  • 291. Data: 2017-11-14 18:53:08
    Temat: Re: Uprzejmość zabija
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:oufa2j$mg4$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 11.11.2017 o 23:01, Budzik pisze:

    >No ale pozostanmy w temacie - pieszy to max 25km/h a nie 140.

    >Tak, tak. Wiemy. Piesi materializują się przy krawężnikach (i to po
    >stronie jezdni) i wcześniej ich nichuja nie widać.

    Niedawno jednak wolales napisac "jesli nie samobojca" czy jakos tak.

    Wiec wlasnie o to chodzi, aby poczekal przy krawezniku i upewnil sie,
    ze go zauwazyli.
    Jakos np nie ma problemu przy ruszaniu autobusu z przystanku - trzeba
    pozwolic wlaczyc sie do ruchu, ale pierwszenstwa nie ma.

    No i prawde mowiac, to chodzi jeszcze o cos wiecej - zeby jak sie do
    przejscia zbliza pieszy i samochod, to aby pieszy przepuscil ten
    samochod, bo to znacznie mniej kosztuje.

    J.

  • 292. Data: 2017-11-14 19:38:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.11.2017 o 18:53, J.F. pisze:

    > Niedawno jednak wolales napisac "jesli nie samobojca" czy jakos tak.

    Napisałem. Właśnie po to, żebyś nie wyciągał jakiś skrajnych przypadków
    (typu koleś machnął jedź, a potem wlazł). Co do zasady pieszych
    (zwłaszcza tych co do jasnej cholery _stoją_ przed przejściem) widać.
    Kierownicy ich nie widzą, bo nie chcą, a potem jest płacz, że "skąd
    mogłem wiedzieć, że jak pieszy stał i ten na pasie obok się zatrzymał,
    to wejdzie - przecież kurwa nie miał pierwszeństwa, bo był na chodniku!"

    > Wiec wlasnie o to chodzi, aby poczekal przy krawezniku i upewnil sie, ze
    > go zauwazyli.

    A co z tego, że go zauważają, jak twierdzą, że dalej ma tam stać?

    > Jakos np nie ma problemu przy ruszaniu autobusu z przystanku - trzeba
    > pozwolic wlaczyc sie do ruchu, ale pierwszenstwa nie ma.

    A wiesz czemu - bo jak trzeba się sprawdzić z większym to kierownikom
    rura mięknie i nie są już tacy chop do przodu.

    > No i prawde mowiac, to chodzi jeszcze o cos wiecej - zeby jak sie do
    > przejscia zbliza pieszy i samochod, to aby pieszy przepuscil ten
    > samochod, bo to znacznie mniej kosztuje.

    Czyli o to, żeby pieszy miał pierwszeństwo jak nic nie jedzie. To się
    nazywa fachowo ustąpienie pierwszeństwa.

    Shrek

  • 293. Data: 2017-11-14 20:00:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > No ale pozostanmy w temacie - pieszy to max 25km/h a nie 140.

    > Tak, tak. Wiemy. Piesi materializują się przy krawężnikach (i to po
    > stronie jezdni) i wcześniej ich nichuja nie widać. W sumie chuj wie
    > po co łażą i kierowców wkurwiają, skoro potrafią się teleportować;)
    >
    > Albo dyskutujmy poważnie, albo dajmy sobie EOT:P

    Chłopie, to jest opis twojej sytuacji w ktorej nie widziałes pieszego.
    Zmaterializował ci sie? Podziekowałes mu ze nie siedzisz?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

  • 294. Data: 2017-11-14 20:00:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Oczywiście - dlatego za bład (dopóki kogoś rzeczywiście nie jebniesz
    > na przejściu) nie idzie się do pierdla. No a jak kogoś zabijesz to
    > różnie bywa. Jak zrobisz to specjalnie (bo uważasz, ze piesi nie
    > mają żadnych praw) to idziesz do pierdla za zabójstwo. Dla mnie
    > rozsądne.

    A jak po prostu nie zauwazysz i jebniesz?
    Przykłądowo jakbys trafił tym motorem tego jegomoscia bo akurat trafiłbys
    na smartfonowca zamiast na rozsadnego goscia i bys go zabił to uwazasz ze
    powinienes trafic do paki?
    Bo moznaby z tego wyciagnac wniosek ze własciwie powinienes juz
    siedziec...

    > Pomylić to się można raz czy dwa. Tu rozmawiamy o takich, co nie
    > uważają tego nawet za błąd. Ba - uważają, że to piesi popełniają
    > błąd oczekując, że kierowca zastosuje się do przepisów.

    Powaznie? A jak juz ktos kogos walnie to jak sprawdzisz do jakiej grupy
    nalezy?
    Ale cos w tym jest - imo oczekiwanie ze kierowca zastosuje sie do
    przepisów to rzeczywiscie naiwnie piekna teza. I głupia jednoczesnie.

    > Rozumiem. Uważasz, że pszechodzenie przez przejście jest rodzajem
    > sportu ekstremalnego porównalnego z jackas (czy jak im tam było)
    > albo chodzeniem na trybunę drużyny z którą masz kosę w polskiej
    > lidze. No to wiele wyjaśnia;)

    Nie, uwazam, ze jak ktos wchodzi pod jadacy pojazd z mysla "przeciez mam
    pierwszenstwo" to przy odrobinie "szczescia" w koncu trafi na kogos kto
    sie zamysli.
    Ale jezeli oderwanie wzroku od smartfona i złapanie kontaktu wzrokowego z
    nadjezdzajacym samochodem to sport ekstremalny to niech i tak bedzie.

    I oczywiście masz racje, ze wymaganie od kierowców i uczenie sprawi ze
    tych zgonow bedzie mniej.
    I oczywiscie ja mam racje ze uczac pieszych myslenia tych zgonów bedzie
    mniej.
    Który sposób da lepsze rezultaty?

    > Smiało - byli w tym wątku. Kopałeś z nimi do jednej brami OIDP;)

    Dupa.

    > Jeśli widzisz... Ale nie zatrzymujesz się na zielonym i nie
    > rozglądasz za tirami? Jak tir na czerwonym, rozjebie osobówkę, to
    > nie szukasz winnych wsród innych?

    I tu pieszy ma duza przewage. Bo w wiekszosci przypadków ma szanse
    zauwazyc samochód szybciej niz kierowca zauwazy jego.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

  • 295. Data: 2017-11-14 20:52:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.11.2017 o 20:00, Budzik pisze:

    > A jak po prostu nie zauwazysz i jebniesz?

    To tak samo jak nie zauważysz czerwonego i jebniesz. Ale czy to powód,
    żeby wpaść na pomysł, że na zielonym nie masz pierszeństwa, bo na
    czerwonym może jechać szwagier?

    > Przykłądowo jakbys trafił tym motorem tego jegomoscia bo akurat trafiłbys
    > na smartfonowca zamiast na rozsadnego goscia i bys go zabił to uwazasz ze
    > powinienes trafic do paki?

    Do paki pewnie bym nie trafił, bo jechałem jakieś 60@50 czyli na polskie
    warunki dostałbym zapewne zawiasy. I słusznie że by mnie ukarali - a
    kogo by mieli - pieszego bo "wtargnął"?

    > Bo moznaby z tego wyciagnac wniosek ze własciwie powinienes juz
    > siedziec...

    Ciekawy wniosek. To od razu za ludobójstwo;)

    > Powaznie? A jak juz ktos kogos walnie to jak sprawdzisz do jakiej grupy
    > nalezy?

    Dobre pytanie. Na początek zadałbym to pytanie twierdzącym, że piesi nie
    mają pierwszeństwa przed pasami, więc można śmiało ciąć, bo jakby co to
    wtargną. Czy powtórzyliby to przed sądem? Jak nie to znaczy że ich
    arumentacja jest z dupy, tylko wydaje im się, że to oni są górą, bo
    piesi im pod koło (wbrew ich twierdzeniom o braku instynktu
    samozachowawczego) nie włażą. Jeśli nie powtórzą, to znaczy że cała ta
    argumentacja jest cięciem w chuja i dalsza dyskusja nie ma specjalnie
    sensu.

