  • 1. Data: 2010-12-08 19:07:07
    Temat: WD5000BEVT
    Od: quasi <s...@s...spamem.pogania>

    Witam,
    Jakieś dwa miesiące temu wsadziłem taki dysk do laptopa. Na wielu
    stronach piszą, że jest on bardzo cichy, natomiast po tym okresie
    użytkowania mogę stwierdzić, że jest on o wiele głośniejszy od dysku
    jaki był oryginalnie wsadzony (jakiś Hitachi 120GB sata 5400rpm).

    Dysk pracuje głośniej, ponadto jego praca jest nierównomierna - jakby co
    chwile przyspieszał i zwalniał. Czasem także zdarza się, że w ogóle się
    nie kręci (co akurat mi się podoba), niestety po chwili znowu się rozkręca.

    Wsadziłem zworkę która włącza reduced power spinup (dysk podobno wolniej
    startuje, co powoduje że w czasie rozruchu bierze mniejszy prąd - ważne
    przy pracy w obudowie usb) ale to chyba nie to, bo dysk pracuje tak samo
    jak dotąd.

    Czy ten model tak ma czy jest to kwestia zmiany ustawień dysku hdparmem?
    Drugie pytanie to czy dysk te ustawienia zapamięta? (W Linuksie mam
    hdparma dopisanego do skryptów startowych, natomiast w Windowsie to nie
    wiem jak to jest?)

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2010-12-09 08:24:36
    Temat: Re: WD5000BEVT
    Od: "gosmo" <t...@m...pl>

    Użytkownik "quasi" <s...@s...spamem.pogania> napisał w wiadomości
> [...]
    > Drugie pytanie to czy dysk te ustawienia zapamięta? (W Linuksie mam
    > hdparma dopisanego do skryptów startowych, natomiast w Windowsie to nie

    To co piszą na forach to są subiektywne odczucia użytkowników, dysk ten
    generuje prawie 30dB, hitachi 2.5" 5K320 (80GB-320GB) 26dB. Dodatkowo WDek o
    którym piszesz ma być energooszczędny dlatego szybko przechodzi w stan
    czuwania. Generalnie wszystko ok, tylko opierasz się na forach zamiast na
    specyfikacji i testach :-P

  • 3. Data: 2010-12-09 18:43:38
    Od: quasi <s...@s...spamem.pogania>

    W dniu 2010-12-09 09:24, gosmo pisze:
> [...]
    > WDek o którym piszesz ma być energooszczędny dlatego szybko przechodzi w
    > stan czuwania. Generalnie wszystko ok, tylko opierasz się na forach

    Teraz pytanie czy jest jakaś możliwość zmiany tego parametru (czas po
    którym przechodzi w stan czuwania) np. za pomocą hdparm'a?