    Date: Wed, 08 Dec 2010 20:07:07 +0100
    From: quasi <s...@s...spamem.pogania>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: WD5000BEVT

    Witam,
    Jakieś dwa miesiące temu wsadziłem taki dysk do laptopa. Na wielu
    stronach piszą, że jest on bardzo cichy, natomiast po tym okresie
    użytkowania mogę stwierdzić, że jest on o wiele głośniejszy od dysku
    jaki był oryginalnie wsadzony (jakiś Hitachi 120GB sata 5400rpm).

    Dysk pracuje głośniej, ponadto jego praca jest nierównomierna - jakby co
    chwile przyspieszał i zwalniał. Czasem także zdarza się, że w ogóle się
    nie kręci (co akurat mi się podoba), niestety po chwili znowu się rozkręca.

    Wsadziłem zworkę która włącza reduced power spinup (dysk podobno wolniej
    startuje, co powoduje że w czasie rozruchu bierze mniejszy prąd - ważne
    przy pracy w obudowie usb) ale to chyba nie to, bo dysk pracuje tak samo
    jak dotąd.

    Czy ten model tak ma czy jest to kwestia zmiany ustawień dysku hdparmem?
    Drugie pytanie to czy dysk te ustawienia zapamięta? (W Linuksie mam
    hdparma dopisanego do skryptów startowych, natomiast w Windowsie to nie
    wiem jak to jest?)

    Pozdrawiam,