  • 1. Data: 2010-12-07 09:53:58
    Temat: Czy administrator ma prawo znać hasła użytkowników poczty?
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    Odkryłem że w panelu postmastera po kliknięciu na konta użytkowników widać
    nie tylko nazwy ale także ich hasła.
    Jeżeli ktoś się włamie na konto postmastera jakiejś firmy to może narobić
    nie lada bigosu.
    Inną sprawa, pomijam fakt głupoty, ale często ludzie używają tego samego
    hasła lub tylko z jakąs zmienioną literką na innych kontach lub nawet jako
    hasła do banku itepe.
    Czy aby admin nie przesadził?

    Marek

  • 2. Data: 2010-12-07 10:05:43
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    Użytkownik "tarnus" <m...@l...de> napisał w wiadomości
> [...]
    > hasła lub tylko z jakąs zmienioną literką na innych kontach lub nawet jako

    Dopiesze tylko że program do obsługi poczty napisał sam admin, tak się
    chwalił i zrobił to (podgląd haseł) z myślą o właścicielach firm dla których
    świadczy usługi aby ci mieli pełny wgląd do kont jego pracowników.

    Marek

  • 3. Data: 2010-12-07 10:06:00
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "tarnus" <m...@l...de> napisał w wiadomości
    > Odkryłem że w panelu postmastera po kliknięciu na konta użytkowników widać
    > nie tylko nazwy ale także ich hasła.

    A co to za serwer pocztowy? Hasła powinny być zaszyfrowane z reguły,
    administrator co najwyżej może zmienić, ale nie podglądnąć. :-)

  • 4. Data: 2010-12-07 10:07:44
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "tarnus" <m...@l...de> wrote in message
> [...]
    > chwalił i zrobił to (podgląd haseł) z myślą o właścicielach firm dla
    > których świadczy usługi aby ci mieli pełny wgląd do kont jego pracowników.

    Takie rzeczy robi sie na prawach dostepu do skrzynek/folderow, niech juz ten
    admin wiecej programow lepiej nie pisze.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 5. Data: 2010-12-07 10:09:03
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "tarnus" <m...@l...de> napisał w wiadomości
    >
    > A co to za serwer pocztowy? Hasła powinny być zaszyfrowane z reguły,
    > administrator co najwyżej może zmienić, ale nie podglądnąć. :-)

    Tak. Tłumaczyłem mu że zawsze może zmienić hasło na inne ale nie ma prawa
    dowiedzieć się jakie było dotychczas.
    Niestety ale on "wie swoje"

    Marek

  • 6. Data: 2010-12-07 10:19:46
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "tarnus" napisał:

    > Tak. Tłumaczyłem mu że zawsze może zmienić hasło na inne ale nie ma prawa
    > dowiedzieć się jakie było dotychczas.
    > Niestety ale on "wie swoje"

    Ma prawo jeśli to jest w firmie i:

    - tak zażyczył sobie szef/własciciel
    - uzytkownicy zostali o tym powiadomieni

    A czy musisz korzystać z tego serwera? Nie możesz używać zewnętrznej
    skrzynki? Pewnie czegos nie wiem i z góry przepraszam jeśli pytania są bez
    sensu.

    Remek

  • 7. Data: 2010-12-07 10:39:18
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *tarnus* w wiadomości news:4cfe0436$0$22799$65785112@news.neostrada.pl
    napisał(a):
> [...]
    > Inną sprawa, pomijam fakt głupoty, ale często ludzie używają tego samego
    > hasła lub tylko z jakąs zmienioną literką na innych kontach lub nawet

    Mi kiedyś admin pokazał kartke A4 z hasłami do serwera, poczty wskazując
    pole przy moim nazwisku bym zapisał sobie hasło :) Jakby ktoś nie miał
    fotograficznej pamięci to karteczka leżała u admina. Przynajmniej zauważyłem
    że firma stosuje całkiem sensowną polityke jeśli chodzi o hasła, każdy z
    pracowników miał kombinacje malej, wielkiej litery, cyfre i jakieś znaki
    specjalne, hasła były przynajmniej długie i silne :)

    > Czy aby admin nie przesadził?

