-
81. Data: 2010-05-12 08:38:56
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-05-10, Pszemol <P...@P...com> wrote:
>> Tak samo na szczyt porannego zużycia prądu nałożą się ludzie którzy dojadą
>> autem do pracy i tam będą chcieli się podładować żeby potem wrócić do
>> domu.
>
> Dojeżdzasz autem do pracy więcej niż 80km w jedną stronę?
> Bo to auto ma zasięg 160km na jednym ładowaniu...
A po włączeniu ogrzewania bądź klimy?
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
82. Data: 2010-05-12 08:57:39
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-05-10, Pszemol <P...@P...com> wrote:
> Śmieszny jesteś... Z obserwacji tego co się dzieje u Ciebie za oknem wiesz
> że prądu jest na styk??? Żartujesz chyba...
Niestety tu akurat ma rację, pogooglaj, pierwszy link z brzegu:
http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/fa
talny;stan;energetyki;bedziemy;importerem;pradu,73,0
,384585.html
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
83. Data: 2010-05-12 08:58:37
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-05-11, Pszemol <P...@P...com> wrote:
>>> Prąd jest czystym źródłem energii, benzyna czy olej napędowy - brudnym.
>>
>> Mamy gdzies w Polsce jakieś złoża prądu?? :)
>
> Umiemy go w czysty dla środowiska sposób produkować.
> Choćby za pomocą wiatraków.
Nie umiemy wyprodukować wiatrakami odpowiednio dużo prądu.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
84. Data: 2010-05-12 09:08:52
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-05-11, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:
>> Wbrew pozorom generacja prądu w elektrowni daje mniej
>> śmieci na jednostkę energii niż spalanie benzyny w samochodzie
>> i marnowanie większości ciepła jakie silnik produkuje...
>
> Tak? To policz sobie:
> Sprawność klasycznej elektrowni węglowej, to 25%. Na przesyle tracisz
> kolejne 10%. Teraz sprawnośc akumulatorów, to około 60%.
> W sumie - 0,25*0,9*0,6=13,5% sprawności.
>
> Silnik Diesla ma około 40-45%....
Za to w elektrowniach chyba są lepsze filtry, nie?
pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
85. Data: 2010-05-12 14:49:55
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: JD <j...@g...com>
On May 12, 7:59 am, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
wrote:
>
> Sprawność klasycznej elektrowni węglowej, to 25%.
Za Wikipedia:
"Typical thermal efficiency for electrical generators in the industry
is around 33% for coal and oil-fired plants, and up to 50% for
combined-cycle gas-fired plants [3]."
> Teraz sprawnośc akumulatorów, to około 60%.
Dla akumulatorow Li-ion Wikipedia podaje 80-90%. Prawdopodobnie nie
uwzglednia to samorozladowania ale jesli uzywasz samochodu regularnie
jest ono pomijalne.
> Silnik Diesla ma około 40-45%....
Na "pelnym gazie", optymalnych obrotach (obciazeniu) i pewnie
testowany w niskiej temperaturze. I to nie kazdy diesel tylko taki z
turbina, intercoolerem i czymkolwiek w nie teraz wsadzaja.
Masz jednak racje, po spelnieniu kilku warunkow silnik Diesla jest
bardzo wydajny. Gdyby na rynku byl dostepny samochod elektryczny z
malym (<1l), efektywnym (>30% *srednio*) i dobrze wytlumionym
generatorem na silniku Diesla to sam chetnie bym taki kupil. A ludzie
od baterii, ogniw paliwowych itp mogliby w tym czasie na spokojnie
udoskonalac swoje wynalazki.
JD
-
86. Data: 2010-05-12 15:11:04
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
Tomasz Pyra wrote:
> Pszemol pisze:
>
>>> Pierwsze o czym należy pamiętać, to to że dzisiejsza potencjalna
>>> opłacalność samochodu zasilanego prądem wynika głównie z obecnie
>>> obowiązujących podatków.
>>
>> No i bardzo dobrze, bo o to właśnie chodzi...
>
> Tyle że to jest pewne sztuczne ograniczenie które nie wynika z techniki,
> a widzimisia jakiegoś posła - widzimisia które może się w każdej chwili
> zmienić.
>
> Analogicznie jak LPG - niby 2x tańsze, a jednak jakoś światowa
> motoryzacja się nie przestawia. Po prostu sprawa pozostanie tańsza tak
> długo jak jest niszowa i ma politycznych stronników.
>
>>> Benzyna jest droga, bo są na nią wysokie podatki, prąd jest względnie
>>> tani, bo takich podatków nie ma.
>>
>> Prąd jest czystym źródłem energii, benzyna czy olej napędowy - brudnym.
>
> Prąd jest jedynie nośnikiem tej energii.
> Energii która musi być wyprodukowana gdzieś indziej i przetransportowana
> do samochodu.
Przesył benzyny też nie jest za darmo :)
No i nie zrobisz raczej samochodu na węgiel, ani atomowego. Polska ropy
ma mało, gazu ma trochę (jak by zmaksymalizować wydobycie to starczy nam
przez jakiś może na połowę zapotrzebowania), a np. węgla ma dużo.
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
-
87. Data: 2010-05-12 17:37:04
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: JD <j...@g...com>
On May 12, 8:03 am, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
wrote:
>
> Wiesz, jednak lokomotywy elektryczne nie mają skrzyń biegów.
Silniki pradu stalego w konfiguracji szeregowej maja moment obrotowy z
grubsza odwrotnie proporcjonalny do predkosci katowej (czyli daja
stala moc niezaleznie od predkosci, cos jak skrzynia CVT). W praktyce
dla omega=0 moment jest ograniczony indukcja nasycenia rdzenia ale
poniewaz rdzen jest projektowany z duzym zapasem to ten maksymalny
moment jest calkiem spory.
Silnikiem synchronicznym steruje falownik, ktory ma duzo szersze pole
dzialania od przelacznika. Moze przylozyc do uzwojen takie napiecie by
w kazdym punkcie pracy przepuscic przez nie prad o maksymalnej
dopuszczalnej amplitudzie (wynikajacej z pola przekroju rdzenia i
drutu). Silnik jest lepiej wykorzystany (wiec mniejszy i lzejszy) ale
ma staly moment uzalezniony wprost od jego fizycznych rozmiarow.
JD
-
88. Data: 2010-05-12 17:50:36
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: JD <j...@g...com>
On May 13, 12:37 am, JD <j...@g...com> wrote:
> On May 12, 8:03 am, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
> wrote:
>
> > Wiesz, jednak lokomotywy elektryczne nie mają skrzyń biegów.
>
> [...]
> poniewaz rdzen jest projektowany z duzym zapasem to ten maksymalny
> moment jest calkiem spory.
W sumie wszystko rozbija sie o rozmiar. Gdyby do tego Nissana wstawic
silnik, ktory moglby zerwac przyczepnosc kol przy ruszaniu (i przy
kilkudziesieciu km/h - taki efekt uboczny) to skrzynia biegow nie
bylaby mu do niczego potrzebna. W lokomotywach uzywa sie silnikow z
takim zapasem momentu bo tam duza masa jest wrecz wymagana, w
samochodach elektrycznych - nie.
JD
-
89. Data: 2010-05-12 22:02:25
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: Jarek <j...@n...pl>
DoQ pisze:
> Pszemol pisze:
>
>> Który nowoczesny laptop wytrzymuje na normalnej baterii 7-8 godzin?
>
> Sony Vaio
A który ? Mam Sony Vaio FW31 i przy super oszczędnej eksploatacji na
ściemnionym wyświetlaczu z trudem dochodzi do 2.5h, a przy normalnej nie
dochodzi do 2h.
Jarek
-
90. Data: 2010-05-12 22:41:57
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: DoQ <p...@g...com>
Jarek pisze:
> A który ? Mam Sony Vaio FW31 i przy super oszczędnej eksploatacji na
> ściemnionym wyświetlaczu z trudem dochodzi do 2.5h, a przy normalnej nie
> dochodzi do 2h.
No to ewidentnie nie twoj.
Pozdrawiam
Pawel