-
71. Data: 2010-05-11 19:29:28
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Pszemol pisze:
> "DoQ" <p...@g...com> wrote in message
> news:hs8h2j$h16$1@mx1.internetia.pl...
>> Pszemol pisze:
>>
>>> Prąd jest czystym źródłem energii, benzyna czy olej napędowy - brudnym.
>>
>> Mamy gdzies w Polsce jakieś złoża prądu?? :)
>
> Umiemy go w czysty dla środowiska sposób produkować.
> Choćby za pomocą wiatraków.
Nie umiemy - energia z wiatraków jest dużo droższa niż energia ze
spalania paliw kopalnych. Do tego odbiorca energii nie ucieszy się na
wieść że dziś wieczór siedzi po ciemku, bo od jakiegoś czasu słabo wieje.
Do tego wpływ na środowisko takich farm jest ogromny.
Zajmowane przez elektrownie tereny to ogromne połacie wyłączone z
możliwości zamieszkania i z bardzo ograniczonym zastosowaniem w inny
sposób.
Przy farmie wiatrowej, to elektrownia węglowa wygląda jak mała
działeczka z malutką hałdą nieopodal.
I pamiętaj że cały ten teren na elektrownie wiatrową trzeba kupić, a za
to wszystko zapłacą odbiorcy energii.
-
72. Data: 2010-05-11 19:33:07
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Mon, 10 May 2010 21:34:27 -0500, Pszemol <P...@P...com>
wrote:
> Umiemy go w czysty dla środowiska sposób produkować.
> Choćby za pomocą wiatraków.
LOL.
Przede wszystkim każdy kW enerii wyprodukowanej za pomocą
wiatraka wymaga zabezpieczenia w postaci kolejnego kW
pozyskiwanego konwencjonalnych źródeł prądu, bo wiatr nie zawsze
wieje. Szczególnie w Polsce.
Po drugie wiatraki są drogie, po trzecie szpecą krajobraz, po
czwarte hałasują, po piąte zabijają ptaki, po szóste duże farmy
wiatrowe mogą zakłócać przepływ mas powietrza.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
73. Data: 2010-05-11 19:39:00
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Mon, 10 May 2010 18:12:28 -0500, Pszemol <P...@P...com> wrote:
> Bo każda nowa technologia potrzebuje czasu aby się zadomowić
> i początki zawsze są trudne bo ilości produkcji małe i ceny nie są
> masowe, a więc wysokie. Jeśli akumulatory do Volta czy Leaf
> będzie się robić w Chinach w milionach sztuk to będą tanie.
A syf odprowadzany do środowiska, bez żadnej utylizacji bo
chińczycy się w takie pierdy nie bawią, będzie po tysiąckroć
groźniejszy od mitycznego tlenku węgla(IV), którym straszą nas
ekologiści-onaniści.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
74. Data: 2010-05-11 20:23:29
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: DoQ <p...@g...com>
Pszemol pisze:
> Który nowoczesny laptop wytrzymuje na normalnej baterii 7-8 godzin?
Sony Vaio
Pozdrawiam
Pawel
-
75. Data: 2010-05-11 21:07:50
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: Jarek <j...@n...pl>
Pszemol pisze:
>
> O jakiej to brakującej technologii mówisz?
>
Obecnie na rynku nie ma żadnego, seryjnie produkowanego i dostępnego
samochodu elektrycznego (jeśli nie liczyć Melexa :) ).
Pomysły typu Nissan Leaf, Chevrolet Volt, czy Dodge Circuit EV to
dopiero prototypy. Wynika to właśnie z tego że do tej pory brakowało
technologii. Zanim te samochody staną się popularne, czyli kiedy ta
technologia się upowszechni, minie jeszcze 5-10 lat.
> Nissan Leaf ma zasięg 160km na pojedynczym ładowaniu, nie 60km.
> Po drugie - ile robisz kilometrów dziennie? Większość kierowców nie
> jeździ w trasy, używa samochodu do wyjazdów lokalnych "do pracy"
> lub na zakupy... Wiele rodzin ma już dwa samochody, jeden z nich
> mógłby zająć rolę samochodu miejskiego, właśnie do celów lokalnych
> podróży o zasięgu 160km dziennie. Zwłaszcza gdyby się okazało że
> kilometr przejechany takim samochodem kosztuje 2 grosze...
