eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyW pełni elektryczny samochód od NissanaRe: W pełni elektryczny samochód od Nissana
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-1.dfn.de!ne
    ws.dfn.de!newsfeed.straub-nv.de!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!74.125.46.134.M
    ISMATCH!postnews.google.com!11g2000prv.googlegroups.com!not-for-mail
    From: JD <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
    Date: Mon, 10 May 2010 22:07:28 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 44
    Message-ID: <c...@1...googlegroups.com>
    References: <h...@p...onet.pl>
    <a...@e...googlegroups.com>
    <h...@p...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 210.230.131.28
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1273554448 8238 127.0.0.1 (11 May 2010 05:07:28 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Tue, 11 May 2010 05:07:28 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: 11g2000prv.googlegroups.com; posting-host=210.230.131.28;
    posting-account=ykyDQQoAAAAhPsUszGEocnuymGSS-tMU
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.2.4)
    Gecko/20100503 Firefox/3.6.4,gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2278927
    [ ukryj nagłówki ]

    On May 11, 11:42 am, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    >
    > A widziałeś kiedyś napęd elektryczny wymagający skrzyni biegów?

    Wymagajacy? Nie. Twierdze za to, ze kazdemu samochodowi elektrycznemu
    *przydalaby sie* chociaz 2-biegowa skrzynia.

    > > Oznacza to, ze jego moc maksymalna da sie
    > > wykorzystac tylko gdzies w okolicach 120km/h (zgaduje),
    >
    > A to oceniasz na podstawie silników benzynowych może?
    > To robisz duży błąd...

    Silnik synchroniczny ma (z grubsza) *staly* moment obrotowy w zakresie
    obrotow od 0 do "kolanka" nieco ponizej obrotow maks. Moc to moment x
    predkosc katowa wiec w takim silniku rosnie ona *proporcjonalnie* do
    obrotow i osiaga maksimum gdzies w okolicach "kolanka" charakterystyki
    momentu.

    Przy jednym przelozeniu obroty silnika przekladaja sie bezposrednio na
    predkosc pojazdu - stad wniosek jak powyzej.

    Fakt, silnik synchroniczny jest lepszy od silnika spalinowego (i stad
    pewnie pokusa by zaoszczedzic $500 na skrzyni biegow) ale gorszy od
    zestawu "silnik(dowolny)+skrzynia biegow", ktory to ma moment
    *odwrotnie proporcjonalny* do predkosci pojazdu.

    > > predkosc
    > > maksymalna jest stosunkowo niska (w/g katalogu 140km/h),
    >
    > ??? Na samochód miejski gdzie w mieście masz max 70km/h???

    Inne samochody miejskie jada szybciej. To ograniczenie wynika
    wylacznie z 1-biegowej "skrzyni biegow" - jest nieco za wolny na
    trase, nieco za szybki (czyt. slaby) na miasto.

    > > Co do ceny - jesli lapiesz sie na dofinansowanie to bierz.
    >
    > Nie, dziękuję. Mam już dwa auta benzynowe.

    To po co pytasz?

    JD

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: