eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyW pełni elektryczny samochód od NissanaRe: W pełni elektryczny samochód od Nissana
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!mik
    e!not-for-mail
    From: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
    Date: Sat, 15 May 2010 15:09:15 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 36
    Sender: t...@m...oldfield.org.pl
    Message-ID: <c1.01.3LD7Yp$IZf@mike.oldfield.org.pl>
    References: <h...@p...onet.pl> <hs6kg2$kuk$1@inews.gazeta.pl>
    <hs6u0j$2531$1@opal.icpnet.pl> <x...@n...onet.pl>
    <hs6von$26a7$1@opal.icpnet.pl> <s...@d...wkurw.org>
    <h...@p...onet.pl>
    <4be738ad$0$2590$65785112@news.neostrada.pl>
    <h...@p...onet.pl> <hs96dh$2k6$2@news2.ipartners.pl>
    <h...@p...onet.pl> <c1.01.3L9wsD$IZC@mike.oldfield.org.pl>
    <b...@1...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: trzypion.oldfield.org.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1273929174 15260 77.236.9.21 (15 May 2010 13:12:54 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 15 May 2010 13:12:54 +0000 (UTC)
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    X-Face: "$/+nTK,0%`.lc4B~D91pIue%5RICC8#$_Ew'cP{uuDnja,Cs.yc8MiB+/k+~Plew/u|WDT
    7|0:(Sq?X-j&_?{]w+M/n'_(O3(Aj(4t[$Ep(|x]2v)R:E,Q|vM:z7Wipt2VeLQQ9iId1r\}"yBAEl
    Ie@=ELl0`X:yH3~Y-P~6
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2280504
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Wed, 12 May 2010 05:49:55 -0700 (PDT), JD napisał(a):

    >> Sprawność klasycznej elektrowni węglowej, to 25%.
    >
    > Za Wikipedia:
    > "Typical thermal efficiency for electrical generators in the industry
    > is around 33% for coal and oil-fired plants, and up to 50% for
    > combined-cycle gas-fired plants [3]."

    Generator 33%. A elektrownia to nie tylko generator. Potrzeby własne,
    straty na transformacji napięcia wyściowego i wiele innych.
    A jak doliczysz koszty energetyczne pozyskania i przewiezienia paliwa, to
    już poniżej 20% spada...

    >> Silnik Diesla ma około 40-45%....
    >
    > Na "pelnym gazie", optymalnych obrotach (obciazeniu) i pewnie
    > testowany w niskiej temperaturze. I to nie kazdy diesel tylko taki z
    > turbina, intercoolerem i czymkolwiek w nie teraz wsadzaja.

    Nie. Klasyczny, trakcyjny diesel.

    > bardzo wydajny. Gdyby na rynku byl dostepny samochod elektryczny z
    > malym (<1l), efektywnym (>30% *srednio*) i dobrze wytlumionym
    > generatorem na silniku Diesla to sam chetnie bym taki kupil. A ludzie
    > od baterii, ogniw paliwowych itp mogliby w tym czasie na spokojnie
    > udoskonalac swoje wynalazki.

    To już lepiej ogniwa paliwowe.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: