-
51. Data: 2010-05-10 23:28:54
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Tomasz Pyra pisze:
>> Z drugiej strony - problemem współczesnych elektrowni są dobowe zmiany
>> zapotrebowania na energię. Zakąłdając, że większosc aut jeździ w
>> dzień, a ładuje się w nocy, to
>> nierównomierności poboru mocy zostałyby dość mocno zniwelowane.
>
> Ale z kolei sieć przesyłowa musi być przystosowana do szczytowego zużycia.
>
Ale widzę też jeden największy pozytyw pojawienia się takich alternatyw.
Bo najprostszym sposobem na uniknięcie problemów z dostarczaniem energii
elektrycznej (lub ich znacznym podniesieniem jej ceny żeby ograniczyć
zużycie), będzie obniżenie akcyzy na paliwa płynne :)
-
52. Data: 2010-05-10 23:47:21
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>
Dnia 10.05.2010 Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> napisał/a:
> On Mon, 10 May 2010 21:52:02 +0200, Adam 'Chloru' Drzewososki
><k...@c...net> wrote:
>
>>> Na Olimpie. Cholera. To nie w Polsce ;)
>>
>> Grecja... ale tam teraz kryzys... ;)
>
> Znaczy że co? W Zeusa też rzucają koktajlami mołotowa? ;)
Nie ... skoro kryzys to Zeus zjadł Minotaura a Syzyf dostał w końcu
nadgodziny ;)
--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net
-
53. Data: 2010-05-11 01:00:31
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Jarek" <j...@n...pl> wrote in message
news:4be873e1$0$19162$65785112@news.neostrada.pl...
> kogutek pisze:
>
>> wyjątkiem szejków. To jak to jest dobre to dlaczego tego jeszcze nie ma.
>> Według
>> mnie nie ma bo nie ma skąd brać prądu. Jak wiesz to napisz jaka jest moc
>
> Producenci samochodów nie zastanawiają się nad tym skąd wziąć prąd.
> Samochodów elektrycznych nie ma, bo nie ma jeszcze odpowiedniej
> technologii.
> Tzn. technologia już się pojawia, ale do czasu aż się upowszechni minie
> sporo czasu.
O jakiej to brakującej technologii mówisz?
> Jak na razie perspektywa używania samochodu którym można
> dziennie przejechać 60km a potem trzeba go ładować 10h oznacza
> że taki samochód jest bardziej zabawką niż przedmiotem użytkowym.
Nissan Leaf ma zasięg 160km na pojedynczym ładowaniu, nie 60km.
Po drugie - ile robisz kilometrów dziennie? Większość kierowców nie
jeździ w trasy, używa samochodu do wyjazdów lokalnych "do pracy"
lub na zakupy... Wiele rodzin ma już dwa samochody, jeden z nich
mógłby zająć rolę samochodu miejskiego, właśnie do celów lokalnych
podróży o zasięgu 160km dziennie. Zwłaszcza gdyby się okazało że
kilometr przejechany takim samochodem kosztuje 2 grosze...
> Myślę że w najbliższych latach należy się spodziewać rozwoju rozwiązań
> hybrydowych typu plug-in takich jak Chevrolet Volt, gdzie źródłem
> energii jest wciąż paliwo kopalne. W takich rozwiązaniach sprawność może
> być nawet o 50% wyższa niż w klasycznym samochodzie z silnikiem
> spalinowym przy stosunkowo niskiej cenie tego rozwiązania.
Chevy Volt ma być *znacznie* droższy od Nissana Leaf.
-
54. Data: 2010-05-11 01:12:28
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"kogutek" <k...@v...pl> wrote in message
news:3461.0000259b.4be7e1f6@newsgate.onet.pl...
>> "kogutek" <k...@o...pl> wrote in message
>> news:3461.0000255e.4be729b5@newsgate.onet.pl...
>> > poważny problem. W tej chwili prądu jest na styk. Ani w Europie ani w
>> > Ameryce w
>> > tej chwili, a podejrzewam że w przeciągu najbliższych 10 lat, systemy
>> > energetyczne nie zniosą 2 razy większego zużycia prądu. Przy masowej
>> > produkcji samochodów elektrycznych zapotrzebowanie na prąd może
>> > wzrosnąć i 10 razy w przeciągu 10 lat.
>>
>> Czy możesz przytoczyć tu obliczenia jakie Cię do tych wniosków
>> doprowadziły?
>>
>> > Przemysł samochodowy jest w stanie za rok zaspokoić
>> > wszystkie potrzeby na samochód całkowicie elektryczny. Ale tego nie
>> > zrobią
>> > bo
>> > popyt ograniczy możliwość zdobycia prądu do ładowania akumulatorów.
>>
>> Skąd te dane? Czy sam na to wpadłeś?
>>
>> > Jak przeczytasz na Onecie że uruchomiono pierwszą przemysłową
>> > elektrownię
>> > termojądrową to za 10 lat samochód elektryczny stanie się widoczny na
>> > ulicach.
>>
>> Samochody elektryczne będą już w tym roku widoczne na ulicach...
>>
> Jak by się kto pytał to są widoczne na ulicach od bardzo dawna. W Polsce z
> trzy
> sztuki. To nie ten rząd wielkości. Widoczne to znaczy że co 10 będzie
> elektryczny. Na prądzie znam się bardzo dobrze. Ale nie mam zielonego
> pojęcia
> ile go jest na przykład w Polsce i jakie są rezerwy w jego produkcji.
> Skoro
> bronisz swojego zdania to masz na pewno te dane. Przedstaw je. Jeśli mnie
> przekonają to przyznam Ci rację. Żebyś nie miał wrażenia że stosuję
> spychologię
> i chcę się wykpić to napiszę skąd wziąłem dane. Z obserwacji tego co się
> dzieje
> za oknem.
Śmieszny jesteś... Z obserwacji tego co się dzieje u Ciebie za oknem wiesz
że prądu jest na styk??? Żartujesz chyba... Z obserwacji za oknem wiesz,
że zapotrzebowanie na prąd wzrośnie 10 razy?? Po prostu wyssałeś to
z palca.
Ja tu niczego nie "bronię", po prostu przedstawiłem notkę o samochodzie.
To Ty atakujesz sprawiając wrażenie że masz do tego dane - tymczasem
danych nie masz, wyssałeś swoje obawy z palca u nogi.
> W Ameryce na przykład energetyka uskuteczniła śliczny pad bo ludzie
> włączyli klimatyzatory.
???
Znów coś z palca wysysasz?
> W Europie wycofali zwykłe żarówki i promują takie co
> pobierają 1/4 mocy starych. Pan Telewizor twierdził że jak wszystkie
> gospodarstwa domowe w Europie przejdą na nowe żarówki to w rezerwie
> zostanie moc
> jaką wytwarza energetyka w Bułgarii. Kiedy używa się światła w domu?
> Wieczorem i
> w nocy. Czyli wtedy kiedy niby istnieją duże rezerwy mocy. Jeśli by były
> to w
> życiu nikt normalny nie wprowadzał by administracyjnie ograniczania jej
> poboru.
Pleciesz trzy po trzy. Ogranicza się energię elektryczną bo czerpie się ją
przeważnie ze spalania paliw kopalnych. Rezerwy mocy to jedno, a ilość
dymu i CO2 wypuszczanego przez kominy to druga sprawa... Żarówki
wymienia się aby wypuszczać mniej CO2 do atmosfery a nie dlatego, że
elektrownie wysiadają z przeciążenia w nocy, gdy właśnie ani przemysł
nie pobiera ogromnych ilości mocy ani klimatyzatory nie pracują tak
energicznie jak w południe...
> Bo budżety państw i przedsiębiorstwa produkujące prąd mniej zarabiają.