    Profesjonalizmem się z pewnościa nie wykazał :)

    Pozdr

  • 8. Data: 2010-12-07 10:48:35
    Od: jurski <j...@p...onet.pl>

    Jestem administratorem i NIE CHCĘ znać żadnych haseł.
    Przy użyciu konta niezgodnie z przeznaczeniem odpada argument: "to nie
    ja to on, nie tylko ja znałem hasło".
    Nie mam też możliwości podglądu haseł, mogę tylko zrobić reset i bardzo
    mi z tym dobrze.

    --
    jurski
    ---------------------------------------

  • 9. Data: 2010-12-07 11:08:19
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    Użytkownik "Remek" <d...@g...com> napisał w wiadomości

    > - tak zażyczył sobie szef/własciciel
    Nie czytasz. Właściciel firmy sobie tego nie życzy. To była inicjatywa
    admina który NIE PRACUJE W NASZEJ FIRMIE a ma także wgląd do naszych haseł.

    > - uzytkownicy zostali o tym powiadomieni

    Nikt nie został powiadomiony. Sprawa wyszła neidawno na jaw.

    > A czy musisz korzystać z tego serwera? Nie możesz używać zewnętrznej
    > skrzynki? Pewnie czegos nie wiem i z góry przepraszam jeśli pytania są bez
    > sensu.

    To twoje pytania sa bez sensu.
    Nie znasz sytuacji a się wypowiadasz jak byś tu był. Szef nie miał pojęcia
    że jego zaufany pracownik trzymający ważną korespondencję nie tą był jedyną
    osobą która miała wejście na konto. Mało tego szef tez ma swoje konto i
    okazało się że administrator (z firmy która świadczy nam usługi w tym
    zakresie) zna wszystkie hasła. Zarówno zaufanego pracownika jak i samego
    szefa. Pieron go wie kto jeszcze zna, może jego syn, żona, kochanka nieraz
    mieli okazję je także poznać.

    Marek

  • 10. Data: 2010-12-07 11:26:43
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-12-07, o godz. 12:08:19
    "tarnus" <m...@l...de> napisał(a):

> [...]
    > pracownika jak i samego szefa. Pieron go wie kto jeszcze zna, może
    > jego syn, żona, kochanka nieraz mieli okazję je także poznać.

    Załamię Cię. Mogę wejść na konto każdego z paru tysięcy użytkowników
    którzy mają konta na serwerach które serwisuję. Także do kont szefów.
    Nie znając nawet ich haseł. I tak może zrobić praktycznie każdy kto ma
    odpowiednie uprawnienia na serwerze pocztowym. Nawet nie znając haseł
    użytkowników bo to wcale nie jest potrzebne do czytania cudzej poczty.
    Jeśli ktoś dostanie się na moje konta na tych serwerach to uzyska taki
    dostęp - to jest kwestia poziomu zabezpieczeń, uprawnień i siły moich
    haseł. To że administrator nie wykorzystuję takich możliwości to sprawa
    zaufania, świadomości odpowiedzialności (także karnej) i odpowiedniej
    umowy o pracę. Jeśli zaś chodzi o jawną listę haseł to ja bym czegoś
    takiego nie zrobił - nie ma takiej potrzeby. Co więcej byłby to powód do
    powiadomienia odpowiedniego przełożonego że coś takiego istnieje w
    sytuacji gdy nie zostało to zlecone. Natomiast jeśli powstało to na
    życzenie szefa firmy (wcale nie musi chcieć by o tym wiedzieli
    pracownicy i robi to nieformalnie) to jest to dopuszczalne. O ile
    regulamin pracy czy regulamin korzystania z sieci coś takiego
    dopuszcza. Przy czym nie musi to być wcale klauzula wprost że dane są
    jawne ale np. taka że pracodawca ma możliwość wglądu do danych
    pracowników i że mail może być wykorzystywany wyłącznie do spraw
    służbowych. Ja w każdym razie w pierwszym rzędzie o zaistniałej
    sytuacji powiadomił bym szefa firmy.

    Zdrówko