  • 1. Data: 2010-12-08 20:40:11
    Temat: nettop Zotac
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    Piszę to dla osób zaineresowanych kupnem nettopa.
    Właśnie sobie odpaliłem nettopa Zotac HD ID11 na Atomie 510 i jestem zbudowany.
    Kupiłem aby było taniej z energią, w porownaniu do mojego desktopa co w IDLE
    bierze 175W. Tu mam zużycie 25 W max podczas pracy z internetem. Nigdy nie było
    więcej niż 30W. Oczywiście to bez monitora (u mnie monitor 28W)
    Większość czasu przy komputerze spędzam przeglądając www toteż myślę, że to był
    dobry zakup. W dodatku - nawet na Viście SP2 chodzi zadowalająjco.
    Komfort pracy jest jak przy normalnym komputerze. To nie netbook. Tu mamy nasz
    wielki domowy ekran.
    Procesor ATOM 510 dwurdzeniwy i karta graf ION
    Instalacja z wielkimi problemami z przygotowanego Pendrajwa

  • 2. Data: 2010-12-08 21:12:58
    Temat: Re: nettop Zotac
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-12-08 21:40, Gil pisze:
> [...]
    > wielki domowy ekran.
    > Procesor ATOM 510 dwurdzeniwy i karta graf ION
    > Instalacja z wielkimi problemami z przygotowanego Pendrajwa
    Jakie problemy? Mi się wywalała instalka 7ki 32bit, zaraz po pokazaniu
    dysku (wykryty prawidłowo, partycje widzi prawidłowo) i próba
    formatowania lub pójścia dalej - wysypka z errorem typu 0x800000057.
    Przełączanie dysku w biosie IDE-compatible, IDE-native, AHCI... bez
    zmian. Próba nakarmienia driverami F6 - porażka całkowita. Okazało się
    że w usb-hub w monitorze miałem podpiętego pendrive (którego instalka 7
    nie widziała, ale bios widział). Po jego wyjęciu instalka poszła już bez
    problemów, w ahci.

    Jak ci odtwarza to coś mkv i inne 1080i ? Mi (przy rozdzielczości
    1920x1080 i filmie fullhd) potrafi przy niektórych filmach, w niektórych
    scenach mocniej dynamicznych "tak jakby zwalniać", wyraźnie klatkować
    jakby framerate było 5-10fps, ale równocześnie obciążenie cpu obu jąder
    jest małe (30-40% maks), obciązenie dysku szczątkowe, obciązenie sieci
    też (niezależnie czy odtwarzam z eth1Gbit, dysku wbudowanego, dysku na
    usb). Podobnie nawet klipy na youtube w fullhd zmaksymalizowany na
    fullscreen czasem tnie (mimo że ma już zbuforowany cały klip), ale to
    bym obwiniał flasha. Win7 32bit, 2GB ram, 32GB ssd, odtwarzacz
    multimedialny VLC lub MediaPlayerClasic-HomeCinema.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2010-12-08 21:13:57
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-12-08 21:40, Użytkownik Gil napisał:
> [...]
    > wielki domowy ekran.
    > Procesor ATOM 510 dwurdzeniwy i karta graf ION
    > Instalacja z wielkimi problemami z przygotowanego Pendrajwa

    Tak z ciekawości po jakim czasie używania non stop zwróci się
    jego koszt dzięki niskiemu poborowi mocy ?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-12-08 21:32:17
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    > Jak ci odtwarza to co&#197;&#8250; mkv i inne 1080i ? Mi (przy
    rozdzielczo&#197;&#8250;ci
    > 1920x1080 i filmie fullhd) potrafi przy nie

    Jeszcze nie probowałem. Ten komputer kupiłem do net-a
    Do filmów mam Xtramera i tam takie filmy idą bez problemów mimo, że tam jest
    marny procesor jakieś 400 - 600Mhz. Ale starczy bo specjalizowany i
    oprogramowanie pod linux.
    Do neta to jest dość dobrze. Nawet z flashem na 480p.

  • 5. Data: 2010-12-08 21:34:53
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    > Tak z ciekawo&#182;ci po jakim czasie u&#191;ywania non stop zwróci si&#234;
    > jego koszt dzi&#234;ki niskiemu poborowi mocy ?

    Jak sobie obliczyłem to póltora roku.

  • 6. Data: 2010-12-09 08:55:11
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Zaraz zaraz, a liczyles dysk i ram do tego? Z moich obliczen wynika, ze 2
    lata jesli przyjmiemy, ze uzywa 0 watt.

    --
    Pozdr

  • 7. Data: 2010-12-09 08:59:10
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Zaraz zaraz, a liczyles dysk i ram do tego? Z moich obliczen
    > wynika, ze 2 lata jesli przyjmiemy, ze uzywa 0 watt.

    Fajnie. A jakie podwyzki cen energii w tych wyliczeniach zalozyles? :)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 8. Data: 2010-12-09 09:32:27
    Od: "gosmo" <t...@m...pl>

    Użytkownik "Vituniu" <v...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Fajnie. A jakie podwyzki cen energii w tych wyliczeniach zalozyles? :)

    Od przyszłego roku z tego co wiem, urząd regulacji energetyki wymusił zniżkę
    cen energii o kilka procent ;)

  • 9. Data: 2010-12-09 09:50:30
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Nie, mam "kontrakt". Poza tym ma to swoiste wady jak zero rozbudowy,
    elastycznosci. Pewnie za rok ch*j Cie strzeli i kupisz nastepny a ten
    pogonisz za funta klakow, ja zas kupie Core Quad na grosze na ebayu kiedy
    rynek zaleja juz procesory 6-cio i 8-mio jadrowe ;)

    --
    Pozdr

  • 10. Data: 2010-12-10 12:18:30
    Od: Marx <M...@n...com>

    Tylko ten quad to bierze tyle mocy ze oszczędności energii nie będzie.
    Podobnie jak te wszystkie P4 ktore mozna za grosze kupic na allegro.
    Natomiast Atom jest fajny, bo są pod niego płyty z w miarę współczesnymi
    złączami, niekoniecznie itx. W zasadzie jak taki komputer sobie radzi z
    odtwarzaniem HD, a gier na nim się nie przewiduje, to starczy na długo
    Marx