  • 91. Data: 2010-05-12 23:39:41
    Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Krzysiek Kielczewski pisze:

    > Za to w elektrowniach chyba są lepsze filtry, nie?

    Chyba od tych z FAPem juz nie:)

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 92. Data: 2010-05-13 03:57:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "DoQ" <p...@g...com> wrote in message

    > No to ewidentnie nie twoj.

    No to podasz model tego Vaio o którym Ty myślałeś czy wolisz
    być tajemniczy ale niewiarygodny?

  • 93. Data: 2010-05-13 15:45:50
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 11 May 2010 06:19:32 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Który nowoczesny laptop wytrzymuje na normalnej baterii 7-8 godzin?

    Heh... nie wiem. Założyłem, że może jakieś są ;)
    A skoro nie ma... to tym gorzej to świadczy o rozwoju technologii
    przechowywania energii elektrycznej.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 94. Data: 2010-05-14 12:00:42
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Pszemol pisze:

    > No to podasz model tego Vaio o którym Ty myślałeś czy wolisz
    > być tajemniczy ale niewiarygodny?

    Chociazby VAIO z serii Y.
    Obaj macie 2 lewe ręce, czy Sony utajniło dane techniczne?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 95. Data: 2010-05-15 05:23:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "DoQ" <p...@g...com> wrote in message

    > Chociazby VAIO z serii Y.
    > Obaj macie 2 lewe ręce, czy Sony utajniło dane techniczne?

    Ale dlaczego ja miałbym przegrzebywać witrynę Soniego
    i szukać czegoś tylko dlatego że Tobie się nie chciało napisać?
    Jak już robisz argument który jest wieloznaczny to nie
    wymagaj od innych pracy :-)

    p.s.
    seria X ma nawet dłuższą maksymalną pracę do 14 godzin.
    Ale ta seria jest na procku Atom, a to nie jest demon szybkości...

  • 96. Data: 2010-05-15 11:22:08
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Pszemol pisze:

    > Ale dlaczego ja miałbym przegrzebywać witrynę Soniego
    > i szukać czegoś tylko dlatego że Tobie się nie chciało napisać?
    > Jak już robisz argument który jest wieloznaczny to nie
    > wymagaj od innych pracy :-)

    Ale to Ty chcesz udowodnic ze sie myle.

    > seria X ma nawet dłuższą maksymalną pracę do 14 godzin.
    > Ale ta seria jest na procku Atom, a to nie jest demon szybkości...

    Nie myslalem akurat o atomach.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 97. Data: 2010-05-15 15:05:49
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 12 May 2010 09:08:52 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Za to w elektrowniach chyba są lepsze filtry, nie?

    Niby lepsze, za to mają gorsze paliwo. Popioły są radioaktywne do tego...

    --
    ___________ (R)

  • 98. Data: 2010-05-15 15:09:15
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 12 May 2010 05:49:55 -0700 (PDT), JD napisał(a):

    > Za Wikipedia:
    > "Typical thermal efficiency for electrical generators in the industry
    > is around 33% for coal and oil-fired plants, and up to 50% for
    > combined-cycle gas-fired plants [3]."

    Generator 33%. A elektrownia to nie tylko generator. Potrzeby własne,
    straty na transformacji napięcia wyściowego i wiele innych.
    A jak doliczysz koszty energetyczne pozyskania i przewiezienia paliwa, to
    już poniżej 20% spada...

    > Na "pelnym gazie", optymalnych obrotach (obciazeniu) i pewnie
    > testowany w niskiej temperaturze. I to nie kazdy diesel tylko taki z
    > turbina, intercoolerem i czymkolwiek w nie teraz wsadzaja.

    Nie. Klasyczny, trakcyjny diesel.

    > bardzo wydajny. Gdyby na rynku byl dostepny samochod elektryczny z
    > malym (<1l), efektywnym (>30% *srednio*) i dobrze wytlumionym
    > generatorem na silniku Diesla to sam chetnie bym taki kupil. A ludzie
    > od baterii, ogniw paliwowych itp mogliby w tym czasie na spokojnie
    > udoskonalac swoje wynalazki.

    To już lepiej ogniwa paliwowe.

    --
    ___________ (R)

  • 99. Data: 2010-05-15 15:10:09
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 12 May 2010 22:41:57 +0200, DoQ napisał(a):

    > No to ewidentnie nie twoj.

    To mój stareński T23 3,5 godziny wytrzymuje ;)

    --
    ___________ (R)

  • 100. Data: 2010-05-15 15:11:27
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 12 May 2010 08:37:04 -0700 (PDT), JD napisał(a):

    > Silniki pradu stalego w konfiguracji szeregowej maja moment obrotowy z

    Wiesz, lokomotywy nieco nowsze niż z lat 60 ub. wieku mają silniki
    asynchroniczne, klatkowe.
    Naprawdę.

    Odkąd elektronika dużych mocy weszła do użycia, to naturalna
    charakterystyka silnika przestała mieć jakiekolwiek znaczenie.

    --