> Elektryczny samochód to nie lodówka ani nawet klimatyzator. W litrze
> paliwa jest
> jakieś 10kWh. Jak masz auto co pali 8 litrów i codziennie robisz 20
> kilometrów
> to potrzebujesz z 20kWh z paliwa, albo z 10kWh z prądu. Rozkładając to na
> 10
> godzin ładowania wyjdzie że wprowadzisz dodatkowe obciążenie 1kW. Niby
> niewiele
> ale i podany przebieg też jest z dolnej półki. Co z takimi co robią 50
> albo 100
> kilometrów dziennie. Oni potrzebują odpowiednio 40 kWh z paliwa lub 20kWh
> z
> prądu i 80kWh z paliwa i 40kWh z prądu.
A co z tymi, co robią 5km dziennie?
Sam ze sobą pięknie polemizujesz :-)
> Nie ma żadnej gwarancji że ładowanie będzie tylko w nocy.
> Ładować będą wtedy kiedy będą potrzebowali.
Ale czemu Ciebie o to głowa boli ile ktoś chce płacić za ładowanie auta?
Jak będzie ładował z drogiej taryfy to zapłaci więcej niż w nocy... nie
Twoja sprawa.
> Nie twierdzę że prądu już brakuje. Komputer mi działa,
> lodówka się przed chwilą włączyła. Według mnie prądu jest na styku.
I wiesz to bo spoglądasz za okno :-))))
> To jak to jest dobre to dlaczego tego jeszcze nie ma.
Bo każda nowa technologia potrzebuje czasu aby się zadomowić
i początki zawsze są trudne bo ilości produkcji małe i ceny nie są
masowe, a więc wysokie. Jeśli akumulatory do Volta czy Leaf
będzie się robić w Chinach w milionach sztuk to będą tanie.
> Według mnie nie ma bo nie ma skąd brać prądu.
I wiesz to, bo spoglądasz za okno :-))))
> Jak wiesz to napisz jaka jest moc wszystkich elektrowni w Polsce.
> Jakie jest zużycie między godz 6 a 16 a jakie między 16 a 6.
Ty nie wiesz?
A pisałeś że jest na styk...
Proponuję abyś odrobił dobrze zadanie domowe i to obliczył
i napisał nam czy jest na styk czy nie jest na styk i dlaczego :-)
> Z tego da się oszacować dla ilu samochodów wystarczy prądu. Jeśli
> mnie przekonasz to nie będę pisał że brakuje prądu. Dla mnie to
> żaden wstyd przyznać komuś rację jeśli ją ma.
Najpierw ty mnie przekonaj że jest na styk, bo Ci się to nie udało jeszcze
:-)
Wtedy jak mnie przekonasz to Ci przyznam rację że brakuje prądu :-)
Dla mnie to żaden wstyd przyznać komuś rację jeśli ją ma. :-D
-
55. Data: 2010-05-11 01:15:54
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
news:4be87982$0$2587$65785112@news.neostrada.pl...
> Tak samo na szczyt porannego zużycia prądu nałożą się ludzie którzy dojadą
> autem do pracy i tam będą chcieli się podładować żeby potem wrócić do
> domu.
Dojeżdzasz autem do pracy więcej niż 80km w jedną stronę?
Bo to auto ma zasięg 160km na jednym ładowaniu...
-
56. Data: 2010-05-11 04:28:56
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> wrote in message
news:slrnhufb2f.kb5.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
ho.pl...
> On 2010-05-10, Pszemol <P...@P...com> wrote:
>
>>> Benzyna jest droga, bo są na nią wysokie podatki, prąd jest względnie
>>> tani, bo takich podatków nie ma.
>>
>> Prąd jest czystym źródłem energii, benzyna czy olej napędowy - brudnym.
>
> Prąd nie jest *źródłem* energii...
Z punktu widzenia samochodu, jest...
Równie dobrze mógłbyś argumentować, że ropa naftowa też
nie jest źródłem tylko Słońce jest źródłem a ropa przechowalnią.
-
57. Data: 2010-05-11 04:33:33
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
news:4be7ba6c$0$19162$65785112@news.neostrada.pl...
