieczeństwa itd.

    > Gosc zapierdalal, samym tym faktem spowodowal to, ze tak tragiczne byly
    > konsekwencje wypadku i za to pojdzie siedziec. OK.

    Nie, gość jechał w sposób urągający elementarnym zasadom ruchu,
    bezpieczeństwa i współżycia społecznego.

    > Ale czynienie mu
    > zarzutu, ze byl niewidoczny, ze wyprzedzal z prawej na skrzyzowaniu
    > podczas gdy prawo w tej sytuacji to dopuszcza, to juz zdecydowanie
    > wykracza poza granice praworzadnosci.

    Prawo dopuszcza wiele rzeczy w zakresie przestrzegania pewnych
    ogólnych zasad bezpieczeństwa. Niestety, w sytuacji kiedy ktoś
    je łamie dość znacząco, to on przekracza granice praworządności
    próbując się powołać na pewne artykuły, które dopuszczają
    pewne zachowania, ale w granicach dopuszczonych zasadami ogólnymi.
    Praktyka prawna w tej materii w Polsce od dawna była wadliwa, ale
    coraz częściej jednak sądy zaczynają myśleć, a my jako społeczeństwo
    jednak chcemy mniej wypadków, spokojniejszej jazdy, a nie dopuszczenia
    do wykręcania się od odpowiedzialności ludzi, którzy naruszyli
    wielokrotnie zasady elementarne, a teraz próbują się wykręcić
    na podstawie jakieś szczegółowego artykułu, który był przypadkiem
    po ich stronie...

    > To, czy jest to rozsadne, to juz
    > inna sprawa, ja tam wole tak nie robic, ale prawo to dopuszcza.

    Jw.

  • 79. Data: 2014-03-05 19:27:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 05 Mar 2014 16:02:56 +0100, Pawel "O'Pajak"

    > Ale czynienie mu zarzutu, ze byl niewidoczny,

    Widzisz, on mógłby być "niewidoczny" w sytuacji jaką sam raczyłeś opisać --
    i nikt by mu wtedy zarzutu nie czynił. Ten się wykazał bezmyślnością, to i
    mu się pewne zaniechania zarzuca. Ten element, poza nadmierną prędkością,
    jest kluczowy w tej sprawie.

    > ze wyprzedzal z prawej na skrzyzowaniu podczas
    > gdy prawo w tej sytuacji to dopuszcza, to juz
    > zdecydowanie wykracza poza granice praworzadnosci.

    Przecież napisałem, że to już szczegół -- głównie właśnie dlatego tak to
    określiłem, bo mógł to zrobić. Wyprzedzanie na skrzyżowaniu, niezależnie po
    którym pasie, bez ogarnięcia sytuacji na skrzyżowaniu nie jest zgodne ani z
    PORD ani ze zdrowym rozsądkiem.

    --
    Pozdor Myjk

  • 80. Data: 2014-03-05 19:29:38
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu środa, 5 marca 2014 17:01:54 UTC+1 użytkownik Artur Maśląg napisał:

    > Nie, są stosowne przepisy, które takie rzeczy regulują, a z samego
    > PoRD dokładnie wynika jaki może być limit na poprzecznej...

    to moja wersja jest chyba wybrakowana ;) bo limitu podwyzszenia dla obszaru
    zabudowanego nie moge znalezc... ;)

    WS