  • 1. Data: 2010-12-07 12:45:21
    Temat: kiedyś było łatwiej, czyli co wybrać
    Od: "Michał M. Lechański" <m...@d...eu>

    Witam. Już dawno nie musiałem się interesować tym co wybrać, więc w
    nowych technologiach się po prostu nie wyznaję. Poradźcie proszę co
    wybrać dla osoby chcącej pracować z dźwiękiem i video w cenie do 3500 -
    4000 zł.
    Chodzi o kompletny komputer z monitorem. Jedynym wymaganiem będzie karta
    dźwiękowa z wejściem/wyjściem midi do podłączenia zewnętrznych klawiszy.
    Da się osiągnąć sensowną wydajność w obróbce dźwięku i video w tej cenie?
    Z góry dziękuję i pozdrawiam.

    --
    Mis'

  • 2. Data: 2010-12-07 14:08:42
    Temat: Re: kiedyś było łatwiej, czyli co wybrać
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 07-12-2010 o 13:45:21 Michał M. Lechański <m...@d...eu>
    napisał(a):

> [...]
    > Da się osiągnąć sensowną wydajność w obróbce dźwięku i video w tej cenie?

    Co rozumiesz pod pojęciem "obróbka dźwięku" - ripowanie CD do MP3 czy
    zabawa jakimiś DAW-ami?
    Radziłbym zasięgnąć języka na pl.rec.muzyka.bin
    A tam pewnie powiedzą, że budżet ciasny i ledwo starczy na soft. Ooops -
    NTG.

    A do MIDI to wystarczy port USB i dobry interfejs, nie mieszajmy do tego
    karty dźwiękowej...

    --
    Brak sygnaturki.

  • 3. Data: 2010-12-07 21:25:21
    Od: "Michał M. Lechański" <m...@d...eu>

    On 10-12-07 15:08, Sławek Maculewicz wrote:

    > Co rozumiesz pod pojęciem "obróbka dźwięku" - ripowanie CD do MP3 czy
    > zabawa jakimiś DAW-ami?

    To nie dla mnie maszyna, ale powiedziałbym raczej komponowanie, główne
    dwa programy, które będą w użyciu to Cubase i Sibelius. Plus, jak
    przypuszczam, coś do montażu.

    > Radziłbym zasięgnąć języka na pl.rec.muzyka.bin

    dziękuję.

    > budżet ciasny i ledwo starczy na soft.

    Soft już jest. Pytam tu bo chodzi tylko o hardware.

    > A do MIDI to wystarczy port USB i dobry interfejs, nie mieszajmy do tego
    > karty dźwiękowej...

    Nie czuję się fachowcem w tym temacie, ale w pracowni muzycznej
    instalowaliśmy w komputerach karty dźwiękowe z midi. Taki był wybór i
    zamówienie tych, co tego mieli używać. Oprogramowanie takie jak wyżej.

    Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź.

    --
    Mis'

  • 4. Data: 2010-12-08 07:29:31
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 07-12-2010 o 22:25:21 Michał M. Lechański <m...@d...eu>
    napisał(a):

> [...]
    > instalowaliśmy w komputerach karty dźwiękowe z midi. Taki był wybór i
    > zamówienie tych, co tego mieli używać. Oprogramowanie takie jak wyżej.

    Nie ma sprawy - nie znam się na obróbce dźwięku, więc tym chętniej
    zabieram głos...

    Popatrz na te wątki:

    https://groups.google.com/group/pl.rec.muzyka.bin/br
    owse_frm/thread/e9483879d8bb8ff5?hl=pl#

    https://groups.google.com/group/pl.rec.muzyka.bin/br
    owse_frm/thread/b1c5ef29c03f7704?hl=pl#

    Chociaż ja osobiście dałbym Intela i5-750, tańszą płytę główną, prostszą
    grafikę...
    W Komputroniku zestaw z monitorem 24" wyniósł ok. 3600 zł - bez interfejsu
    MIDI i karty dźwiękowej.
    --
    Brak sygnaturki.

  • 5. Data: 2010-12-11 18:31:45
    Od: "Michał M. Lechański" <m...@d...eu>

    On 10-12-08 08:29, Sławek Maculewicz wrote:

    > nie znam się na obróbce dźwięku, więc tym chętniej
    > zabieram głos...

    nie znam się więc piszę o tym, czego chcieli ci co się znają.

    dziękuję bardzo.

    --
    Mis'