    From: Janko Muzykant <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Vide HD a CUDA?
    Date: Thu, 14 Oct 2010 19:37:02 +0200

    Jakub Jewuła pisze:
    > Poleglem wlasnie montujac 25min materialu HD - komputer mi
    > nie wyrabia. Sceny wycinam zazwyczaj virtualdubem i zapusuje
    > w nieskompresowanym avi. Calosc sklejam "do kupy" WindowsMM -
    > program jest latwy w obsludze i szybki.

    Na początek użyj bezstratnego (praktycznie) huffyuv - całe niewielkie
    dociążenie z powodu kompresji odciąża problemy transferu. Da się to
    montować doskonale (nie ma kłopotów różnego rodzaju jak z innymi
    kodekami na etapie cięcia).

    > I tu pytanie - czy macie przetestowany program, ktory radzi sobie z
    > mieleniem wiekszej ilosci materialu HD i zapisem
    > tegoz z roznymi kompresjami / rozdzielczosciami?

    Kompresja docelowa to na końcu samym i najlepiej czymś specjalizowanym
    (co chwilę się to zmienia, na dziś np. fajny jest Format Factory).
    Do edycji kto co lubi, ja lubię EditStudio.

    > Byloby fajnie gdyby uzywal mocy obliczeniowej karty graficznej
    > - CUDA badz inne cuda ;)

    No to nie ten.

    > Wazne, zeby mial mozliwosc precyzyjnego nakladania na siebie
    > dwoch (lub wiecej) strumieni video do pokazywania tej samej
    > sceny kreconej z dwoch kamer - z dokladnoscia co do klatki.

    Da się, to jeden z nielicznych programów ''warstwowych'' (tzn. warstwa
    może być argumentem dla innej warstwy - jak w szopie). Dlatego go lubię,
    można nim z wyżej wymienionych powodów kręcić także różne prezentacje.

    > I jeszcze - potrzebna mi tez mozliwosc plynnego zwalniania
    > / przyspieszania obrazu, ale nie poprzez renderowanie nowej sceny
    > i wstawianie do filmu tylko np. poprzez dodanie "krzywej predkosci"
    > - tak zebym mogl w pewnym momencie caly strumien video plynnie
    > zwolnic / przyspieszyc zmieniajac jakis parametr...

    To chyba nie tam, ale nie przyglądałem się temu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl