  • 1. Data: 2010-12-08 12:42:38
    Temat: MB czy CPU - jak rozpoznać co padło
    Od: a-n-d-y <s...@m...nie>

    Jak rozpoznać co padło - płyta główna czy CPU. Starszy komp - nie mam
    tych elementów na podmianę; zasilacz i pamięci sprawdzone. Po
    uruchomieniu jest zasilanie - wiatraki, dyski i diody działają, ale
    nawet bios nie piszczy. Czy płyta z walniętym prockiem sygnalizuje to
    czy głucho i ciemno?
    Zresztą - jeśli to MB, w ciągu dwóch tygodni to w sumie 4 padnięta płyta
    - trzy różne komputery od różnych osób, objawy identyczne i po
    sprawdzeniu wychodziło na MB, po jej wymianie komputery chodzą jak trza.
    Epidemia jakaś czy co?

  • 2. Data: 2010-12-08 15:30:21
    Temat: Re: MB czy CPU - jak rozpoznać co padło
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    a-n-d-y pisze:

    > Epidemia jakaś czy co?

    ...pewnie ten sam zasilacz za kazdym razem ;)

    Pzdr, OMSON

    P.S. Wyjmij RAM i włącz komputer, powinno sygnalizować jego brak - jak
    nie, tzn że płyta padła tak na 90%.

  • 3. Data: 2010-12-11 21:38:42
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "a-n-d-y" <s...@m...nie> napisał w wiadomości
    > Jak rozpoznać co padło - płyta główna czy CPU. Starszy komp - nie mam tych
    > elementów na podmianę; zasilacz i pamięci sprawdzone.

    W większości przypadków pada płyta główna, raz chyba zdarzyło mi się, że
    padnięty był procesor i płyta jednocześnie. :-)
    W płycie głównej bodajże Asrocka na AMD padł tranzystor stabilizujący
    napięcie zasilające pamięci, po wymianie płyta dziła dalej już kilka lat.
    Padają też MOSFETy regulujące napięcie procesora. Trzeba wziąć miernik i
    pomierzyć napięcia. Czasami pada chipset (zimne luty). Czasami kondensatory
    trzeba wymienić. Jak ktoś się lubi bawić to można poszukać uszkodzenia, ale
    czy to się opłaca przy obecnych cenach podzespołów? ;-)