> Pszemol pisze:
>
>>> Pierwsze o czym należy pamiętać, to to że dzisiejsza potencjalna
>>> opłacalność samochodu zasilanego prądem wynika głównie z obecnie
>>> obowiązujących podatków.
>>
>> No i bardzo dobrze, bo o to właśnie chodzi...
>
> Tyle że to jest pewne sztuczne ograniczenie które nie wynika z techniki, a
> widzimisia jakiegoś posła - widzimisia które może się w każdej chwili
> zmienić.
Od kiedy to głos jednego posła decyduje o zmianie prawa?
Chyba zgodziła się na to WIĘKSZOŚĆ posłów, nie?
Zapomniałeś jak działa demokracja? Posłowie nas reprezentują.
Nie lekceważ więc sobie opinii posłów tylko ich zmień jeśli
Ciebie nie reprezentują.
> Analogicznie jak LPG - niby 2x tańsze, a jednak jakoś światowa motoryzacja
> się nie przestawia. Po prostu sprawa pozostanie tańsza tak długo jak jest
> niszowa i ma politycznych stronników.
Światowa motoryzacja to co masz na myśli?
Nie ma LPG w Europie zachodniej?
Bo to, że w USA nie ma to chyba nikogo nie dziwi, przy ich cenach
paliwa nie ma motywacji do drogiej przeróbki auta...
>>> Benzyna jest droga, bo są na nią wysokie podatki, prąd jest względnie
>>> tani, bo takich podatków nie ma.
>>
>> Prąd jest czystym źródłem energii, benzyna czy olej napędowy - brudnym.
>
> Prąd jest jedynie nośnikiem tej energii.
Tak samo jak benzyna.
> Energii która musi być wyprodukowana gdzieś indziej i przetransportowana
> do samochodu.
Dokładnie tak jak benzyna. Bo nie zapominasz o odwiertach ropy,
rafineriach, cysternach, stacjach benzynowych, itp...
-
58. Data: 2010-05-11 04:34:27
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"DoQ" <p...@g...com> wrote in message
news:hs8h2j$h16$1@mx1.internetia.pl...
> Pszemol pisze:
>
>> Prąd jest czystym źródłem energii, benzyna czy olej napędowy - brudnym.
>
> Mamy gdzies w Polsce jakieś złoża prądu?? :)
Umiemy go w czysty dla środowiska sposób produkować.
Choćby za pomocą wiatraków.
-
59. Data: 2010-05-11 04:36:55
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> wrote in message
news:hs96dh$2k6$2@news2.ipartners.pl...
> Pszemol pisze:
>
>> Prąd jest czystym źródłem energii, benzyna czy olej napędowy - brudnym.
>
> Media to potęga, każdą bzdurę potrafią wepchnąć do głowy...
Wbrew pozorom generacja prądu w elektrowni daje mniej
śmieci na jednostkę energii niż spalanie benzyny w samochodzie
i marnowanie większości ciepła jakie silnik produkuje...
Jak myślisz, czemu faworyzuje się w dużych miastach tramwaje
zamiast autobusów? Czemu faworyzuje się kolej elektryczną od
spalinowej? Właśnie dlatego że napęd elektryczny jest czysty.
Nie ciągniesz smrodu za sobą i nie spalasz nieefektywnie w małych
silniczkach rozpraszając większość energii do atmosfery...
-
60. Data: 2010-05-11 04:37:22
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
RobertRędziak" <r...@g...wkurw.org> wrote in message
news:slrnhug92o.3th.rekin@drapak.wkurw.org...
> On Sun, 9 May 2010 21:02:57 -0500, Pszemol <P...@P...com>
> wrote:
>
>> Prąd jest czystym źródłem energii, benzyna czy olej napędowy - brudnym.
>
> Tak, tak Pszemciu. Bierze sie z nikąd (choć tak naprawdę to Zeus
> gromowładny go wytwarza -- czyli to Zeus jest źródłem).
Kto napisał że bierze się z nikąd?