  • 1. Data: 2010-10-13 12:53:13
    Temat: Małopolski Piknik Lotniczy 2010 - zdjęcia
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    Cześć Wszystkim!

    Oto kolejna odkurzona galeria:

    http://www.tomaszworek.com/gallery-mpl2010.html

    Program był prawie taki sam jak rok wcześniej, więc zdjęcia wyszły
    podobne.... ale jednak trochę inne (chyba). Zapraszam do -
    niekoniecznie konstruktywnej - krytyki :)

    Pozdrawiam, Tomasz

  • 2. Data: 2010-10-13 13:03:54
    Temat: Re: Małopolski Piknik Lotniczy 2010 - zdjęcia
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 13 Oct 2010 05:53:13 -0700 (PDT), Tomasz Worek napisał(a):

> [...]
    > podobne.... ale jednak trochę inne (chyba). Zapraszam do -
    > niekoniecznie konstruktywnej - krytyki :)

    Na jednym ze zdjęć widać aureolkę bez właściciela ;)

    http://www.tomaszworek.com/galleries/mpl2010/IMGP051
    9.jpg

    "Have you any idea why a raven is like a writing desk?"

  • 3. Data: 2010-10-13 13:18:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Libiszewski wrote:

    > Na jednym ze zdjęć widać aureolkę bez właściciela ;)
    >
    > http://www.tomaszworek.com/galleries/mpl2010/IMGP051
    9.jpg

    może oberwał skrzydłem i spadł :)

  • 4. Data: 2010-10-13 16:13:24
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    a mnie zastanawia ta nowa "MANIERA", żeby każde zdjęcie było w innym
    formacie.
    Powiem szczerze, że mnie to wkurza!
    Czy to tak trudno ujednolicić - zauważyłem, że jest to teraz wręcz
    nagminne!

    Pozdrawiam
    Les

  • 5. Data: 2010-10-13 16:24:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Les wrote:
> [...]
    > formacie.
    > Powiem szczerze, że mnie to wkurza!
    > Czy to tak trudno ujednolicić - zauważyłem, że jest to teraz wręcz

    takie coś sugeruje że fotograf nie panuje nad kadrem na etapie wykonywania
    zdjęcia i potem musi go przykroić aby oczyścić ze śmieci. Też uważam że
    jednorodna prezentacja powinna mieć zdjęcia w tym samym formacie. pion
    poziom ewentualnie czasami kwadrat.

  • 6. Data: 2010-10-13 16:47:34
    Od: Les <s...@p...fm>

    Aha,
    tak na marginesie mojej poprzedniej wypowiedzi - zdjęcia fajne.

    Pozdrawiam
    Les

  • 7. Data: 2010-10-13 18:56:44
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    On 13 Paź, 18:24, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > zdjęcia i potem musi go przykroić aby oczyścić ze śmieci. Też uważam że
    > jednorodna prezentacja powinna mieć zdjęcia w tym samym formacie. pion

    W tym przypadku wynika to raczej z czegoś innego: każde zdjęcie
    (dokładnie każde) obrabiam w PSE i traktuję przez to jako odrębną
    całość (no i byc może jest to błąd, że zapominam o całości). Mnie nie
    przeszkadza, gdy zdjęcia w galerii mają różne proporcje, ale ta uwaga
    pojawia się po raz kolejny w komentarzach do moich zdjęć, więc chyba
    cos na rzeczy jest :)

    Nie zgodzę się, że wiadczy to o nie panowaniu nad kadrem na etapie
    robienia zdjęcia. Często dane zdjęcie robię i od razu wiem, że będę je
    przycinał. Z drugiej strony podczas pokazów strategia fotografowania
    opiera się raczej na "seriami, seriami go!!!" :P

    W każdym razie pomyślę na uporządkowaniu proporcji. Może wybiorę po
    prostu 2-3 rodzaje i będę się starał ich trzymać.

    Pozdrawiam, Tomasz

  • 8. Data: 2010-10-13 19:47:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomasz Worek wrote:

> [...]
    >
    > W każdym razie pomyślę na uporządkowaniu proporcji. Może wybiorę po
    > prostu 2-3 rodzaje i będę się starał ich trzymać.

    dokładnie lepiej trzymać jakiś standard formatu zdjęć, to daje poczucie
    ładu, a tak naprawdę wygląda jakbyś kadrował w komputerze :) nawet jeśli
    człowiek tak robi to nei trzeba wcale objawiać tajemnic warsztatu.

  • 9. Data: 2010-10-16 01:20:53
    Od: nb <n...@n...net>

    at Wed 13 of Oct 2010 20:56, Tomasz Worek wrote:

> [...]
    >
    > W każdym razie pomyślę na uporządkowaniu proporcji. Może wybiorę po
    > prostu 2-3 rodzaje i będę się starał ich trzymać.

    Różne proporcje akurat mi nie przeszkadzają, ale naprawdę mocno
    wkurzająca jest animacja, wyskakiwanie, wyrastanie zdjęć.
    Rozmaitość formatu jedynie wzmacnia efekt wkurzający.
    Również wkurzające jest polowanie na przyciski nawigacyjne
    (zazwyczaj "następne", "poprzednie" i menu).

    Można znaleźć przykłady stron, gdzie ta rozmaitość zupełnie
    nie wkurza, jest niemal niezauważalna. Żadnych wodotrysków,
    przyciski nawigacyjne sztywno w jednym położeniu, choćby tutaj:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/10/65/1.htm

    --
    nb

  • 10. Data: 2010-10-18 08:39:49
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Wed, 13 Oct 2010 11:56:44 -0700 (PDT), Tomasz Worek napisał(a):

> [...]
    > przycinał. Z drugiej strony podczas pokazów strategia fotografowania
    > opiera się raczej na "seriami, seriami go!!!" :P

    Kiedyś postępowałem podobnie tj. +/- wiedziałem do jakiego formatu
    przytnę zdjęcie i wydawało mi się, że tak będzie dobrze. Z czasem się to
    zmieniło, ba! zaczęło denerwować i uwierać, zwłaszcza przy oglądaniu
    serii w której mieszałem różne formaty - w sposób naturalny (bo to mi
    oferował aparat) zdecydowałem się na jeden (2:3). I jeśli teraz
    przycinam kadry, to tylko dlatego, że zabrakło mi mm w zoomie ;)
    Proporcje są niezmienione.

    --
    Pozdr.
    Grzegorz