Masz rację, ale Nissan Leaf to przyszłość. Być może pod koniec roku
można będzie go kupić w USA. W planach dla rynku globalnego jest na
2012. Dostępne obecnie niskoseryjne czy prototypowe rozwiązania typu
G-Wizz mają znacznie mniejszy zasięg.
>> Myślę że w najbliższych latach należy się spodziewać rozwoju rozwiązań
>> hybrydowych typu plug-in takich jak Chevrolet Volt, gdzie źródłem
>> energii jest wciąż paliwo kopalne. W takich rozwiązaniach sprawność może
>> być nawet o 50% wyższa niż w klasycznym samochodzie z silnikiem
>> spalinowym przy stosunkowo niskiej cenie tego rozwiązania.
>
> Chevy Volt ma być *znacznie* droższy od Nissana Leaf.
Tak, ale to zupełnie inna klasa. Chevy Volt
ma o połowę mocniejszy silnik i może jeździć tylko na benzynie.
Zasięg Volta to ponad 1000km. To jest samochód funkcjonalnie
odpowiadający zwykłym samochodom spalinowym.
Pozdrawiam
Jarek
-
76. Data: 2010-05-11 22:59:27
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>
Dnia Tue, 11 May 2010 17:39:00 +0000, Robert Rędziak napisał(a):
> A syf odprowadzany do środowiska, bez żadnej utylizacji bo chińczycy
> się w takie pierdy nie bawią, będzie po tysiąckroć groźniejszy od
> mitycznego tlenku węgla(IV), którym straszą nas ekologiści-onaniści.
Nie wiem jak Leaf, ale VOLT nie bedzie w Chinach robiony, bo na to GM nie
dostanie dofinansowania. Wszystko, wliczajac ogniwa battpacka, w USA.
--
Jaroslaw "jaros" Berezowski
-
77. Data: 2010-05-12 00:59:54
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Mon, 10 May 2010 21:36:55 -0500, Pszemol napisał(a):
> Wbrew pozorom generacja prądu w elektrowni daje mniej
> śmieci na jednostkę energii niż spalanie benzyny w samochodzie
> i marnowanie większości ciepła jakie silnik produkuje...
Tak? To policz sobie:
Sprawność klasycznej elektrowni węglowej, to 25%. Na przesyle tracisz
kolejne 10%. Teraz sprawnośc akumulatorów, to około 60%.
W sumie - 0,25*0,9*0,6=13,5% sprawności.
Silnik Diesla ma około 40-45%....
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
78. Data: 2010-05-12 01:01:22
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Mon, 10 May 2010 23:24:20 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>> Z drugiej strony - problemem współczesnych elektrowni są dobowe zmiany
>> zapotrebowania na energię.
>> Zakąłdając, że większosc aut jeździ w dzień, a ładuje się w nocy, to
>> nierównomierności poboru mocy zostałyby dość mocno zniwelowane.
>
> Ale z kolei sieć przesyłowa musi być przystosowana do szczytowego zużycia.
Które obecnie wystepuje w dzień, a w nocy ta siec się marnuje.
Po to własnie elektrownie szczytowo-pompowe oraz zachęcanie do większego
zużycia w nocy (liczniki dwutaryfowe).
> A tu nietrudno sobie wyobrazić co się będzie działo w jakieś długie
> weekendy i tym podobne okazje wyjazdowe, jak rano naród ruszy w trasę, a
> po kilku godzinach zatrzyma się na przerwę i zacznie ładować akumulatory.
Energetycy się ucieszą.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
79. Data: 2010-05-12 01:03:51
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Mon, 10 May 2010 22:07:28 -0700 (PDT), JD napisał(a):
> Przy jednym przelozeniu obroty silnika przekladaja sie bezposrednio na
> predkosc pojazdu - stad wniosek jak powyzej.
Wiesz, jednak lokomotywy elektryczne nie mają skrzyń biegów.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
80. Data: 2010-05-12 08:37:55
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-05-10, Pszemol <P...@P...com> wrote:
> Zwłaszcza gdyby się okazało że
> kilometr przejechany takim samochodem kosztuje 2 grosze...
Tak to tylko w Erze :)
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski