eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyW pełni elektryczny samochód od Nissana
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 127

  • 61. Data: 2010-05-11 04:42:57
    Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JD" <j...@g...com> wrote in message
    news:ab63ddd4-763e-4a33-82bf-71b7ef3d9325@e34g2000pr
    a.googlegroups.com...
    > On May 9, 11:00 pm, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    >> Ładujesz w domu/garażu, z gniazdka
    >> sieciowego:http://blog.truecar.com/?p=2807
    >>
    >> Zasięg 160km. Co myślicie o tym pomyśle?
    >
    > Bardzo fajny samochod na miasto i jako drugi samochod w rodzinie.
    > Ciekawe jak bedzie spisywal sie w nim silnik. Dosc mocny (80kW,
    > 280Nm(!)) ale bez skrzyni.

    A widziałeś kiedyś napęd elektryczny wymagający skrzyni biegów?

    > Oznacza to, ze jego moc maksymalna da sie
    > wykorzystac tylko gdzies w okolicach 120km/h (zgaduje),

    A to oceniasz na podstawie silników benzynowych może?
    To robisz duży błąd...

    > predkosc
    > maksymalna jest stosunkowo niska (w/g katalogu 140km/h),

    ??? Na samochód miejski gdzie w mieście masz max 70km/h???

    > Co do ceny - jesli lapiesz sie na dofinansowanie to bierz.

    :-)

    Nie, dziękuję. Mam już dwa auta benzynowe.


  • 62. Data: 2010-05-11 07:07:28
    Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
    Od: JD <j...@g...com>

    On May 11, 11:42 am, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    >
    > A widziałeś kiedyś napęd elektryczny wymagający skrzyni biegów?

    Wymagajacy? Nie. Twierdze za to, ze kazdemu samochodowi elektrycznemu
    *przydalaby sie* chociaz 2-biegowa skrzynia.

    > > Oznacza to, ze jego moc maksymalna da sie
    > > wykorzystac tylko gdzies w okolicach 120km/h (zgaduje),
    >
    > A to oceniasz na podstawie silników benzynowych może?
    > To robisz duży błąd...

    Silnik synchroniczny ma (z grubsza) *staly* moment obrotowy w zakresie
    obrotow od 0 do "kolanka" nieco ponizej obrotow maks. Moc to moment x
    predkosc katowa wiec w takim silniku rosnie ona *proporcjonalnie* do
    obrotow i osiaga maksimum gdzies w okolicach "kolanka" charakterystyki
    momentu.

    Przy jednym przelozeniu obroty silnika przekladaja sie bezposrednio na
    predkosc pojazdu - stad wniosek jak powyzej.

    Fakt, silnik synchroniczny jest lepszy od silnika spalinowego (i stad
    pewnie pokusa by zaoszczedzic $500 na skrzyni biegow) ale gorszy od
    zestawu "silnik(dowolny)+skrzynia biegow", ktory to ma moment
    *odwrotnie proporcjonalny* do predkosci pojazdu.

    > > predkosc
    > > maksymalna jest stosunkowo niska (w/g katalogu 140km/h),
    >
    > ??? Na samochód miejski gdzie w mieście masz max 70km/h???

    Inne samochody miejskie jada szybciej. To ograniczenie wynika
    wylacznie z 1-biegowej "skrzyni biegow" - jest nieco za wolny na
    trase, nieco za szybki (czyt. slaby) na miasto.

    > > Co do ceny - jesli lapiesz sie na dofinansowanie to bierz.
    >
    > Nie, dziękuję. Mam już dwa auta benzynowe.

    To po co pytasz?

    JD


  • 63. Data: 2010-05-11 07:32:17
    Temat: Re: W pe?ni elektryczny samochód od Nissana
    Od: ALGI <a...@N...o2.pl>

    Dnia Mon, 10 May 2010 08:41:22 +0200, J.F. napisał(a):

    > Albo inaczej - to rownowartosc okolo 2 litrow paliwa.
    > Kto tankuje ponad 60l miesiecznie ?

    Ja... 100-120 L - dojazdy do pracy .. ot....
    A ponad 60L myślę że 80% pracowników mojej firmy ;)



  • 64. Data: 2010-05-11 08:44:55
    Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 10 May 2010 20:00:47 +0200, Jaroslaw Berezowski napisał(a):
    > Dnia Mon, 10 May 2010 10:04:06 +0000, Jacek Osiecki napisał(a):
    >> Coś od kilkunastu lat nie potrafi się rozwinąć
    > Z moich obserwacji wynika cos akurat przeciwnego, od kilkunastu lat
    > rozwoj wyraznie przyspieszyl, a od kilku - przyspieszyl rozwoj aku
    > trakcyjnych. Teraz jeszcze czas na spadek cen jednostkowych, bo na razie
    > to droga zabawa - z deczka za droga, i jedyny drogi element w EV to
    > wlasnie aku.

    Jakoś nie widzę tego przyspieszającego rozwoju. Nadal największy postęp np.
    czasu działania laptopów zawdzięczamy nie supermocnym ogniwom, tylko
    mniejszemu poborowi energii. I jak stary laptop 20 lat temu wytrzymywał 2-3
    godziny, tak supernowoczesny notebook (nie netbook, okrojony do granic
    możliwości) wytrzymuje w skrajnych przypadkach z 7-8 godzin... Przy postępie
    jaki mamy w elektronice - notebooki powinny chodzić na baterii z miesiąc :)

    Dlatego nadal uważam, że właśnie jeśli chodzi o magazynowanie energii
    elektrycznej to jesteśmy w baaaaardzo wczesnym stadium rozwoju. Sam popatrz
    - jedyna metoda magazynowania stosowana na dużą skalę to elektrownie
    szczytowo-pompowe. Beznadziejnie mało wydajne, ale i tak dużo lepsze niż nic.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    I don't want something I need. I want something I want.


  • 65. Data: 2010-05-11 09:20:10
    Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 10 May 2010 21:42:57 -0500, Pszemol <P...@P...com>
    wrote:

    > A widziałeś kiedyś napęd elektryczny wymagający skrzyni biegów?

    Blisko masz, obejrzyj sobie coś co się nazywa Tesla Roadster.
    Coś mu tam sterczy z tunelu środkowego, zgadniesz co to?

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 66. Data: 2010-05-11 10:37:39
    Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Pszemol pisze:

    >> Mamy gdzies w Polsce jakieś złoża prądu?? :)
    > Umiemy go w czysty dla środowiska sposób produkować.
    > Choćby za pomocą wiatraków.

    Tylko zastanow sie ile potrzeba wiatrakow zeby naladowac 100.000
    samochodow w ciagu doby. Kolejna utopia.


    Pozdrawiam
    Pawel


  • 67. Data: 2010-05-11 11:18:12
    Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    Pszemol pisze:
    > Ładujesz w domu/garażu, z gniazdka sieciowego:
    > http://blog.truecar.com/?p=2807
    >
    > Zasięg 160km. Co myślicie o tym pomyśle?

    mój laptop jak był nowy to na baterii trzymał 3..4h
    teraz ma 2 lata i trzyma godzinę, max 1,5...


  • 68. Data: 2010-05-11 13:19:32
    Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> wrote in message
    news:slrnhuhv77.jjg.joshua@tau.ceti.pl...
    > Jakoś nie widzę tego przyspieszającego rozwoju. Nadal największy postęp
    > np.
    > czasu działania laptopów zawdzięczamy nie supermocnym ogniwom, tylko
    > mniejszemu poborowi energii. I jak stary laptop 20 lat temu wytrzymywał
    > 2-3
    > godziny, tak supernowoczesny notebook (nie netbook, okrojony do granic
    > możliwości) wytrzymuje w skrajnych przypadkach z 7-8 godzin... Przy
    > postępie
    > jaki mamy w elektronice - notebooki powinny chodzić na baterii z miesiąc
    > :)

    Który nowoczesny laptop wytrzymuje na normalnej baterii 7-8 godzin?

    > Dlatego nadal uważam, że właśnie jeśli chodzi o magazynowanie energii
    > elektrycznej to jesteśmy w baaaaardzo wczesnym stadium rozwoju. Sam
    > popatrz
    > - jedyna metoda magazynowania stosowana na dużą skalę to elektrownie
    > szczytowo-pompowe. Beznadziejnie mało wydajne, ale i tak dużo lepsze niż
    > nic.
    >
    > Pozdrawiam,
    > --
    > Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    > I don't want something I need. I want something I want.


  • 69. Data: 2010-05-11 13:22:01
    Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JD" <j...@g...com> wrote in message
    news:cdb2d3bc-a747-4000-b61b-3bd49fa8c1df@11g2000prv
    .googlegroups.com...
    > Silnik synchroniczny ma (z grubsza) *staly* moment obrotowy w zakresie
    > obrotow od 0 do "kolanka" nieco ponizej obrotow maks. Moc to moment x
    > predkosc katowa wiec w takim silniku rosnie ona *proporcjonalnie* do
    > obrotow i osiaga maksimum gdzies w okolicach "kolanka" charakterystyki
    > momentu.
    >
    > Przy jednym przelozeniu obroty silnika przekladaja sie bezposrednio na
    > predkosc pojazdu - stad wniosek jak powyzej.
    >
    > Fakt, silnik synchroniczny jest lepszy od silnika spalinowego (i stad
    > pewnie pokusa by zaoszczedzic $500 na skrzyni biegow) ale gorszy od
    > zestawu "silnik(dowolny)+skrzynia biegow", ktory to ma moment
    > *odwrotnie proporcjonalny* do predkosci pojazdu.

    OK.

    >> > Co do ceny - jesli lapiesz sie na dofinansowanie to bierz.
    >>
    >> Nie, dziękuję. Mam już dwa auta benzynowe.
    >
    > To po co pytasz?

    Gdzie i o co ja się Twoim zdaniem pytam?
    Ja się pytam co sądzicie o pomyśle auta elektrycznego jako takiego,
    a nie w sensie "chce kupić auto, co myślicie o tym: xxx"...


  • 70. Data: 2010-05-11 19:28:23
    Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 10 May 2010 21:37:22 -0500, Pszemol <P...@P...com>
    wrote:

    >> Tak, tak Pszemciu. Bierze sie z nikąd (choć tak naprawdę to Zeus
    >> gromowładny go wytwarza -- czyli to Zeus jest źródłem).
    >
    > Kto napisał że bierze się z nikąd?

    Zacznijmy od tego, że nie jest źródłem. Po drugie prąd jest tak
    czysty, jak czyste są elektrownie oraz procesy produkcji i
    utylizacji akumulatorów.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 ... 13


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: