  • 1. Data: 2010-05-09 16:00:16
    Temat: W pełni elektryczny samochód od Nissana
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Ładujesz w domu/garażu, z gniazdka sieciowego:
    http://blog.truecar.com/?p=2807

    Zasięg 160km. Co myślicie o tym pomyśle?

  • 2. Data: 2010-05-09 16:28:54
    Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
    Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>

    > Ładujesz w domu/garażu, z gniazdka sieciowego:
    > http://blog.truecar.com/?p=2807
    >
    > Zasięg 160km. Co myślicie o tym pomyśle?

    Myślę, że będzie ciężko z ogrzewaniem zimą i klimatyzacją latem. Uderzy
    po kieszeni w chwili zakupu i w momencie konieczności zakupu nowych
    akumulatorów. IMHO jedyny sensowny kierunek to napędy hybrydowe.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-05-09 17:31:23
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Pszemol wrote:
    > Ładujesz w domu/garażu, z gniazdka sieciowego:
    > http://blog.truecar.com/?p=2807
    >
    > Zasięg 160km. Co myślicie o tym pomyśle?

    IMO tylko i wyłącznie moda. Minie, jak kazda inna :)

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

  • 4. Data: 2010-05-09 20:13:37
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    > IMO tylko i wyłącznie moda. Minie, jak kazda inna :)

    Moda? Może i tak, ale hybrydy. Silnik elektryczny to potęga, za 20 lat nikt
    nie będzie już pamiętać o obecnych warczysmrodach :)

  • 5. Data: 2010-05-09 20:31:08
    Od: Rafał Grzelak <n...@d...com>

    kurdybanek wrote:

    > Moda? Może i tak, ale hybrydy. Silnik elektryczny to potęga, za 20
    > lat nikt nie będzie już pamiętać o obecnych warczysmrodach :)

    Nie silnik jest problemem, a sposob magazynowania energii do jego
    zasilania.
    Zdaje sie w ostatecznym rozrachunku utylizacja ogwniw wcale nie jest
    bardziej ekologiczna od jazdy warczysmrodem.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 6. Data: 2010-05-09 20:43:34
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    > Nie silnik jest problemem, a sposob magazynowania energii do jego
    > zasilania.
    > Zdaje sie w ostatecznym rozrachunku utylizacja ogwniw wcale nie jest
    > bardziej ekologiczna od jazdy warczysmrodem.

    Zgadza się, ale jestem przekonany, że to jest kwestia pierwszego kroku. Po
    jego wykonaniu wszystko pójdzie szybko z górki, technologia akunulatorów lub
    innych źródeł prądu rozwinie się błyskawicznie, jeśli będzie na to rynek.

  • 7. Data: 2010-05-09 22:09:17
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 9 May 2010 20:43:34 +0200, kurdybanek
    <k...@n...plt> wrote:

> [...]
    > innych źródeł prądu rozwinie się błyskawicznie, jeśli będzie na to rynek.

    A teraz to nie ma? Jest mnóstwo urządzeń, które wymagają
    mniejszych bądź większych akumulatorów.

    r.
    _____________

  • 8. Data: 2010-05-09 22:54:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RobertRędziak" <r...@g...wkurw.org> wrote in message

    > A teraz to nie ma? Jest mnóstwo urządzeń, które wymagają
    > mniejszych bądź większych akumulatorów.

    Jak sam widzisz, potrzeby w przypadku aku w samochodzie są inne
    niż np. w komórce czy laptopie, i obecnie produkowane aku ich
    nie spełniają najlepiej...

  • 9. Data: 2010-05-09 23:15:10
    Od: ALGI <a...@N...o2.pl>

    Dnia Sun, 9 May 2010 20:09:17 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):

    > A teraz to nie ma? Jest mnóstwo urządzeń, które wymagają
    > mniejszych bądź większych akumulatorów.
    >
    > r.

    Oprócz akumulatorów (w końcu te 160km na auto miejskie na dojazdy do pracy
    np. 20km w jedną stronę) jest OK.
    Problem jest z ładowaniem - target to tylko posiadacze domów którzy sobie
    pod gniazdko podepną. Potem bloki - jak jest garaż to może i się gniazdko
    znajdzie - kwestia rozliczenia prądu. Ale reszta trzyma samochód pod
    chmurką na ulicy i nie załaduje (chyba że przez okno rzuci kabel ;-)

    A ładowanie na "stacji paliw" w przypadku prądu to nie 120sekund tylko
    godziny..... w Wawie otworzyli gdzieśtam hucznie punkt ładowania a potem
    dodali że trzeba ładować 6 godzin.... dla kogo to? Ciekawostka ot tyle na
    razie...

  • 10. Data: 2010-05-09 23:25:06
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 9 May 2010 23:15:10 +0200, ALGI <a...@N...o2.pl>
    wrote:

> [...]
    > znajdzie - kwestia rozliczenia prądu. Ale reszta trzyma samochód pod
    > chmurką na ulicy i nie załaduje (chyba że przez okno rzuci kabel ;-)

    Do ładowania potrzebna jest infrastruktura, bo samochód to nie
    komórka czy wkrętarka akumulatorowa. Tu potrzeba naprawdę dużo
    energii. Nie każdy ma w domu trójfazowe przyłącze o bardzo
    konkretnej obciążalności.

> [...]
    > dodali że trzeba ładować 6 godzin.... dla kogo to? Ciekawostka ot tyle na

    I jeszcze długo będzie ciekawostką. Bo jedną z barier do
    upowszechnienia się jest stan naszej energetyki. Prąd do
    ładowania e-wózków nie bierze się z nikąd. Musi zostać
    wyprodukowany, a następnie przesłany. To oznacza kolejne
    elektrownie i rozbudowę sieci energetycznej, zwłaszcza tam,
    gdzie do tej pory nie było aż tak dużego zapotrzebowania na
    prąd.