  • 1. Data: 2010-10-14 13:33:44
    Temat: Vide HD a CUDA?
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Wiem, ze to w zasadzie nie jest grupa o video, ale takiej nie ma...
    Moze ktos meczy sie z podobnym problemem.

    Poleglem wlasnie montujac 25min materialu HD - komputer mi
    nie wyrabia. Sceny wycinam zazwyczaj virtualdubem i zapusuje
    w nieskompresowanym avi. Calosc sklejam "do kupy" WindowsMM -
    program jest latwy w obsludze i szybki.

    Tyle, ze nie daje rady wygenerowac finalnego pliku HD720
    o dlugosci wiekszej niz kilka minut. Poniewaz brakuje mi jeszcze
    kilku drobiazgow to moze bym zalatwil kilka sprawa naraz ;)

    I tu pytanie - czy macie przetestowany program, ktory radzi
    sobie z mieleniem wiekszej ilosci materialu HD i zapisem
    tegoz z roznymi kompresjami / rozdzielczosciami?

    Byloby fajnie gdyby uzywal mocy obliczeniowej karty graficznej
    - CUDA badz inne cuda ;)

    Wazne, zeby mial mozliwosc precyzyjnego nakladania na siebie
    dwoch (lub wiecej) strumieni video do pokazywania tej samej
    sceny kreconej z dwoch kamer - z dokladnoscia co do klatki.

    I jeszcze - potrzebna mi tez mozliwosc plynnego zwalniania
    / przyspieszania obrazu, ale nie poprzez renderowanie nowej sceny
    i wstawianie do filmu tylko np. poprzez dodanie "krzywej predkosci"
    - tak zebym mogl w pewnym momencie caly strumien video plynnie
    zwolnic / przyspieszyc zmieniajac jakis parametr...

    Innych grzechow nie pamietam, ale bede nad tym pracowal ;)

    Napiszcze czego uzywacie...

    Uzywalem przez chwile Sony Vegas ale to w czasach SD i do dupereli.
    Pewnie zrobie drugie podejscie... Zastanawiam sie tez nad
    Ulead Video X3 - z tego co widze to wspiera CUDA...

    Z gory dzieki za porady.

    J.

  • 2. Data: 2010-10-14 14:20:02
    Temat: Re: Vide HD a CUDA?
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Jakub Jewuła napisal:
    > Pewnie zrobie drugie podejscie... Zastanawiam sie tez nad
    > Ulead Video X3 - z tego co widze to wspiera CUDA...

    To już jest Corel, Corel Video Studio X3 Pro.
    Ładnie działa, ściąga wszystko, co się rusza i nie ma, jak Live Movie Maker,
    problemów z prędkością odtwarzania audio. Ostatnio robiłem nim montaż na W700.
    Przy renderingu ładnie konsumował wszystkie rdzenie. Co do konsumpcji CUDA,
    nie wiem. W W700 jest karta z CUDA, ale nie miałem jak sprawdzić ich kooperacji.
    W opcjach można zaznaczyć 'wspomaganie sprzętowe', ale jest to takie ogólne.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2010-10-14 15:29:34
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Jakub Jewuła napisał(a):
> [...]
    > - tak zebym mogl w pewnym momencie caly strumien video plynnie
    > zwolnic / przyspieszyc zmieniajac jakis parametr...

    <laik>

    Zmienny framerate?
    A przeglądarki toto obsłużą?

    </laik>

    --
    Mirek

  • 4. Data: 2010-10-14 16:00:39
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisał w wiadomości
    > <laik>
    > Zmienny framerate?
    > A przeglądarki toto obsłużą?
    > </laik>

    Nie, nie o to chodzi - ostatecznie oczywiscie film musi
    byc wygenerowany z odpowiednim fps. Chodzi tylko o sposob
    edycji. Wyobrazam sobie to np. jak krzywa regulujaca predkosc
    odtwarzania danego odcinka filmu - jesli jest w pozycji 0
    to fps jest oryginalne, jak odcinak krzywej obnize to film
    zwalnia, jak podciagne w gore to przyspiesza...

    Musze sprawdzic jak to rozwiazali w X3 i Vegas.
    Wczesniej nie potrzebowalem tekiego "ficzera" ;)
    wiec szczerze mowiac nie wiem jak sie to da zrobic.
    w WMM nie da sie chyba zrobic nic poza 2x zwolnieniem
    lub przyspieszeniem.

  • 5. Data: 2010-10-14 16:40:34
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    Dnia 14-10-2010 o 18:00:39 Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > to fps jest oryginalne, jak odcinak krzywej obnize to film
    > zwalnia, jak podciagne w gore to przyspiesza...