    > Ale cos w tym jest - imo oczekiwanie ze kierowca zastosuje sie do
    > przepisów to rzeczywiscie naiwnie piekna teza. I głupia jednoczesnie.

    Zatrzymujesz się na zielonym i patrzysz lewo, prawo, lewo?

    > Nie, uwazam, ze jak ktos wchodzi pod jadacy pojazd z mysla "przeciez mam
    > pierwszenstwo"

    Raczej dyskutujemy sytuację, gdzie wchodzi przed pojazd, który się
    zatrzymał, żeby go przepuścić, a drugi kulson się nie zatrzymał, bo nie
    widzi potrzeby i po tym jak pierdolnie pieszego, to dalej uważa że winny
    jest pieszy i drugi kierowca. Dla takich powinno być 15 lat w sztumie.

> [...]
    > nadjezdzajacym samochodem to sport ekstremalny to niech i tak bedzie.
    >
    > I oczywiście masz racje, ze wymaganie od kierowców i uczenie sprawi ze

    Ale właśnie w tym wątku pojawiły się przeciwne głosy.

    > I tu pieszy ma duza przewage. Bo w wiekszosci przypadków ma szanse
    > zauwazyc samochód szybciej niz kierowca zauwazy jego.

    Tym bardziej powinienneś się zatrzymać na zielonym, skor masz gorszą
    widoczność. No bądź konsekwentny:P

    EOT

  • 296. Data: 2017-11-14 21:04:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Chłopie, to jest opis twojej sytuacji w ktorej nie widziałes pieszego.
    > Zmaterializował ci sie? Podziekowałes mu ze nie siedzisz?

    Co ty pieprzysz. Napisałem, że się zmaterializował od razu na jezdni? Po
    prostu dałem dupy. Tak jak pewnie większości z grupowiczów zdazyło się
    przerżnąć czerwone albo odwalić inną głupotę. Zdarza sie i już - tylko
    trzeba się przyznać, że się dało dupy, wyciągnąć wnioski i dziękować
    komu tam ktoś wierzy, a nie zwalać na innych.

    EOT

    Shrek

  • 297. Data: 2017-11-15 05:01:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

> [...]
    > głupotę. Zdarza sie i już - tylko trzeba się przyznać, że się dało
    > dupy, wyciągnąć wnioski i dziękować komu tam ktoś wierzy, a nie

    Niestety dopóki pieis nie zrozumieja ze kierowcy beda dawac dupy i beda
    wierzyc w ich madrosc polaczona z nieomylnoscia to beda ginac.

    Z ciekawosci - na czym polegało to "danie dupy". Pisałes juz ze nie na
    jakims duzym przekroczeniu predkosci, wiec na czym? Byłes zmeczony, było
    ciemno, było slisko, nie zauwazyliscie siebie nawzajem?

    Tak, widziałem EOT ale wiesz, ja przekorny jestem... ;)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.

  • 298. Data: 2017-11-15 05:01:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > To tak samo jak nie zauważysz czerwonego i jebniesz. Ale czy to
    > powód, żeby wpaść na pomysł, że na zielonym nie masz pierszeństwa,
    > bo na czerwonym może jechać szwagier?

    Uprawiasz demagogie.
    Nigdy nie wyeliminujemy ryzyka w 100%. Ale czesc mozna, i to przy
    stosunkowo nie wielkich nakładach. Takim niewielkim nakładem jest własnie
    to zeby bedac pieszym madrze przechodzic przez ulice.
    Upewnianie sie ze nikt nie jedzie na czerwonym wymqagałoby o wiele
    wiekszego nakładu i strat w płynnosc iruchu etc.
    Dodatkowo sygnalizacja swietlna jest przewaznie dobrze widzialna, ma faze
    zołta słuzaca za bufor bezpieczenstwa etc.
    A z pieszym bywa róznie.

    > Do paki pewnie bym nie trafił, bo jechałem jakieś 60@50 czyli na
    > polskie warunki dostałbym zapewne zawiasy. I słusznie że by mnie
    > ukarali - a kogo by mieli - pieszego bo "wtargnął"?

    Ale byc moze zabiłbys człowieka...
    Moznaby powiedziec ze po drogach jezdzi pełno utajonych kryminalistów
    takich jak ty którym sie po prostu "fuksneło". Nie podoba mi sie takie
    podejscie.
    Wole podejscie konstruktywne - co zrobic zeby przy mozliwie najmneijszych
    nakładach osiągnac najlepszy efekt. Na moje wychodzi: odpowiednio szkolic
    obie strony.

    > Ciekawy wniosek. To od razu za ludobójstwo;)

    Kto wie. Miałes wiecej takich sytuacji...? ;-P

> [...]
    > instynktu samozachowawczego) nie włażą. Jeśli nie powtórzą, to
    > znaczy że cała ta argumentacja jest cięciem w chuja i dalsza

    Dla pieszego to co powiedza przed sadem nie ma zadnego znaczenia.
    Mało tego - jak pewnie wiesz, oskarzony przed sadem moze kłamac a cała
    argumentacja nie musi opierac sie na prawdzie tylko na własnej linii
    obrony która moze dac najlepszy dla niego efekt. Ergo - zapewne kazdy
    zamiast argumentowac ze przeciez prawo mowi jasno ze pieszy ma
    pierwszenstwo dopiero na pasach bedzie twierdził ze pieszego nei było, ze
    zauwazył w ostatniej chwili etc.
    Co wazniejsze jedno nie wyklucza drugiego.
    Co wazniejsze - druga strona moze nie miec szansy przedstawic własnej
    wersji.
    Co wazniejsze - całej sytuacji z sadem moznaby uniknac rozgladajac sie
    przed przejsciem lewo prawo tak jak ucza w szkole. I myslec.

    > Zatrzymujesz się na zielonym i patrzysz lewo, prawo, lewo?

    Nie, bo gdyby kazdy tak robił to nikt nigdzie by nie dojechał.
    Ale jak jade główna droga a po bokach mam podporzadkowane na których ktos
    jedzie to oczywiscie ze obserwuje czy zmniejsza predkosc. I odpowiednio
    do tego reaguje.
    A jak jade własnym pasem i widze ze na innym pasie ktos moze miec chec
    zmiany pasa to obserwuje co robi.
    Albo jak jade obok tira ktory mogłby mnie nie widziec w lusterkach to tez
    patrze.
    Itp, itd. Nie wyobrazasz sobie nawet ile razy to ze nie skorzystałem z
    posiadanego pierwszenstwa uratowało mnie przed stłuczka czy wypadkiem.

> [...]
    > nie widzi potrzeby i po tym jak pierdolnie pieszego, to dalej uważa
    > że winny jest pieszy i drugi kierowca. Dla takich powinno być 15 lat

    To sa sytuacje oczywiscie kryminalne i chyba stosunkowo rzadko spotykane.
    Ale potencjalnie bardzo niebezpieczne.
    I dlatego jako pieszy w takiej sytuacji nigdy nie przyszłoby mi do głowy
    zeby na takiej szerokiej drodze ot tak isc nie upewniwszy sie ze na
    drugim pasie nic nie jedzie. Prosta zasada - jak nie widze, to staram sie
    upewnic a nie ze ide w ciemno.

    > to przy odrobinie "szczescia" w koncu trafi na kogos kto

    > Ale właśnie w tym wątku pojawiły się przeciwne głosy.

    A gdzie druga czesc mojej wypowiedzi?
    One dwei razem stanowia całosc - imo wycinajac połowe mogłbys to jakos
    oznaczyc...
    Ad merutim: głosy przeciwne nie mowią - kierowcy moga jechac jak chca.
    Przynajmniej ja tego tak nie odczytuje.
    Głosy przeciwne IMO mowia ze kazdy ma swoje prawa i nadmierne z nich
    korzystanie bedzie konczyło się potraceniami. W tych potraceniach zawsze
    bardziej poszkodowani beda piesi.
    A ze dla płynnosci ruchu byłoby najlepiej gdyby pieszy nie przechodził
    kiedy jedzie kilka pojazdów a za nimi pusto to inna inszosc - to byłoby
    madre ale czy tego mozna oczekiwac od przecietnego przedstawiciela
    elektoratu? Od kierowców tej "madrosci" w upłynnianiu ruchu juz dawno
    przestałem szukac to i u pieszych nie bede sie przeciez jej spodziewał.
    ;-)

    > Tym bardziej powinienneś się zatrzymać na zielonym, skor masz gorszą
    > widoczność. No bądź konsekwentny:P

    W przeciwienstwie do pieszego mam jeszcze kilka buforów bezpieczenstwa -
    metalowa klatke, poduszki powietrzne. W zderzeniu z pieszym mnie sie
    raczej nic nie stanie. (tylko prosze, nie odczytuj tej wypowiedzi jako
    zaproszenia do Carmaggedon)
    Gdyby kazde zderzenie powodowało smierc kierowcy to zapewniam cie ze
    kazdy by dokładnie tak robił. Z jednym ale: nikt by do samochodu nie
    wsiadł. :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

  • 299. Data: 2017-11-15 07:51:33
    Od: p...@g...com

    --No i prawde mowiac, to chodzi jeszcze o cos wiecej - zeby jak sie do przejscia
    zbliza pieszy i samochod, to aby pieszy przepuscil ten samochod, bo to znacznie mniej
    kosztuje.

    to sa koszta jezdzenia samochodem, plac albo jezdzij rowerem :-)

  • 300. Data: 2017-11-15 07:51:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.11.2017 o 05:01, Budzik pisze:

    > Gdyby kazde zderzenie powodowało smierc kierowcy to zapewniam cie ze
    > kazdy by dokładnie tak robił. Z jednym ale: nikt by do samochodu nie
    > wsiadł. :)

    Miało być EOT, ale tak na marginesie. To co piszesz, to teoria
    kompensacji ryzyka głoszona przez Korwina. Wydaje mu się, że jest fajna,
    kontrowersyjna i zupełnie niesprawdzalna, czyli idealna dla niego.

    Jak działa w praktyce... no cóż. Pech chce, że tacy kierowcy bez blachy,
    poduszek i z marnymi szansami na przeżycie w przypadku standardowego
    dzwona samochodowego istnieją i... wbrew tej teorii mają opinię tych
    bardziej pojebanych (często niesłusznie;) Myth busted:P

    Podobnie jest z zagadką "czy lepiej jak pieszy ma więcej praw, bo
    kierowcy będą na niego uważać, czy mniej, bo nikt nie zadba o jego
    bezpieczeństwo lepiej niż on sam". Wiedza o tym jak rozkładają się
    geograficznie statystyki do Pekinu po Paryż nie jest wiedzą tajemną.
    Można dorabiać różne niestworzone teorie, ale fakt jest faktem - im
    dalej na zachód i północ tym lepiej. Oczywiście można mówić o tym, ze
    koincydencja to nie od razu związek przyczynowo skutkowy, o różnych
    czynnikach zewnętrzncyh, ale przypadek? Nie sądzę...

    Więc nie ma co wynajdywać koła. Zostało wynalezione, przebadane, nie
    jest opantentowane, nie ma co sobie tym głowy zawracać, tylko działać.

    Ja na przykład lubię czasem zapierdalać, ale nie dorabiam do tego
    teorii, że tak jest bezpieczniej, bo jestem bardziej skupiony itp;)

    Shrek