    Nie widziałem remappingu czasu nigdzie poza Adobe Premiere/After Effects,
    gdzieś od CS3. Szukaj w każdym razie pod "time remapping".

    http://www.youtube.com/watch?gl=PL&feature=related&h
    l=pl&v=exzQPNP1IQY

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 6. Data: 2010-10-14 17:37:02
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jakub Jewuła pisze:
> [...]
    > nie wyrabia. Sceny wycinam zazwyczaj virtualdubem i zapusuje
    > w nieskompresowanym avi. Calosc sklejam "do kupy" WindowsMM -

    Na początek użyj bezstratnego (praktycznie) huffyuv - całe niewielkie
    dociążenie z powodu kompresji odciąża problemy transferu. Da się to
    montować doskonale (nie ma kłopotów różnego rodzaju jak z innymi
    kodekami na etapie cięcia).

    > I tu pytanie - czy macie przetestowany program, ktory radzi sobie z
    > mieleniem wiekszej ilosci materialu HD i zapisem
    > tegoz z roznymi kompresjami / rozdzielczosciami?

    Kompresja docelowa to na końcu samym i najlepiej czymś specjalizowanym
    (co chwilę się to zmienia, na dziś np. fajny jest Format Factory).
    Do edycji kto co lubi, ja lubię EditStudio.

    > Byloby fajnie gdyby uzywal mocy obliczeniowej karty graficznej
    > - CUDA badz inne cuda ;)

    No to nie ten.

    > Wazne, zeby mial mozliwosc precyzyjnego nakladania na siebie
    > dwoch (lub wiecej) strumieni video do pokazywania tej samej
    > sceny kreconej z dwoch kamer - z dokladnoscia co do klatki.

    Da się, to jeden z nielicznych programów ''warstwowych'' (tzn. warstwa
    może być argumentem dla innej warstwy - jak w szopie). Dlatego go lubię,
    można nim z wyżej wymienionych powodów kręcić także różne prezentacje.

> [...]
    > - tak zebym mogl w pewnym momencie caly strumien video plynnie
    > zwolnic / przyspieszyc zmieniajac jakis parametr...

    To chyba nie tam, ale nie przyglądałem się temu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 7. Data: 2010-10-14 17:49:43
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 14 Oct 2010 19:37:02 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

    > Kompresja docelowa to na końcu samym i najlepiej czymś specjalizowanym
    > (co chwilę się to zmienia, na dziś np. fajny jest Format Factory).
    > Do edycji kto co lubi, ja lubię EditStudio.

    > No to nie ten.

    Badaboom, TMPGEnc... jako enkodery.

    "I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem
    all that unusual to be drinking with a White Rabbit, a short guy who
    resembled Bertrand Russell, a grinning Cat, and my old friend Luke
    Raynard, who was singing Irish ballads while a peculiar landscape
    shifted from mural to reality at his back."

  • 8. Data: 2010-10-14 22:03:16
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-10-14 15:33, Jakub Jewuła pisze:
    > Napiszcze czego uzywacie...

    Borykalem sie z podobnym problemem i skonczylo sie na Premiere Pro CS5...

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 9. Data: 2010-10-15 21:26:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Oct 2010, Janko Muzykant wrote:

> [...]
    > doskonale (nie ma kłopotów różnego rodzaju jak z innymi kodekami na etapie

    Tak zupełnie przy okazji: *pomijając* rzecz jasna sprawę stratności,
    jakie to problemy może powodować np. X-Vid z ustawionym "maximum
    I-frame interval: 1"?

    > Do edycji kto co lubi, ja lubię EditStudio.

    W sumie o to chciałem spytać: czy ktoś pamięta, w którym czasopiśmie
    dawali "darmową" (dołączoną do pisma) wersję EditStudio 4?
    Rzecz jasna nie zapisałem sobie z czego wziąłem, i po reinstalacji
    systemu - nawet jeśli płytkę mam - znalezienie jest trudne.
    Z grubsza owa v.4 mi starczała.

    > Da się, to jeden z nielicznych programów ''warstwowych'' (tzn. warstwa może
    > być argumentem dla innej warstwy - jak w szopie). Dlatego go lubię

    O to to.
    Jakoś tak kompatybilny z moimi odruchami był, w odróżnieniu od paru
    innych programów które próbowałem :)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2010-10-15 22:10:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > Tak zupełnie przy okazji: *pomijając* rzecz jasna sprawę stratności,
    > jakie to problemy może powodować np. X-Vid z ustawionym "maximum
    > I-frame interval: 1"?

    Noo... kic i nie ma programu :)
    Zdarza się to, obecnie już rzadko, ale jednak. A tak jest spokój. I
    obciążenie prawie żadne (ważne jak się w locie robi efekty).

    Enter chyba.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /rozmieniam się na drobne, bo grubych wszyscy się boją i nikt nie ma wydać/